Kwartel

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kwartel

Wendow
1-ster
1-ster

Bericht door Wendow »

;D Anne, zo zou ik ook zijn... Ik denk dat ik het zelfs moeilijk zal hebben die diepvrieskwarteltjes met pluimen enal te geven... Ze zien er nog zo "diertje" uit... :-[

Xada: Kan je ze dan niet levend geven? Of gaan ze dan jagen en heb je dat liever niet?
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

De honden, paarden, kippen en parelhoenders lopen nu allemaal door elkaar en dat wil ik graag zo houden. Mijn jongste hond zal zelf gaan barfen en de kippen etc. vangen. Dit deed ze al met 12 weken oud. Nu ze weet dat dat niet mag houdt ze het bij muizen, mollen, salamanders etc. Ook probeerde ze een slang te pakken, maar dat durfde ze gelukkig toch niet goed.
Dus ben ik denk ik verplicht de dieren te doden voordat ik ze aan de honden kan geven.
Trouwens, kwartels kunnen niet los op het erf lopen omdat ze geen home instinct hebben zoals kippen en parelhoenders. Ze komen dus 's avonds niet terug en je kunt naar je vogeltjes fluiten.
bulldelicious
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door bulldelicious »

knap dat je dat allemaal over hebt voor je honden seg, petje af!  ;) ook al ben ik de dochter van een slager en heb ik duizenden dode beesten, halve koeien, varkens...zien passeren, ik zou het enorm moeilijk hebben met een levend dier te slachten.....maar ik vind het knap dat je dat allemaal doet! het is idd zo dat als het moet dan moet het hé!
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

ik bestel de kwartels bij de poelier.
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Wendow schreef: Xada: Kan je ze dan niet levend geven? Of gaan ze dan jagen en heb je dat liever niet?
Ik wil ze niet levend geven omdat alle dieren hier door elkaar lopen, maar wat ik nog erger vind is dat de hond meestal eerst met zulke diertjes gaat spelen voordat hij ze dood maakt.  Als ik een kwartel slacht is hij dood voordat hij er eigenlijk besef van heeft. Dit vind ik veel belangrijker. Een dier, waarvoor je hem dan ook gebruikt, mag niet onnodig lijden.
nelis2
1-ster
1-ster

Bericht door nelis2 »

eenden maken idd een enorme bende en ze stinken enorm als je er veel houd
ik had toen ik uit huis ging 40 koppels van de meest uiteenlopende soorten bij elkaar verzameld en het enige wat ze allemaal gemeen
hebben is dat het zwijnen zijn die overal scheiten zogauw ze de aandrang voelen
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Ik denk dat we wat off topic gaan. Heeft Wendow nog tips nodig of ben je eruit waar je kwartel(karkasjes) kan kopen?
Maar kippen schijten toch ook overal? En die stinken niet heel erg, tenminste dat vind ik.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Off-topic of niet, ik wil toch even weten of je kwartels op 11 september ook inderdaad zijn uitgekomen..! En zo ja, smaken ze?! :biggrin2:
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Er zijn 6 kwarteltjes geboren, maar 5 zijn er al dood. Het probleem is dat ze niet groeien, dus ik ga ervan uit dat de 6e ook dood gaat. Mac vindt ze heerlijk, maar heeft natuurlijk geen maaltijd aan ca. 10 gram. Over 3 weken kan ik nieuwe mannetjes kopen, ik denk namelijk dat de problemen voortkomen uit inteelt. Dus volgend jaar met nieuwe mannetjes opnieuw proberen.
Wendow
1-ster
1-ster

Bericht door Wendow »

Ik heb volledige kwarteltjes gevonden voor menselijke consumptie en nu ook al kwarteltjes met veren ex-layers. Dus ik heb geen problemen meer om dat te vinden tot nu toe... Loeki vindt het zoooooo leuk ::) ongelofelijk, ik word er echt gelukkig van om haar bezig te zien! :D

Xada: Zou het niet kunnen dat ze de nodige voeding niet vinden?? Ze hebben tenslotte geen mama hé... Misschien moet je een mannetje en een vrouwtje kopen zodat je kan kweken en dan de oude diertjes niet slachten (tenslotte zijn oude diertjes toch niet echt mals enzo...)?
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Wendow schreef: Xada: Zou het niet kunnen dat ze de nodige voeding niet vinden?? Ze hebben tenslotte geen mama hé... Misschien moet je een mannetje en een vrouwtje kopen zodat je kan kweken en dan de oude diertjes niet slachten (tenslotte zijn oude diertjes toch niet echt mals enzo...)?
De ouderdieren zijn ook niet geslacht, maar ze gaan niet broeden en dus gaan de eieren in de broedmachine. Ik heb bij veel winkels waar ze dieren voer etc. verkopen gevraagd, maar daar krijg ik steeds het antwoord dat kuikenmeel het beste is.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

ridgeweiler schreef: eenden maken idd een enorme bende en ze stinken enorm als je er veel houd
ik had toen ik uit huis ging 40 koppels van de meest uiteenlopende soorten bij elkaar verzameld en het enige wat ze allemaal gemeen
hebben is dat het zwijnen zijn die overal scheiten zogauw ze de aandrang voelen
Heb je de paarden hier nog niet gezien,een eend is er echt niets bij  :P :biggrin2:
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Een paard is toch een heel schoon dier. Hier hebben ze speciale plas- en poepplaatsen. En bij de weg staat een bordje "gratis paardenmest". Hoef ik de stallen ook niet uit te mesten. :biggrin2:
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Trouwens, de eenden lopen hier ook al rond. Nu is het nog uitzoeken wat de mannetjes en wat vrouwtjes zijn. Ze zijn allemaal wit van kleur met een zwarte vlek ergens op hun lijf. Dus dat wordt er niet makkelijker op.
cindybijl
1-ster
1-ster

Bericht door cindybijl »

offtopic:
xada: hier in nederland schijnt het zo te zijn dat het mannetje een krulletje op zijn staart heeft en het vrouwtje niet (dit is mij ooit verteld..) misschien dat je het daaraan kan zien?

ontopic:
Ik wil graag een kwarteltje aan mn hondjes geven (ook cavaliertjes) ze krijgen 200 gr per dag per hond dus kan ik 1 kwartel per dag per hond geven, als die rond 200gr zijn natuurlijk, maar wil liever zonder veren en zonder kop geven (ik ben zó bang voor kippen) iemand een tip waar ik die kan halen?

Plaats reactie