Maar die eten toch geen ribben (bot)???ulla schreef: Ik ben het helemaal met Angelique eens, je moet je er wel goed bij voelen.
ik barf volledig maar voer ook bepaalde dingen niet.
ik heb weleens ribben gehad, die ik naar de kippen heb gedaan,omdat ik ze te hard vond.
Gelukkig zijn kippen kanibalen,zodat ik nooit iets weg hoef te gooien. 8)
Gewoon lekker op je gemak beginnen, eendennekken zijn ook prima beginnersbotten, en kwartel.
Grote stukken vlees kan je in het begin wat kleiner snijden, sommige honden willen dat in 1 keer door slikken.
En wat dacht je van een visje, sardientje of zo? En een rauw eitje, beetje groenten.?
Ik durf het niet!!!
Moderator: Lizzy
Re: Ik durf het niet!!!
de honden barfen hier 50% en kvv ook 50% , maar dit alleen omdat mijn eigenzinnige dames niet met grote stukken willen slepen , kijken ze me zo aan van "wat moet ik ermee" ( 1/4 kip nemen ze nog net aan )

zo zie je dat niet alleen sommige baasjes aan barf moeten wennen.
ga naast kvv gewoon met de kippennekken aan de gang , rustig stap voor stap.....
zo zie je dat niet alleen sommige baasjes aan barf moeten wennen.
ga naast kvv gewoon met de kippennekken aan de gang , rustig stap voor stap.....
Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet durft. Ik vond het in het begin ook doodeng. Het eerste kippenekje vond ik dood en doodeng, ik zat in de bosjes te zoeken naar het eerste barfdrolletje. Maar al doende raak je meer vertrouwd, je ziet dat het goed gaat en dan durf je een kipvleugeltje te proberen. En zo ga je vanzelf verder. Na het vleugeltje komt het karkasje. De hele poot. De halve kip :D En dan wordt het vanzelfsprekend. Je voert dan steeds meer soorten in, waar je maar aan kan komen, en dan wil je niets anders meer.
Het enigste wat je hoeft te doen is beginnen met die kippenekjes, en je zult zien, dan is er geen weg meer terug :biggrin2:
Het enigste wat je hoeft te doen is beginnen met die kippenekjes, en je zult zien, dan is er geen weg meer terug :biggrin2:
ja
, naar dat eerste barf drolletje zoeken kan ik me nog wel herinneren....

Eng he ??? ??? Heel herkenbaar. Bij zijn eerste zalmkop heb ik er zowat met de telefoon in de hand naast gestaan klaar om de da te bellen..................... Nu overweeg ik schapenkop te gaan geven. Het went.
Mooi begin hoor kippennekken.
Mooi begin hoor kippennekken.
:biggrin2:nee, maar wel het vlees er vanaf, en eventueel merg eruit.yuki11 schreef: Maar die eten toch geen ribben (bot)???![]()
![]()
Het zijn echte Barf kippen, en onderschat de parelhoenders niet.
Alleen de ganzen zijn echte planten eters.
-
bulldelicious
- 3-sterren

- Contacteer:
mijn vriend vond het in het begin (en nu soms ook nog als hij onze bullen hoort kauwen op het bot
) een beetje vies, maar het went, begonnen met kippennekken en dat ging vlotjes, daarna vleugeltjes, en kwartels zijn ook heel zacht, dat gaat als vanzelf binnen....en zo rol je der van zelf in hoor 
-
~anna~
- 5-sterren

- Contacteer:
ik heb mijn pup ze is nu alweer een jaar kwartel gegeven als eerste vleesbot.
nekken en vleugels overgeslagen en ze eet nu nog steeds een paar keer per week kwartels en soms vleugels en nekken bijna nooit.
verder natuurlijk genoeg andere dingen zoals konijn
kwartels bestel ik bij de poelier en die vries ik eerst in een paar dagen en dan ontdooien (koelkast) en dan geven.
nekken en vleugels overgeslagen en ze eet nu nog steeds een paar keer per week kwartels en soms vleugels en nekken bijna nooit.
verder natuurlijk genoeg andere dingen zoals konijn
kwartels bestel ik bij de poelier en die vries ik eerst in een paar dagen en dan ontdooien (koelkast) en dan geven.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 17 nov 2009, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben blij dat ik het topic geopend heb nu ik zie dat meerderen in het begin net zo dachten.
We hebben hier in de buurt Emmen, niet eens een poelier, tenminste niet te vinden op het net.
Vrijdag naar de markt, daar staat er zeker eentje. Kippenvleugels zijn in de supermarkt vaak gekruid. Wil eerst kippennekken proberen en kijken hoe dat gaat voordat ik bv eendennekken en kwartelkarkassen ga bestellen.
"Gelukkig Dier" zit hier aardig dicht in de buurt.
Jullie helpen me wel over de streep!
We hebben hier in de buurt Emmen, niet eens een poelier, tenminste niet te vinden op het net.
Vrijdag naar de markt, daar staat er zeker eentje. Kippenvleugels zijn in de supermarkt vaak gekruid. Wil eerst kippennekken proberen en kijken hoe dat gaat voordat ik bv eendennekken en kwartelkarkassen ga bestellen.
"Gelukkig Dier" zit hier aardig dicht in de buurt.
Jullie helpen me wel over de streep!
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Die angst is zeker niet vreemd. Jarenlang heb je gehoord dat kippenbotten slecht/gevaarlijk zijn, dat zit er eenmaal ingeprent ook al wil je heel graag anders geloven. En dan word je hier verteld dat je net met kippennekken/karkasjes of eendennekken/karkasjes 'moet' beginnen, hoe tegenstrijdig voeld dat dan aan?
Je zult het eerst moeten ervaren dat het niet gevaarlijk is voordat dat stukje van ingeprente en verkeerde info verdwijnd uit je hoofd.
Gewoon voorzichtig beginnen. Als je weet dat je hond niet schrokt als je in de buurt bent, blijf je lekker dichtbij. Weet je dat hij schrokt als je er bij staat, ga dan lekker op afstand staan.
Als je in de buurt kan blijven, kun je zelfs proberen om de nekjes de eerste keer vast te houden zodat ze er een stukje vanaf moeten bijten.
Ik vond het ook wel akelig, vond het spannend en kreeg het zelfs een beetje warm toen ik de eerste barfhapjes gaf. Maar als je eenmaal ziet dat het goed gaat kun je er zelfs van genieten om je hond te zien eten.
Ik ben begonnen met sardientjes, die zijn wat groter waardoor ze wel moeten kauwen. Kippennekken vond ik toen ook nog wel wat eng. De kippennekken heb ik als beginnersbot gebruikt maar daarna ook niet meer. Voor je het weet ben je koppen en karkassen aan het voeren
Zelf ben ik net 2 maandjes bezig en de honden hebben hun eerste lamskop al op
Je zult het eerst moeten ervaren dat het niet gevaarlijk is voordat dat stukje van ingeprente en verkeerde info verdwijnd uit je hoofd.
Gewoon voorzichtig beginnen. Als je weet dat je hond niet schrokt als je in de buurt bent, blijf je lekker dichtbij. Weet je dat hij schrokt als je er bij staat, ga dan lekker op afstand staan.
Als je in de buurt kan blijven, kun je zelfs proberen om de nekjes de eerste keer vast te houden zodat ze er een stukje vanaf moeten bijten.
Ik vond het ook wel akelig, vond het spannend en kreeg het zelfs een beetje warm toen ik de eerste barfhapjes gaf. Maar als je eenmaal ziet dat het goed gaat kun je er zelfs van genieten om je hond te zien eten.
Ik ben begonnen met sardientjes, die zijn wat groter waardoor ze wel moeten kauwen. Kippennekken vond ik toen ook nog wel wat eng. De kippennekken heb ik als beginnersbot gebruikt maar daarna ook niet meer. Voor je het weet ben je koppen en karkassen aan het voeren
Zelf ben ik net 2 maandjes bezig en de honden hebben hun eerste lamskop al op
Ik durf geen kippenekken te geven. Rossi is een schrokkop en ik ben bang dat hij ze in zijn geheel doorslikt.
Vandaag heb ik ze ieder een halve kip gegeten en ze vonden het heerlijk.
Vandaag heb ik ze ieder een halve kip gegeten en ze vonden het heerlijk.
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Hoe lang geef je al barf?dorien71 schreef: Ik durf geen kippenekken te geven. Rossi is een schrokkop en ik ben bang dat hij ze in zijn geheel doorslikt.
Vandaag heb ik ze ieder een halve kip gegeten en ze vonden het heerlijk.![]()
Duster was ook zo'n schrokker. Nu hij een aantal weken barf krijgt gaat hij steeds rustiger eten, voor zijn doen bijna beangstigend rustig
Dus er is hoop dat er na verloop van tijd wat rustiger gegeten gaat worden, al zullen ze er wel nog altijd dol op zijn
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Orb schreef: Lang getwijfeld, maar ga het toch plaatsen.
We hebben op het moment 3 hondjes. Twee 14jarige Jacks en een labpup van een half jaar.
Toen we wisten dat we een pup zouden gaan krijgen ben ik me weer eens gaan verdiepen in het voeren. Jarenlang gewoon brok gevoerd.
Op een gegeven moment de oude mannetjes cold turkey overgezet op kvv.
De pup eerst brok van de fokker gegeven en een maaltijd per dag kvv.
Steeds minder brok en meer kvv. Nu staat alles op (verschillende merken) kvv.
Dan kom je bij de volgende stap. Rauw. Maar ik durf het niet. Ben van plan om wat kippennekjes te gaan geven. Zacht botjes moeten kunnen.
Maar als ik denk aan karkas met de in mijn ogen scherpe botjes slaat de schrik me om het hart.
Rationeel weet ik dat bijna iedereen hier het voert, maar ik durf het gewoon niet aan.
Op het forum gezocht naar een lijstje van beginnersbot, maar kom eigenlijk niet verder dan kippen- en eendennekken. Wat is er nog meer aan zacht bot?
Haha! Inlijsten deze quote en er over twee maanden nog een keer naar kijken! Ik weet zeker dat je er dan heel hard om moet lachen!
Dat weet ik namelijk uit ervaring!
Ik ben 3 maand geleden over gegaan op kvv en nu sinds een paar weken ook met regelmaat barf. De meeste dingen kauwt hij keurig de penslappen worden toch erg snel naar binnen gewerkt. Daar kauwt hij geen stukken van af.Jol schreef: Hoe lang geef je al barf?
Duster was ook zo'n schrokker. Nu hij een aantal weken barf krijgt gaat hij steeds rustiger eten, voor zijn doen bijna beangstigend rustig
Dus er is hoop dat er na verloop van tijd wat rustiger gegeten gaat worden, al zullen ze er wel nog altijd dol op zijn![]()
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Als je de lappen pens nou eens met een spijker in het terras vast maaktdorien71 schreef: Ik ben 3 maand geleden over gegaan op kvv en nu sinds een paar weken ook met regelmaat barf. De meeste dingen kauwt hij keurig de penslappen worden toch erg snel naar binnen gewerkt. Daar kauwt hij geen stukken van af.