Jaia weer heel veel jeuk... :(

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jaia weer heel veel jeuk... :(

Lars82
1-ster
1-ster

Bericht door Lars82 »

Misschien een domme vraag, maar... Hoe komt het dat haar pootjes kapot zijn dan? Dat zie ik nergens terug. Is het alleen door de jeuk?

Onze hond heeft dat ook een aantal keer gehad. Natuurlijk gaat ze eraan likken. De DA heeft ons ooit een soort lijm gegeven (weet het merk niet meer, helaas..), en binnen een paar dagen was het al opgelost! :)
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

Nicky schreef: Heb een afspraak gemaakt bij de praktijk van Erik Laarakker...! Over anderhalve week gaan we erheen...Ben benieuwd...moet een beetje van haar voer meenemen..maar ze krijgt heel veel verschillende dingen...Ik zal toch niet van alles een beetje mee hoeven nemen? Ik zie me al lopen met mn zalmkop...en de kvv prutjes van alle soorten... :biggrin2:
Ik ben er gister met Jopie geweest en je moet echt alles meenemen
Ik had van al het voer een beetje mee en alle supplementen en de beloninkjes.
Wij hebben er bijna 2 uur gezeten :o
Bij wie moet je.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Misschien is het handig om via mn profiel terug te lezen wat wij allemaal hebben geprobeert...

Het is geen wasmiddel, vloerreiniger, zetmeel, rugpijn, voedselallergie, tik oid...Het is een aangetoonde mijten allergie...die op zn hoogtepunt is in de herfst, met verminderde weerstand.

Ik denk dat er weinig aan te doen is, maar wie weet hebben ze daar meer middelen, en dat is het enige wat we niet hebben geprobeert naar mijn weten, dus gaan we naar de holistisch dierenarts..
Lars82 schreef: Misschien een domme vraag, maar... Hoe komt het dat haar pootjes kapot zijn dan? Dat zie ik nergens terug. Is het alleen door de jeuk?

Onze hond heeft dat ook een aantal keer gehad. Natuurlijk gaat ze eraan likken. De DA heeft ons ooit een soort lijm gegeven (weet het merk niet meer, helaas..), en binnen een paar dagen was het al opgelost! :)
Dr pootjes zijn kapot omdat ze er door de jeuk heel erg hard aan bijt, likt en graaft op de harde kokosmat (ja die ligt nu buiten te verprutten...net als de badmatjes...)
Dr bekje is nu ook weer helemaal kapot...en ze krijgt weer kale oograndjes...

en JoNoMo...ik moet bij uhm...(checkt agenda) Michelle zijn en moet idd ALLES meenemen...het liefst ook mn lief die ook veel met Jaia doet...hihi...

Er liggen nu een heleboel zakjes met inhoud in de vriezer, klaar om mee te mogen!
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

Nicky schreef:

en JoNoMo...ik moet bij uhm...(checkt agenda) Michelle zijn en moet idd ALLES meenemen...het liefst ook mn lief die ook veel met Jaia doet...hihi...
Ik heb haar ook voor Jopie en ze is erg lief.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Gelukkig! Ik ben echt heel benieuwd wat ze nog kunnen doen...al is het maar om de jeuk te verlichten...dr pootjes beginnen langzaamaan toch te smetten...
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

Nicky schreef: Gelukkig! Ik ben echt heel benieuwd wat ze nog kunnen doen...al is het maar om de jeuk te verlichten...dr pootjes beginnen langzaamaan toch te smetten...
Ik dacht dat ze Jopie een oppepper konden geven voor de EPI.
Maar het blijkt nu dat de enting voor de ziekte van Weil de boosdoener is.
Ik zie nu al verschil met Jopie ze is rustiger en niet zo gestrest en dat in 2 dagen.
Over 4 weken moeten we weer terug.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Sterkte voor Jaia, jeuk is zo vreselijk  :-X :-X :-X 
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Pffffttt...Vandaag geweest en meer dan 2 uur binnen geweest...alles is doorgemeten en daar kwamen een aantal dingen uit...Erik zelf kwam ook nog even ter bevestiging van de metingen en die zei meteen...die hond moet je nooit meer enten...en dat gaan we dan ook niet meer doen!

Het voer is allemaal goed, Wat voornamelijk uit de metingen is gekomen, is dat er heel veel aan Jaia dr weerstand gedaan moet worden...
Ze hebben nu iets gemaakt waar een druppel bloed van Jaia zelf in zit, om de inentingen die ze ooit heeft gekregen om te keren, dus te neutraliseren..en een drainage compositum van Erik Laarakker zelf...

Ook heeft Jaia met plakkertjes op dr lijfje gezeten (was dat bioresonantie?) en viel ze zowat in slaap op de tafel...terwijl ze bij de normale DA staat te bibberen...
Alleen het bloedprikken vond ze niks aan...

Het eten was allemaal goed...de zalm sprong eruit!...Heel grappig eigenlijk is, dat wat Jaia het lekkerst vindt, het beste voor haar is...dus we laten het Jaia voortaan maar lekker zelf uitzoeken!

Erik vertelde ook dat dit een heel lastig iets is om te verbeteren/genezen, maar dat er op deze manier best goede resultaten behaald kunnen worden...70 tot 80%

Dus Jaiaatje wordt helemaal schoon gemaakt zodat we helemaal overnieuw kunnen beginnen...

Het kan zijn dat ze er heel erg heftig op reageert en dan mag ik altijd bellen..over 4 weken terug komen..dus dan vervolg...
pffttt wat een dag...ff verwerken hoor!
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Klinkt positief! Ik hoop dat ze zich gauw beter voelt!

Vwb de mooncollar: je hebt ook de procollar, dat is eigenlijk hetzelfde, maar ruim de helft goedkoper.
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

Ik weet hoe je je voelt ik was ook kapot.
Ik ben benieuwd wat je de komende dagen merkt aan Jaia.
Jopie is een stuk rustiger er zit minder onrust in haar lijf.
Wat leuk om te horen dat ze met die plakkers bijna in slaap viel Jopie liep alleen maar heen en weer.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nou, dat klinkt allemaal goed! En nu hopen dat het gauw beter gaat!
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Ja! De eerste druppels zijn er net in gegaan...Is er een andere  manier dan het op brood te geven?
Ik sta er positief in, maar ik durf niet meer te hopen...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nicky schreef: Ja! De eerste druppels zijn er net in gegaan...Is er een andere  manier dan het op brood te geven?
Ik sta er positief in, maar ik durf niet meer te hopen...
Ik geef de druppels met een beetje water gewoon in de bek (met een plastic wegwerp spuit). Met een paar druppels melk lukt het ook vaak goed. Dan likken ze het zo op.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Wij doen het bij Arie ook op een spuitje in haar bek. Goed achterin spuiten en de bek dicht duwen.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

dat is handig ja! ik heb wel spuitjes meegekregen...want ze gaat het echt never nooit zelf oplikken...het is op alcoholbasis dus dat ruikt ze van verre!

Plaats reactie