Eerste kitten in aantocht

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Eerste kitten in aantocht

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ah, wat een klein friemeltje nog
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

oww lekker Truusje !!
GKJF
1-ster
1-ster

Bericht door GKJF »

Mooi poesje hoor.
Schildpadjes vind ik erg mooi. Ik weet niet of we er hier nog een pers bij nemen, maar als we dat doen twijfel ik wel heel erg tussen een schildpadje of een nog een point en dan sealpoint.

Is het gewoon een huis-tuin-en-keuken poesje?

Volgens mij kun je haar gewoon gelijk vers geven hoor en heeft de maag er geen problemen mee als je gelijk daarmee begint.
Inge2104
2-sterren
2-sterren

Bericht door Inge2104 »

Bedankt voor de leuke reacties!
Ze is inderdaad gewoon een huis tuin en keukenpoesje denk ik.
Ze komt uit 't asiel, was als heel klein humpie gevonden. Dus helaas geen achtergrond info.
Vanmorgen wat smuldier kip door d'r voer gedaan maar dat was duidelijk minder lekker als 't paard van gister!

Groetjes Inge!
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Waarom meng je t voer?

T kan geen kwaad hoor om in 1x over te zetten, en tja stukje vlees is ook wel erg lekker  ;)
Misschien heb je wel de 'pech' dat je een echte barf-Truus inhuis hebt gehaald... vindt ze zelf geknaagd veeel lekkerder dan voorgemalen
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Waaah, die nageltjes! Supersonisch snel pootje  ;D
Lekker ding  :-*
Inge2104
2-sterren
2-sterren

Bericht door Inge2104 »

Too schreef: Waarom meng je t voer?

T kan geen kwaad hoor om in 1x over te zetten, en tja stukje vlees is ook wel erg lekker ;)
Misschien heb je wel de 'pech' dat je een echte barf-Truus inhuis hebt gehaald... vindt ze zelf geknaagd veeel lekkerder dan voorgemalen
Ik dacht dat dat moest... :-\ Omdat ze gewend is aan brokjes en op deze manier ze er rustig aan kan wennen.
Maar zometeen ga ik 5 rollen carnibest kat ophalen en dan kan ik dus gewoon helemaal dat gaan voeren? Gaat ze dan niet aan de diaree?

Groet Inge!
GKJF
1-ster
1-ster

Bericht door GKJF »

Sterker nog: mijn katen waren al aan de diarree van de brokken, alledrie, al twee maanden lang. Kuurtje gehad van de dierenarts, op rantsoen. Niks hielp. Totdat ik hier op uit kwam en het maar ben gaan proberen.
Ik heb ze donderdag eind van de middag op CB gezet en zaterdagochtend waren alle katten van de diarree af!
En sinsdien niks meer gehad!

Ja nog één keertje beetje dunne omdat ik (in al mijn enthousiasme :-[ ) niet wist dat heel veel vette vis laxerend werkt. Maar dat was de volgende dag alweer over.

Dus gewoon over zetten hoor!
Inge2104
2-sterren
2-sterren

Bericht door Inge2104 »

Hier ben ik weer even.
Truus eet als een bootwerker. Ik heb inmiddels carnibest kitten in huis en dat gaat erin als koek.
In 't asiel zeiden ze dat kittens zo veel mogen eten als ze op kunnen maar geldt dat ook voor vers voer?
Ze is in 1 dag ongeveer 50gr aangekomen.

Groetjes Inge!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

jahoor, kittens hoeven niet op dieet. zulke kleintjes iig nog zeker niet.
op de rol cb staat een richtlijn die je eventueel ergens kan aanhouden. maar het is geen vaste regel, kijk maar hoeveel ze eet en hoeveel er in kan. dat is ook natuurlijk afhankelijk van hoeveel ze beweegt enzo. de ene mens heeft bv ook meer nodig dan de ander (ik ben zelf een grote eter, een ander zou te rollen zijn met de hoeveelheden die ik op een dag wegwerk).
voor kittens wel op meerdere momenten van de dag voeren, want ze hebben nog maar een klein maagje.

op zich kan je ook de andere smaken cb voeren, het is toch allemaal gemalen.
als ze straks wat groter is en je dan merkt dat de gemalen prak wel heel snel door de ingewanden vliegt, kan je goed grotere barfonderdelen ook erbij geven. dat kan nu ook al, maar ze zal mss nog niet alles even makkelijk weg kunnen krijgen.
Inge2104
2-sterren
2-sterren

Bericht door Inge2104 »

Oké, dank je wel!
Ik heb meerdere smaken in huis dus zal gaan afwisselen. Volgende week verwacht ik een bestelling van Herby en daarbij zitten ook kuikens en kippennekken, dan gaan we dat eens introduceren.
Op een later ogenblik zal ik hier nog eens om hulp vragen wat betreft een menuutje...

Groetjes Inge!

Plaats reactie