Zalmkoppen??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Zalmkoppen??

WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Zalmkoppen krijg ik hier van de rijdende visboer, elke week neemt hij er eentje voor me mee. Gratis!
Vandaag wel een hele super grote kop. Normaal wegen ze zo´n 600 á 700gr. Maar vandaag 1200gr!  :D. Toen heb ik hem dit keer doormidden gesneden. Weet ik ook weer hoe het daar vanbinnen uitziet. Normaal krijgt hij hem helemaal, maar dit is wel heel er groot.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik vind 600/700 gram ook al joekels hoor!!
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

jee dat is een echte viskop, heerlijk, als ik echt zulke megadingen heb dan doe ik de volgende dag een balansdag  ;) vasten..... soms lopen ze hier met echt een hoogzwangere buik en daarna lekker een goeie tuk doen...(liefst voor de openhaard  ;)) de grote herder bij ons zou wel een van 1200 gram aankunnen, maar de rest krijgt hier max 700-800 gram.....
cindybijl
1-ster
1-ster

Bericht door cindybijl »

zo hé 1200gr!! dan moet ik die in 6-en snijden... haha
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

;D

De visboer zei van te voren ook al dat het dit keer wel een hele grote was.
Hertog
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hertog »

Zalm kop en graat wordt hier met smaak gegeten. Omdat het gewicht voor een totale maaltijd wat aan de krappe kant was geef ik er sinds kort een blikje sardientjes uit de olie (125 gr) bij.
DAT IS PAS LEKKER. Als ik na het eten zijn lege bak uit de tuin ophaal wordt deze bij thuiskomst voor de zekerheid nog een keer helemaal afgelikt.
Alleen gisteravond moest hij er na een half uurtje ineens van spugen. Dat is nou jammer. Eerst liet het hij liggen maar toen ik het op wilde ruimen ging hij er alsnog van eten. Smerig beest. Toch maar weg gedaan. Altijd handig als je zoals ik een aantal rezerve kleedjes hebt. Hopla kleed met smurrie en al in de klikko. Doei.
Hopenlijk valt het de volgende keer weer goed. We waren nu net terug van de 1e training na een half jaar. Mogelijk heeft dat er iets mee te maken. Stress dus.
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Ik heb net zalmkoppen uit de vriezer gehaald, maar de graten zijn wel hard en scherp. Kan dat geen kwaad?
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Zalmkop verteerd net als alle andere vleesbotten.
Sommige stukken lijken heel hard, maar als je hond er dan aan begint te knagen lijkt dat wel weer mee te vallen.
Zit in ieder geval veel kraakbeen in.
Jou honden barfen toch al een hele tijd? dan moet zalmkop een probleem zijn  ;)
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Mijn dieren barfden al in Nederland. Maar de eerste tijd 1,5 jaar hebben ze hier brokken gehad omdat hier niets met de slagers te regelen was. Nu barfen ze alweer een jaar denk ik. Dit omdat ik er zat van was iedere keer bij de DA te zitten.
Dus ja, mijn honden barfen al een tijd. De jongste heb ik in november gekregen (dwaalde langs de weg) en barf dus het korst (bijna 5,5 maanden.

Plaats reactie