Mijn dierenarts keurt het niet af, maar raadt het ook zeker niet aan. Maar heeft er wel haar bedenkingen over.
Mijn hond viel de eerste tijd na het overstappen van dieetbrok

:- naar barf nogal af. Ik kwam met de andere dieren langs voor een enting en wilde mijn hond dan direct even wegen. Eerst zei ze dat hij er supergoed uit zag. Maar ik vond hem wat te mager. Nadat hij gewogen was, was haar conclusie dat hij toch echt wat aan moest komen. Dus kwam de vraag wat ik voerde. Toen ik vertelde over Barf, en dat ik een heel voerschema heb en uitgelegd over vleesbot, spiervlees, orgaan, wat groente. Toen mistte zij toch echt de koolhydraten. Ik moest er dan toch echt iets van macaroni ??? of zo bij gaan voeren (en dat terwijl hij hoogstwaarschijnlijk overgevoelig is voor granen) om hem op gewicht te laten komen.
De discussie ben ik maar gestopt, met te zeggen dat ik geen macaroni bij ga voeren.
Hij is op gewicht gekomen door simpel weg in verhouding meer voeren van Barf. Nu zit hij weer op het normale voerschema dat bij zijn energie verbruik past.
Nu ben ik al heel lang niet meer bij de DA geweest met de hond. En ik weet zeker dat dit komt door de Barf!!! En ook de kat is overgestapt, wel op kvv en af en toe wat barf tussendoor om te wennen. Ben benieuwd wat ze daar dan van zal zeggen. Maar ook die is super gezond.
Ik zeg juist wel tegen iedereen wat ik voer aan mijn hond en kat als het over voer gaat. De meesten snappen er niet veel van. Maar als ik de problemen van vóór de barf opnoem en vertel over hoe het nu gaat met hem, dan kunnen ze alleen maar beamen dat het goed is. Niet dat ze dat zelf dan zullen gaan doen, maar dat is aan hun. Wel jammer voor die kat of hond.