Het hangt een beetje van je inkomen af hoeveel huisdieren je mag hebben202Spots schreef: Je bedoeld 1 hond OF 1 kat per family of zo? ???
Dan ben je zelf met 1 hond en 3 katten zelf ook al in overtreding,
dus ik ben benieuwd of je dan ook 3 van je 4 dieren gaat herplaatsen bij iemand die nog geen huisdier heeft?
Wat vinden jullie van dit artikel?
Moderator: Lizzy
-
Bennie
Re: Wat vinden jullie van dit artikel?
-
setterlover
- 1-ster

Euh, daar ben ik niet mee in overtreding. Ik heb gekozen voor 1 hond. Die 3 katten waren elders ongewenst en hebben wij van de straat geplukt. Die mensen die ze op straat gezet hebben zijn strafbaar, maar ja, hoe bewijs je dat? Bij ons komen ze de deur niet meer uit en kunnen niet meer zorgen voor nog meer nakomelingen. ;)202Spots schreef: Je bedoeld 1 hond OF 1 kat per family of zo? ???
Dan ben je zelf met 1 hond en 3 katten zelf ook al in overtreding,
dus ik ben benieuwd of je dan ook 3 van je 4 dieren gaat herplaatsen bij iemand die nog geen huisdier heeft?
Maar dit gaat wel heel erg
Het dier waarvan je het vlees voert, rund, paard, lam eet natuurlijk wel graan.
Vandaar die beredenering denk ik.
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Ja en 90% van die graanetende dieren word geslacht voor de mens, dat wat overblijft kopen wijOrb schreef: Het dier waarvan je het vlees voert, rund, paard, lam eet natuurlijk wel graan.
-
setterlover
- 1-ster

Nee, maar heeft wel een beter leven gehad.Bennie schreef: Scharrelvlees is overigens niet per definitie biologisch vlees.
-
setterlover
- 1-ster

Het hangt een beetje van je andere normen af hoeveel je er wil hebben.Bennie schreef: Het hangt een beetje van je inkomen af hoeveel huisdieren je mag hebben.
Das waar.setterlover schreef: Nee, maar heeft wel een beter leven gehad.
Maar klinkt het dan niet logisch je eigen dieren ook een 'beter leven' te laten hebben, door ze te voeren als carnivoor?
-
setterlover
- 1-ster

Dat doe ik ook. Mijn eerste hond is bijna 17 geworden op **** Mijn tweede (dit keer rashond) hond van 7 jaar lijd aan een erfelijke aandoening. Barf is geen optie in dit geval, vanwege de medicijnen moet ze 4 maaltijden per dag. Hoever ga je dan?May Linn schreef: Das waar.
Maar klinkt het dan niet logisch je eigen dieren ook een 'beter leven' te laten hebben, door ze te voeren als carnivoor?
Laatst gewijzigd door setterlover op di 17 nov 2009, 02:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
setterlover schreef: Dat bedoelde ik. Ik had eigenlijk verwacht dat barfers kritischer zouden zijn wat de kwaliteit van het vlees betreft. Als je natuurlijk wil voeren geef je geen kilo knallers, maar iets van biologische oorsprong. Beter voor het dieren welzijn en beter voor de hond.
@ Lizzy, niet om de brokken te promoten, maar de brokken die mijn hond krijgt worden gemaakt van scharrelvlees.
Beste TS
Ik weet echt niet waar je heen wilt met al je verwensingen, artikelen enz.
En het volgende waar ik op reageer is weer off-topic maar kan het ook niet laten om erop te reageren want het slaat werkelijk waar nergens op! (dit hele topic trouwens niet)
Ik kan je wel vertellen dat ik vier honden heb, en daar heb IK voor gekozen, en daar heb ik echt geen wetenschappelijke cijfers o.i.d voor nodig. En ik denk ook nog eens dat IK minder last veroorzaak met mijn 4 opgevoede honden waar ik weldoordacht aan begonnen ben, als menigeen die zich op zaterdagmorgen 9.00 uur bedenkt dat hij/zij een hond wil, er eentje gaat ophalen, om 10.00 uur in het bezit is van een hond die wss met een half jaar weer in het asiel zit!
Dan je argument over dat biologisch en/of scharrelvlees, daar wil ik ook wel op reageren. Mijn honden staan naar alle tevredenheid nu al ruim 3 jaar op volledig rauw, maar IK heb inderdaad de financiele middelen niet om biologisch te voeren. Niet voor mezelf en niet voor mijn honden. En ook al had ik 1 hond, zou ik het ook niet doen!
En dat er dan zo nu en dan eens een plofkip/kiloknaller van de aldi of waarvan dan ook, doorheen vliegt zal mij een zorg zijn. Ik heb gekozen om mijn honden vlees te laten eten omdat ik dat gezonder EN goedkoper vind.
Misschien ben ik dan niet zo'n goede dierenliefhebber, maar mijn neus gaat niet verder als mijn voordeur en mijn eigen portemonnee. En kan het mij ook niet zoveel schelen waar het vlees vandaan komt! Maar alles is beter als die droog gekookte zooi die nu al verschillende malan voorbij is gekomen en het sop in de kool niet meer waard is om over te discussieren op dit forum!
lees het stukje eens even na over het trolalarm, want daar begint het nu echt een beetje op te lijken.
Laatst gewijzigd door *Monique op di 17 nov 2009, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Welke discussie wil je nou voeren setterlover? Wil je praten over de argumenten van de schrijver van het artikel? Waarom ga je dan niet inhoudelijk in op mijn en andermans reacties daarop? Je hebt geen weerwoord, maar je roept wel heel hard roepen dat wij geen weerwoord hebben
. Waarom ga je niet gewoon in op onze inhoudelijke reacties?
Verder bestaat er biologische KVV. En je kunt prima biologisch barfen. Mijn honden eten voor 80% biologisch. Het is maar net waar je de prioriteiten legt.
Verder bestaat er biologische KVV. En je kunt prima biologisch barfen. Mijn honden eten voor 80% biologisch. Het is maar net waar je de prioriteiten legt.
-
Bennie
En waarom zou je geen vier maaltijden per dag kunnen voeren?
Wellicht moet TS eerst eens een aantal vragen gaan beantwoorden die worden gesteld en anders is het vrij zinloos om in dit topic nog posts te plaatsen.
Wellicht moet TS eerst eens een aantal vragen gaan beantwoorden die worden gesteld en anders is het vrij zinloos om in dit topic nog posts te plaatsen.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Mijn idee, vandaar dat trol-alarm lampje. Zelf niet ingaan op de antwoorden maar wel anderen beschuldigen van niet ingaan op zaken, steeds nieuwe provocerende posts ... mij vergaat ernstig de lust om hier serieus mee te schrijven.
Ik zou setterlover adviseren om de bibliotheek eens serieus door te nemen en dan met wat meer kennis van zaken de betreffende artikelen kritisch te lezen ipv blindelings te geloven. En mocht je dan nog serieuze vragen hebben dan wil ik daar best over nadenken en proberen te beantwoorden.
Ik zou setterlover adviseren om de bibliotheek eens serieus door te nemen en dan met wat meer kennis van zaken de betreffende artikelen kritisch te lezen ipv blindelings te geloven. En mocht je dan nog serieuze vragen hebben dan wil ik daar best over nadenken en proberen te beantwoorden.
Nou, mijn idee! Ik heb dit topic de afgelopen dagen met stijgende verbazing zitten lezen. Lizzy heeft met bewonderenswaardige ijver dat hele artikel uitgeplozen en van in mijn ogen goed onderbouwde kritiek voorzien. En wat is dan de reactie?

Niet inhoudelijk ingaan op Lizzy's tegenargumenten, nee gewoon net doen alsof ze niet bestaan. Zonde van de moeite dus.setterlover schreef: goed onderbouwde argumenten om het tegendeel te bewijzen heb ik helaas nog niet gehoord, en die zou ik juist graag willen horen.
Hoikes,
Kan er dan niet eventueel een slotje opgezet worden, zodat deze topic stopt, dan hoeven we ons niet te ergeren op zoiets.
grtn
Kan er dan niet eventueel een slotje opgezet worden, zodat deze topic stopt, dan hoeven we ons niet te ergeren op zoiets.
grtn
Ja, dat kan wel. Maar dat doe ik in deze fase nog niet. Ik heb zelf nog steeds de goede hoop dat de TS ter goede trouw dit topic heeft geopend. Nu ik al 3 keer heb gevraagd in te gaan op onze reacties op het artikel, wat dan nog niet is gebeurd, begin ik natuurlijk ook de moed te verliezen (en ben ik ook niet zo gecharmeerd van de dingen zoals Sonja ze aankaart). Ik geef het nog een kleine kans en als deze niet wordt benut, gaat er een slot op dit - toch niet helemaal nutteloze topic. Zoals je op vorige bladzijdes kunt lezen zijn er toch wel mensen die schrikken van het artikel en zich gerust gesteld voelen door de argumenten die worden aangehaald.smurfie schreef: Hoikes,
grtn