pompoenen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: pompoenen

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Haha... Het lijkt me heel leuk om die te geven.. Maar vroeg me af of ik nog ergens rekening mee moet houden... Harde schil scherpe stukjes oid..
Zelf vind ik pompoen niet lekker.. Dus weet niet wat ik van zo'n ding kan verwachten.
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Tsja zo rauw is het redelijk hard, maar niets waar een barf hond niet tegen kan volgens mij.
Het enige probleem wat ik zie is dat de hond al die pitten en draden binnen zal krijgen die in het binnenste zitten, maar ik weet eigenlijk niet of dat schadelijk zou zijn of niet?
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Pitten en draden kan je er met een eetlepel uitwippen.
Ik kook de pompoen, en geef het apart, of roer het door een mix.
Door het koken wordt de schil heel zacht. ;)
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Boez schreef: Tsja zo rauw is het redelijk hard, maar niets waar een barf hond niet tegen kan volgens mij.
Het enige probleem wat ik zie is dat de hond al die pitten en draden binnen zal krijgen die in het binnenste zitten, maar ik weet eigenlijk niet of dat schadelijk zou zijn of niet?
Ik weenie of ze dat zullen eten hoor, maar de gedroogde (groene) pompoen pitten,kan je ook zo kopen
Afbeelding ?
Ze zijn lekker groot en zijn al gepeld, wanneer je de pitten zelf wil pellen is 't onbegonnen werk.

Wanneer de hond de verse pitten met schil zou eten,dan komen ze er waarschijnlijk onverteerd weer uit.
de draden zijn ook niezo lekker denk ik...beetje bitter.
Meestal doe ik de stuk gesneden pumkin even in de snelkookpan en dan maal ik met schil, wanneer ik rauw gebruik dan haal ik de schil er af.

Ik koop altijd de pumpkins na halloween en na thanksgiving, dan stoom en pureer ik ze, bewaar in kleine bakjes in de vriezer.
Ik heb 't graag in voorraad wanneer er een van de spots aan de race is of iets heeft gegeten wat te harde ontlasting veroorzaakt.
'n paar dagen 1-2 eetlepels gestoomde pompoen door 't eten,  helpt voor / tegen diaree EN constipatie... ;)

*anna*  die uitleg had ik uit wipekepidia hoor, maar is idd wel makkelijk! ;)
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

;D

Ik had het over de mogelijkheid om je hond met een pompoen als bal te laten spelen :D Koken lijkt me dan minder aan te raden ;)
Maar goed pompoenpitten kunnen dus geen kwaad voor de hond? En als ze niet lekker smaken, vers, zal Nadia's woef de meeste misschien gewoon weer uitspugen.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Nou, de pitten die je kunt kopen zijn gepeld. De pitten in de pompoen hebben nog een keiharde buitenste schil, en ik zou ze niet aan m'n hondjes geven zo, er zitten nare scherpe punten aan en verteren doen ze ook niet.
Ik denk ook dat als je je hond een hele pompoen geeft en ze knagen er stukken af, dat die gewoon weer naar buiten komen. De schillen zijn rauw ook behoorlijk stevig dus verteren zullen ze niet.
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

wat een idee, ik zou er nooit opgekomen zijn om mijn honden pompoen te geven, ik ga er van de week een paar aanschaffen en dan zie ik wel wat er mee gebeurd in de tuin  ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja dat bedoelde ik, of er te harde dingen in zullen zitten.. Kain vind het heerlijk om dingen te slopen (stafford he) in de tuin begeeft hij zich tot alle stokken.. Die poept ie ook zo weer uit als hij wat binnen heeft gekregen.. Ik ga zo'n pompoen gewoon eens proberen..
Ik blijft er so wie so bij..
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Daar ben ik wel benieuwd naar...foto's zijn altijd welkom  ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Die zal ik tzt plaatsen ;)
roksefloks
4-sterren
4-sterren

Bericht door roksefloks »

Ik "fok" zelf hokkaido's. :)
Heerlijk om soep van te maken. De doggies krijgen hem gewoon gekookt.

Plaats reactie