Heeft iemand ervaring met trage schildklier?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Heeft iemand ervaring met trage schildklier?

charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Mijn sheltie moest ook een keer een heel panel laten bepalen voor de schildklier, ze moest toen 6 weken van de medicijnen af, omdat het anders een verkeerd beeld geeft. Zij kon helaas geen 6 weken van de medicijnen af, na 2 weken zakte ze in elkaar. Het moet echt 6 weken zonder medicatie. Daarom is het ook zo belangrijk dat je eerst een goede diagnose hebt, voordat je aan medicijnen begint.
Ik heb ook een da gehad die alles op gevoel deed, we hadden ook niet getest voordat ze op medicatie ging, dat was zo'n 12 1/2 jaar geleden.

Je kan er nu altijd voor kiezen om niet te testen als je ziet dat het goed gaat. Je zal wel tussendoor steeds moeten testen of de waarden ok zijn, maar je kan dan niet meer testen of ze echt een schildklierprobleem hebben of niet.
éetje
1-ster
1-ster

Bericht door éetje »

Ik hou het even op dat de schildklier inderdaad verholpen is. en de oorzaak  dat moos in de risico groep zit
hij is zoveel opgeknapt.
ik denk dat ik aan het dieet moet schaven. voor de ontstekingen aan zijn huid
En Pallas zei al dat met al die pillen nauwelijks te zien is hoe hij echt reageert op voedsel.
Eigenlijk zou er iets moeten zijn dat kalmeert.
Alles is geagiteerd en verstoord ontlasting is ook dun
eerst ruim 8 jaar jeukenoba en nu kvv
misschien is rauw vlees te heftig of moet ik meer omega 3 geven.
verder dan gemalen kippebot is hij nog niet in zijn gewenningsproces.
Hij vind alles lekker ook groentes
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Welke KVV voer je? Ik heb bij Carnibest als tip gegeven voor honden die altijd op Brok gestaan hebben, om dat de eerste 14 dagen met kokend water even te overgieten, om de maag en darmen even te laten wennen. Het is natuurlijk veel zwaarder om te verwerken. De maag en darmen moeten nu echt werken om eten te verteren.

Ik heb het de eerste 14 dagen overgoten met kokend water, daarna even af laten koelen en ik heb totaal geen ontlasting problemen gehad. Beter nog toen ze bij mij op brok stonden had ik de laatste 2 weken diarree problemen en ze wilden niet meer eten, juist door KVV zijn ze weer gaan eten en de dames waren binnen 24 uur allemaal van de diarree af (ze hadden een virusje toen)
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Eetje , wat geef je hem nu precies te eten? ik heb je nl ook gehoord over vis en rijst.
Maar dus ook KVV en kipkarkas?
Waar heb je nu voor gekozen om te doen?

AB haalt de darmflora onderuit, daar kan de diaree van komen.

Ik zou in ieder geval kiezen voor een stapen plan te maken en een dagboekje bijhouden.

Als eerste probiotica geven om de darmflora na de AB weer goed te krijgen en dan eerst een periode maar een goede KVV geven.
Goed kijken en laten meten(!) hoe het met de schildklier gaat en dan pas weer verder zien wat je moet gaan doen.
éetje
1-ster
1-ster

Bericht door éetje »

Moos is van brok overgegaan op kvv
met kippebot gemalen( smuldier)
en groente extra
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

éetje schreef: Moos is van brok overgegaan op kvv
met kippebot gemalen( smuldier)
en groente extra

Waarom extra groenten?
éetje
1-ster
1-ster

Bericht door éetje »

Alleen rauw vlees Smuldier bevat ook veel orgaanvlees
leek mij zo abrupt
Ik brok zit ook groente dus gaf ik de groente vers
tevens de plantaardige omega vetzuren
met als extra teunisbloem olie omdat dit goed is bij allergische jeuk
beetje ei beetje yoghurt in de Barf hoeveelheden.
Ik heb het tot nu toe uit mijn hoofd gedaan
Dat dagboek is wel een top tip
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Maar veel orgaan vlees laxeert en de groenten die je erbij doet laxeren ook . Tel daarbij nog eens de AB en dan gaat je hond zeker wel aan de race.

Lees hier eens goed welke kvv voor jouw hond geschikt is. Kies voor een complete versie en geef er eens een poosje niets bij .
Op alles wat je erbij geeft kan je hond reageren óók op teunisbloemolie en omega 3 vetten.

Ik ben geen kenner van kvv , maar volgens mij zit er in de complete versie van smuldier een vit/mineralen mix en ook niet-natuurlijk calcium.
Er zijn ook kvv die dat niet hebben en als calcium bron gemalen bot hebben en geen vit. toevoegen.

Maar ik zou dus eerst even hier lezen:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 724.0.html

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html
éetje
1-ster
1-ster

Bericht door éetje »

okay bedankt
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

éetje schreef: okay bedankt

Graag gedaan hoor :)
baasburn
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door baasburn »

zo eerste post (zag geen voorstel topic of lees erover heen)

Onze golden krijgt ook forthyron voor zijn schildklier en veranderde van een slome hond in een blije levendige hond. Het was er langzaam ingeslopen dat hij slomer werd..

Vandaag toevallig (nou ja) bloed laten afnemen en ook gelijk even T4 waarde laten mee testen. Overigens niet na 6 weken zonder maar na ochtend zonder forthyron.
als dat spul 6 weken bleef werken hoefde we niet 2 maal daags te geven lijkt me.

Maar goed al met al tevreden met de forthyron.

Hij gaat ook langzaam over op duck.

frank
éetje
1-ster
1-ster

Bericht door éetje »

Hallo, het onderwerp trage schildklier was wat onder gesneeuwd omdat mijn hond ook een allergie blijkt te hebben.
De Forthyron krijgt hij, ik moet het bloed nog laten testen. Had ik nog niet gedaan omdat ik met die 6 weken zat.
Maar mooi dat jij daarover schreef. Moos doet het perfekt. Stokken gooien springen , echt leuk.

Plaats reactie