Wel of niet ontdooien

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Wel of niet ontdooien

Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

tieneke schreef: Is toch een kleine moeite om het vlees van te voren uit de vriezer te sleuren  :-\
Hier wordt er iedere middag meteen na de grote maaltijd voor de volgende dag uitgehaald zodat het 24 uur de tijd heeft om te ontdooien.
Hier precies het zelfde, zelfs manlief doet dit als ik een dagje weg ben.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ik meen me ook te herinneren dat vebroren voer niet goed is, weet even niet meer precies waarom het niet goed is en wat er gebeurd als je het wel bevroren geeft.

Hier dus alles ontdooit, is het nog een beetje bevroren leg ik het in (koud/lauw) water zodat het alsnog snel ontdooit.
Als ik ga voeren haal ik de portie voor de dag erna weer uit de vriezer.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Hier komt t meteen retour als t nog bevroren is. Vooral haas en dan wordt t niet meer gegeten door Mazoe.
Laatst was de pens nog niet helemaal ontdooit, maar t was al weg voordat ik erbij kon :-\ Maar mooi dat ze de hele avond liep te smakken en dralen  :(
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

hier komt het bij 3 van de 4 honden ook weer terug als het TE koud is. Ik laat alle barf happen ontdooien. Soms kan het wel eens zijn dat het nog te koud of bevroren is, en dan leg ik het even in een bak lauw water.
Happy Tail
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Happy Tail »

ik laat het altijd ontdooien en zo mogelijk een beetje op kamertemp/buiten temp komen.

ik weet inderdaad een site van een barf leveranciers die het heeft over bevroren geven van dingen als runderstot ed. kweet alleen even niet meer zo goed wie dat nu was.
tschabo
3-sterren
3-sterren

Bericht door tschabo »

Eertje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Eertje »

Hier krijgen ze om de week als ontbijt een met kivo gevulde bevroren kong. Zou dit dan ook slecht zijn?
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Ik heb 'n idee dat "iemand" gewoon iets van de internet heeft geplakt,
andere nemen dat over en geven automaties 't zelfde antwoord, zonder dat ze er meer over hebben geleerd...
Maar wanneer JdBL het al afraad voordat de bevroren KVV ooit op de market is gekomen,
dan maak je mij niet wijs dat bevroren eten okay is..
En om te zeggen dat het geven van bevroren eten dan helpt om de hond af te laten koelen wanneer 't erg heet weer is...
dat vind ik ook zo'n gewelige uitspraak ::) :-X
Wanneer je zelf per ongeluk 'n te grote hap is neemt...dan zit die ene hap al niet lekker,
kan je nagaan hoe 't dan voeld wanneer je dan 'n bord vol bevroren eten naar binnen werkt..
Eertje schreef: Hier krijgen ze om de week als ontbijt een met kivo gevulde bevroren kong. Zou dit dan ook slecht zijn?
Met 'n Kong likken ze meer aan de inhoud dan dat er grote stukken bevroren vlees word doorgeslikt.
Met Kong heb ik geen moeite mee om die te geven, maar ik zou echt geen hele maaltijden bevroren geven.
Deesje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Deesje »

bij mensen is bewezen dat erg warm en erg koud eten kanker kan veroorzaken (slokdarm).. ik denk dat ook in flinke wintertijd het prooidier van de wolf maar beperkt afkoelt.. er is niet veel voorhanden en hetgeen wat er is wordt meteen opgegeten, ze laten echt niets liggen in de strengere winters al er al nauwelijks prooidieren zijn..

dus denk dat van nature ook in erg koude gebieden toch nauwelijks bevroren gegeten wordt..
Sella

Bericht door Sella »

Mijn hond eet geen konijn dat geheel ontdooid is en ook vaak geen volledig ontdooide runderstrot.
Het is niet meer diep bevroren maar nog wat minder soepel.
Versgeslacht moet hij ook geen konijn, er moet even wat stijfheid aanzitten.
maartje83
1-ster
1-ster

Bericht door maartje83 »

Ik barf omdat ik wil dat mijn Max (Labrador, 8 maanden) eet op een manier waar zijn gebit en darmen op zijn gebouwd. Net als in de natuur dus. Dit is niet bevroren! Ik vind bevroren voeren dan ook erg vreemd....
Madelief.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Madelief. »

Hier krijgen ze vis vaak bevroren. Hele vis welteverstaan. Ontdooid moeten ze het niet. Verder ontdooi ik alles. Soms is het nog een beetje koud, maar daar maak ik me niet zo druk om. Heb ook nooit gemerkt dat ze er last van hebben. Ik zie het maar als een ijsje. Overigens gooi ik het niet zo uit de diepvries in de bakken, maar laat het wel opwarmen tot gewoon net bevroren. Direct uit -24 lijkt me geen succes.
Ben wel beter gaan letten op temperatuur omdat één van mijn dames nog al eens opgeblazen darmen heeft. Maar dat had ze ook al toen ze nog brok at. En die gaf ik ook niet bevroren natuurlijk.
Ze knagen de vis overigens wel echt op.
wendy71
3-sterren
3-sterren

Bericht door wendy71 »

Ik geef niks bevroren want ik kan er donder op zeggen dat ze aan de racekak gaan dan. :-X
Ik geef vlees/botten altijd op kamer temperatuur.
baasje van pim
1-ster
1-ster

Bericht door baasje van pim »

bevroren vlees is moeilijk te ontdooien, als het  bijna ontdooid is en nog zo koud is, gooi ik er wat warm water doorheen.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

maartje83 schreef: Ik barf omdat ik wil dat mijn Max (Labrador, 8 maanden) eet op een manier waar zijn gebit en darmen op zijn gebouwd. Net als in de natuur dus. Dit is niet bevroren! Ik vind bevroren voeren dan ook erg vreemd....
Wolven eten in de winter heel vaak stijfbevroren karkassen.

Plaats reactie