Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??
Moderator: Lizzy
Re: Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??
Mijn mannetje is er van overtuigd dat rauw beter is. Maar voeren, verdelen ect laat ie aan mij over. Vlees haalt hij wel als ik niet kan. Mijn ouders hebben er ook geen probleem mee, maar als Wicka bij hen gaat logeren dan geef ik wel kvv of herby-mix mee. Dat vinden ze wel prettig voeren.
In mijn omgeving zijn de meeste mensen wel gewent dat ik rauw voer, soms vinden ze het raar maar vaak wordt het wel als positief ervaren maar vinden ze het voor hun eigen dieren te veel werk...
In mijn omgeving zijn de meeste mensen wel gewent dat ik rauw voer, soms vinden ze het raar maar vaak wordt het wel als positief ervaren maar vinden ze het voor hun eigen dieren te veel werk...
-
Nyncke
Mijn nu-ex partner vond het allemaal maar rare fratsen, hij gaf het omdat hij anders woorden met mij kreeg.
Maar vooral met Binkie, die eerst slecht at, had hij moeite.
Nu hoor ik hem er niet meer over...
Ik had er wel moeite mee dat hij net deed of ik willens en wetens mijn dieren slecht verzorgde.
De rest van de wereld wijst mij op "alle gevaren".
Maar vooral met Binkie, die eerst slecht at, had hij moeite.
Nu hoor ik hem er niet meer over...
Ik had er wel moeite mee dat hij net deed of ik willens en wetens mijn dieren slecht verzorgde.
De rest van de wereld wijst mij op "alle gevaren".
**fluitsermodus** Pssst......kan niet zomaar alles hier schrijven hoor.....manlief is ook op Bp........maar geloof dat hij er niet echt bijzonder tegen is........**fluistermodus**

- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
EN WE ZULLEN HET NIET DOORVERTELLEN AAN RONALD HOORpallas schreef: **fluitsermodus** Pssst......kan niet zomaar alles hier schrijven hoor.....manlief is ook op Bp........maar geloof dat hij er niet echt bijzonder tegen is........**fluistermodus**
![]()
trimsalon schreef: EN WE ZULLEN HET NIET DOORVERTELLEN AAN RONALD HOOR![]()
![]()
![]()
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
pallas schreef:
![]()
![]()
![]()
- *Nikki*
- 5-sterren

Gelukkig gaat het beter.trimsalon schreef: Nikki het klink heel hoopgevens hoe je man/vriend en familie er over denkt
Voor Bennie was het allemaal nieuw. Ik ken hem nu 9 maanden maar hij staat er open voor en is er optimistisch over. We gaan samenwonen en maak af en toe grapjes dat we zeer zeker veel ruimte moeten hebben op de boerderij voor de vriezers
Ik heb weinig contact met mijn familie, en ze weten eigenlijk alleen dat mijn honden "vlees" eten en geen br.....zooi 8)
En de vrienden die ik heb, die geen honden hebben, daar praat ik er eigenlijk nooit mee over![]()
Hij vroeg gisteren aan me bij de supermarkt of ze die rode staafjes mochten eten (weet niet hoe die dingen heten) of dat ze nep waren
Mijn ouders zullen het nooit begrijpen
-
Bennie
Ik had het er laatst over bij een klant hoe ik kattenvoer maak. Een van de medewerksters vond het maar helemaal bah. Toen liet ik haar op de laptop een foto van rundergehakt zien en zei, zo ziet het er uit. Ze ging bijna over haar nek van rundergehakt
.
Leuk hoe mentale beeldvorming een rol kan spelen hihi.
Leuk hoe mentale beeldvorming een rol kan spelen hihi.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

- Pauline
- 5-sterren

Eddie en ik zijn samen door en met Joep gegroeid in vers voeren. En onze familie... die is meegegroeid. Ze weten wel beter dan met mij in discussie te gaan.....

We gaan samen naar de slachthuizen en pens snijden is ook een gezamenlijke "hobby".

De honden voeren is geen probleem, alleen moet ie dan wel altijd even bellen hoeveel ze moeten hebben.
We gaan samen naar de slachthuizen en pens snijden is ook een gezamenlijke "hobby".
De honden voeren is geen probleem, alleen moet ie dan wel altijd even bellen hoeveel ze moeten hebben.
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Hmm, kun/wil je niet eens op bezoek komen met jouw mannetje??? En dat jouw man mijn vriend eens even uitlegt hoe en wat? Misschien dat man tot man meer indruk maakt.Pauline schreef: Eddie en ik zijn samen door en met Joep gegroeid in vers voeren. En onze familie... die is meegegroeid. Ze weten wel beter dan met mij in discussie te gaan.....![]()
We gaan samen naar de slachthuizen en pens snijden is ook een gezamenlijke "hobby".![]()
Toen ik me gistermorgen super super slecht voelde en vroeg of mijn kereltje de honden wilde voeren kreeg ik doodleuk "nee! dat doe ik niet, dat weet je" te horen
Dus ik weet wat mijn honden te eten krijgen als ik er niet meer ben.
Mijn schoonvader heb ik inmiddels wel al het een en ander bijgeleerd. Deze week hadden we het met de overbuurvrouw over de kipkarkassen die zij in mijn auto had zien liggen en vroeg wat we daar dan mee deden
-
Linda & Kay
- 3-sterren

Vriendlief vind het allemaal wel interessant. Als ik met een vies gezicht pens sta te snijden kan die zomaar zeggen: "Zal ik het even doen? Ik heb er geen last van." Laatst vroeg ik aan hem of we ergens (bij Rita in Woubrugge) vlees konden gaan halen (ik heb zelf geen rijbewijs) en dat vond tie ook allemaal geen probleem. Later zei die: "Als je nog eens ergens wat op wilt halen, dan kunnen we dat gewoon doen hoor." Dus mensen: kom maar op met die aanbiedingen!
Hij heeft zelfs wat mensen opgebeld waarvan die wist dat ze jagen en op veilingen komen, daar kan ik nu ook vlees halen.
Dit allemaal in tegenstelling tot mijn zwaar zeurderige ex. Wij gaven onze hond in eerste instantie brokken met spiervlees (ik weet het....
, toen wist ik het nog niet
). Toen ben ik per toeval hier terecht gekomen en toen hebben we besloten om met ze te gaan barfen. Maar het mocht allemaal niet te veel moeite kosten. Dat eindeloze lezen, menu's en berekeningen maken vond tie maar onzin. Hij kon zwaar lopen zeuren als wéér op barfplaats zat te lezen. "Jij doet niks anders meer". Nu weet ik van mezelf dat ik af en toe een beetje door kan draven als ik iets leuk vind, maar ik wil ook gewoon het beste voor m'n hond. En daar heb je kennis voor nodig. Met m'n exschoonvader hadden we het er regelmatig over. Die vond het ook reuze interessant. Mijn argument: "Als je vers vlees voert kan je niet zomaar wat vlees in een bak gooien", heb ik dan ook regelmatig genoemd. En ergens naar toe rijden om vlees te halen was al helemaal overdreven. Het IC heeft niet alles wat ik nodig heb, dus wilde ik ook naar Halimas. Nou...daar zijn we 2 keer geweest en beide keren hadden we bonje in de auto er naar toe. Vriendlief woont in Den Haag, dus dat is nu allemaal geen probleem meer, haha.
Vorige week had ik mijn ex toevallig aan de lijn. Dus ik vroeg aan hem hoe het met de hond ging en of ze nog vers vlees kreeg. (Ik heb de reu gehouden, hij heeft het teefje meegenomen..). "Ja hoor", zei die, "ik heb laatst nog een hoop hertenvlees meegenomen van de zaak" en verder krijgt ze "gewoon"(!) d'r caracroc brokken. Ik wist niet wat ik hoorde! Die l*l geeft haar waarschijnlijk dus alleen maar spiervlees met brokken... Af en toe een ritje naar het IC om kippennekken te halen, kan er misschien nog net vanaf. Dus daar baalde ik stevig van.
En m'n ouders... die vinden het ook wel boeiend. M'n moeder kent de theorie er niet echt achter. Maar die kan rustig aan iedereen gaan zitten vertellen dat ik mijn hond vers vlees voer. Ik mag dan vervolgens aan een brokkenfanaat uit gaan leggen waarom ik dat doe, haha, onbegonnen werk. Ik heb ook aan moeders uitgelegd dat veel mensen er anders over denken en dat het geen zin heeft om dat aan iedereen uit te leggen.
M'n zwager zei wel eens: "Brokken geven is een stuk minder werk hoor". Maar die zegt dat gewoon om te plagen. Voor de rest is iedereen wel positief. M'n huisgenote haalt rustig vlees voor Kay uit de vriezer en geeft hem te eten als ze op hem past. Toen ik laatst pens aan het drogen was, was ze iets minder enthousiast, maar ze kan er mee leven, haha.
Dit allemaal in tegenstelling tot mijn zwaar zeurderige ex. Wij gaven onze hond in eerste instantie brokken met spiervlees (ik weet het....
Vorige week had ik mijn ex toevallig aan de lijn. Dus ik vroeg aan hem hoe het met de hond ging en of ze nog vers vlees kreeg. (Ik heb de reu gehouden, hij heeft het teefje meegenomen..). "Ja hoor", zei die, "ik heb laatst nog een hoop hertenvlees meegenomen van de zaak" en verder krijgt ze "gewoon"(!) d'r caracroc brokken. Ik wist niet wat ik hoorde! Die l*l geeft haar waarschijnlijk dus alleen maar spiervlees met brokken... Af en toe een ritje naar het IC om kippennekken te halen, kan er misschien nog net vanaf. Dus daar baalde ik stevig van.
En m'n ouders... die vinden het ook wel boeiend. M'n moeder kent de theorie er niet echt achter. Maar die kan rustig aan iedereen gaan zitten vertellen dat ik mijn hond vers vlees voer. Ik mag dan vervolgens aan een brokkenfanaat uit gaan leggen waarom ik dat doe, haha, onbegonnen werk. Ik heb ook aan moeders uitgelegd dat veel mensen er anders over denken en dat het geen zin heeft om dat aan iedereen uit te leggen.
M'n zwager zei wel eens: "Brokken geven is een stuk minder werk hoor". Maar die zegt dat gewoon om te plagen. Voor de rest is iedereen wel positief. M'n huisgenote haalt rustig vlees voor Kay uit de vriezer en geeft hem te eten als ze op hem past. Toen ik laatst pens aan het drogen was, was ze iets minder enthousiast, maar ze kan er mee leven, haha.
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Zelf ben ik na lang twijfelen aan KVV begonnen omdat Benjy maar niet wilde aankomen van de brokken en echt graatmager was, hoeveel ik ook voerde. Ook kon hij alleen nog maar gras eten en was er bezeten van. Een doorsnee gazonnetje zou er niks bij zijn geweest. Toen ik van zijn traister het advies kreeg KVV of BARF te gaan geven twijfelde ik er wel over. Ik wilde ze dan ook allebei rauw gaan voeren en de Carnibest brengt dan ook best wat kosten met zich mee. Ik besloot om eens te beginnen met allebei Smuldier te geven.
Manlief geloofde er niet zo in. Wanneer brokken zo slecht zouden zijn werden ze niet verkocht! Ook vond het best wel een gedoe om elke keer naar de winkel te gaan voor Smuldier en dus beloofde ik hem plechtig dat ik zelf wel de Smuldier zou gaan halen. Ik kreeg mijn zin. Benjy begon eindelijk op gewicht te komen en zijn stro achtig vachtje werd heerlijk zacht. Ik begon me er meer en meer in te verdiepen en besloot BARF erbij te gaan geven. Manlief had weer zo zijn twijfels want "geeft dat niet veel troep" Toen hij merkte dat het best mee valt was hij ook om maar ik moet wel alles zelf blijven regelen wat betreft inkopen. Hakken doet hij met liefde voor mij nu we een goed hakbijltje hebben en eten geven aan de honden wanneer ik weg ben is geen probleem zo lang ik maar zeg wat en hoeveel ze moeten hebben. In begin plaagde hij mij wel eens dat ik zulke dode, arme dieren als vegetariër aan mijn honden kon geven.
Mijn moeder vindt het best wanneer de honden bij haar een bakje Smuldier krijgen maar met karkassen hoef ik niet aan te komen, dat hoef ik niet eens te vragen. Veel te veel troep! Wanneer ze bij ons eet en de honden gaan na ons eten kijkt ze altijd belangstellend toe wat er op het menu staat. Bij gezondheidsproblemen hoor ik altijd wel "komt dat niet van dat eten wat je ze geeft?" Ook zij maakte wel eens een opmerking over mijn vegetariër zijn.
Het gezin waar Eddy het eerste jaar van zijn leven heeft gewoond is de vrouw des huizes vies van karkassen. Zeker van gevogelte want ze heeft een vogelfobie. Wel mag ik ze gewoon hun eten geven en wanneer het een karkasje zou zijn zondert ze zich wel even af van ons.
Uit gemak neem ik altijd een bakje Smuldier mee naar hen.
De bewoners in onze flat zijn overwegend geen hondenliefhebbers en grotendeels senioren. Zij vinden het vies en geldverspilling want zoiets geef je toch niet aan een hond?! Die eet brokken en daarmee uit.
Manlief geloofde er niet zo in. Wanneer brokken zo slecht zouden zijn werden ze niet verkocht! Ook vond het best wel een gedoe om elke keer naar de winkel te gaan voor Smuldier en dus beloofde ik hem plechtig dat ik zelf wel de Smuldier zou gaan halen. Ik kreeg mijn zin. Benjy begon eindelijk op gewicht te komen en zijn stro achtig vachtje werd heerlijk zacht. Ik begon me er meer en meer in te verdiepen en besloot BARF erbij te gaan geven. Manlief had weer zo zijn twijfels want "geeft dat niet veel troep" Toen hij merkte dat het best mee valt was hij ook om maar ik moet wel alles zelf blijven regelen wat betreft inkopen. Hakken doet hij met liefde voor mij nu we een goed hakbijltje hebben en eten geven aan de honden wanneer ik weg ben is geen probleem zo lang ik maar zeg wat en hoeveel ze moeten hebben. In begin plaagde hij mij wel eens dat ik zulke dode, arme dieren als vegetariër aan mijn honden kon geven.
Mijn moeder vindt het best wanneer de honden bij haar een bakje Smuldier krijgen maar met karkassen hoef ik niet aan te komen, dat hoef ik niet eens te vragen. Veel te veel troep! Wanneer ze bij ons eet en de honden gaan na ons eten kijkt ze altijd belangstellend toe wat er op het menu staat. Bij gezondheidsproblemen hoor ik altijd wel "komt dat niet van dat eten wat je ze geeft?" Ook zij maakte wel eens een opmerking over mijn vegetariër zijn.
Het gezin waar Eddy het eerste jaar van zijn leven heeft gewoond is de vrouw des huizes vies van karkassen. Zeker van gevogelte want ze heeft een vogelfobie. Wel mag ik ze gewoon hun eten geven en wanneer het een karkasje zou zijn zondert ze zich wel even af van ons.
De bewoners in onze flat zijn overwegend geen hondenliefhebbers en grotendeels senioren. Zij vinden het vies en geldverspilling want zoiets geef je toch niet aan een hond?! Die eet brokken en daarmee uit.
Ik ben ongewenst in de hondenkeuken
alles wordt tot op de milligram gewogen en uitgedacht en ik ben veel te onnauwkeurig volgens mijn vriend. Ik mag de bakken naar de honden brengen (veel leuker dan snijden en verdelen
).
-
Staftime
- 5-sterren

- Contacteer:
Toen ik pas begon met Carnibest vond mijn vriend dat prima.
Toen ik later over wilde naar zelf samenstellen had hij daar zijn vraagtekens bij, maar hij weet heel goed dat ik hard mijn best doe om goed voor de honden te zorgen, en dus had hij er vertrouwen in dat het allemaal goed zou gaan.
Soms had hij zijn twijfels, als er iets mis ging.
Zoals met een verstopping of heftige diarree.
Maar als ik hem dan uit kon leggen wat de oorzaak was en dat het echt met de tijd beter zou gaan, stemde hij erin toe dat ik zo doorging.
Ik bespreek ook gewoon alles met hem waar ik over twijfel, en wat er mis gaat of juist goed.
Het bestellen en uit de vriezer halen en voeren doe ik zelf.
Soms geeft hij ze ook wel eens eten, en dan maakt het me niet uit wat hij uit de koelkast pakt en hoeveel hij geeft.
Dat trek ik zelf wel weer recht bij de maaltijd erna.
Hij was wel al vrij snel helemaal om, omdat hij zag aan de honden dat ze opknapten, vrolijker waren, en veel gezonder.
Nu vertelt hij het ook graag aan anderen als hij een compliment krijgt over het gebit of de vacht van de honden.
En ook als mensen gezondheidsproblemen met hun honden hebben, wil hij wel eens over onze honden vertellen en hoe de problemen opgelost zijn via de voeding.
En dat vind ik wel grappig, want in het begin stoorde hij zich eraan als ik dat deed.
In mijn familie wordt wisselend gereageerd.
Mijn oudste en jongste zus staan er volledig achter.
Mijn ouders begrijpen het wel, maar zullen zelf geen moeite doen om hun kat rauw te voeren.
Mijn moeder blijft ervan overtuigd dat hun kat nog steeds zo'n mooi gebit heeft door het eten van brokjes.
En dat krijg ik er niet uit.
De meeste van mijn vrienden/vriendinnen zijn er heel erg in geïnteresseerd, en vinden het niet meer dan logisch dat het goed voor de honden is. Maar toch krijgen hun honden nog steeds brokken.
Daar raak ik de draad kwijt, maar ze doen maar.
Mensen vragen me vaak of het niet heel duur is, en als ik ze dan vertel dat ik ongeveer honderd euro kwijt ben voor twee honden per twee/twee en halve maand, klinkt dat best goed in de oren.
Pas geleden had ik mijn nicht en haar dochters en zoon op visite.
Eén van haar dochters zat met Romeo te kroelen, ze drukte haar neus in zijn vacht en vroeg me of hij pas gewassen is omdat hij zo lekker ruikt!
Euh nee, ik was hem bijna nooit. Dat komt door het eten dat hij krijgt, daar gaat hij lekker van ruiken.
Ook krijg ik van mensen vaak de mededeling dat het bij ons thuis helemaal niet naar hond ruikt.
En dan dus ook wel eens de vraag hoe ik dat voor elkaar krijg.
We zijn pas verhuisd, en ik ben de buren inmiddels voorzichtig aan het voorbereiden op het feit dat ze aankomende zomer twee honden bij ons in de tuin kunnen aantreffen die beide aan een lamskop aan het kluiven zullen zijn.
Ze kunnen wel begrijpen dat ik geen brokken geef ivm Julia die niet tegen granen kan.
Ik kom ze dan ook geregeld iets lekkers voor hun hond brengen dat ik gratis heb gekregen wat onze honden niet krijgen.
Zo had ik van de week twee zakjes brok gekregen bij de dierenwinkel.
Eén zakje hypoallergene brok, speciaal voor Julia, heel attent van de dierenwinkel.
Maar dat kwam ik dus bij de buren brengen, en vertelde dat Julia dat niet mocht.
Vraagt de buurman: maar als het hypoallergeen is, waarom zitten er dan granen in?
Er begint dus iets te dagen bij hem, dus wie weet, over een tijdje...
Toen ik later over wilde naar zelf samenstellen had hij daar zijn vraagtekens bij, maar hij weet heel goed dat ik hard mijn best doe om goed voor de honden te zorgen, en dus had hij er vertrouwen in dat het allemaal goed zou gaan.
Soms had hij zijn twijfels, als er iets mis ging.
Zoals met een verstopping of heftige diarree.
Maar als ik hem dan uit kon leggen wat de oorzaak was en dat het echt met de tijd beter zou gaan, stemde hij erin toe dat ik zo doorging.
Ik bespreek ook gewoon alles met hem waar ik over twijfel, en wat er mis gaat of juist goed.
Het bestellen en uit de vriezer halen en voeren doe ik zelf.
Soms geeft hij ze ook wel eens eten, en dan maakt het me niet uit wat hij uit de koelkast pakt en hoeveel hij geeft.
Dat trek ik zelf wel weer recht bij de maaltijd erna.
Hij was wel al vrij snel helemaal om, omdat hij zag aan de honden dat ze opknapten, vrolijker waren, en veel gezonder.
Nu vertelt hij het ook graag aan anderen als hij een compliment krijgt over het gebit of de vacht van de honden.
En ook als mensen gezondheidsproblemen met hun honden hebben, wil hij wel eens over onze honden vertellen en hoe de problemen opgelost zijn via de voeding.
En dat vind ik wel grappig, want in het begin stoorde hij zich eraan als ik dat deed.
In mijn familie wordt wisselend gereageerd.
Mijn oudste en jongste zus staan er volledig achter.
Mijn ouders begrijpen het wel, maar zullen zelf geen moeite doen om hun kat rauw te voeren.
Mijn moeder blijft ervan overtuigd dat hun kat nog steeds zo'n mooi gebit heeft door het eten van brokjes.
En dat krijg ik er niet uit.
De meeste van mijn vrienden/vriendinnen zijn er heel erg in geïnteresseerd, en vinden het niet meer dan logisch dat het goed voor de honden is. Maar toch krijgen hun honden nog steeds brokken.
Daar raak ik de draad kwijt, maar ze doen maar.
Mensen vragen me vaak of het niet heel duur is, en als ik ze dan vertel dat ik ongeveer honderd euro kwijt ben voor twee honden per twee/twee en halve maand, klinkt dat best goed in de oren.
Pas geleden had ik mijn nicht en haar dochters en zoon op visite.
Eén van haar dochters zat met Romeo te kroelen, ze drukte haar neus in zijn vacht en vroeg me of hij pas gewassen is omdat hij zo lekker ruikt!
Euh nee, ik was hem bijna nooit. Dat komt door het eten dat hij krijgt, daar gaat hij lekker van ruiken.
Ook krijg ik van mensen vaak de mededeling dat het bij ons thuis helemaal niet naar hond ruikt.
En dan dus ook wel eens de vraag hoe ik dat voor elkaar krijg.
We zijn pas verhuisd, en ik ben de buren inmiddels voorzichtig aan het voorbereiden op het feit dat ze aankomende zomer twee honden bij ons in de tuin kunnen aantreffen die beide aan een lamskop aan het kluiven zullen zijn.
Ze kunnen wel begrijpen dat ik geen brokken geef ivm Julia die niet tegen granen kan.
Ik kom ze dan ook geregeld iets lekkers voor hun hond brengen dat ik gratis heb gekregen wat onze honden niet krijgen.
Zo had ik van de week twee zakjes brok gekregen bij de dierenwinkel.
Eén zakje hypoallergene brok, speciaal voor Julia, heel attent van de dierenwinkel.
Maar dat kwam ik dus bij de buren brengen, en vertelde dat Julia dat niet mocht.
Vraagt de buurman: maar als het hypoallergeen is, waarom zitten er dan granen in?
Er begint dus iets te dagen bij hem, dus wie weet, over een tijdje...