Duscha doet raar met eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Duscha doet raar met eten

MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

okay meeste stemmen gelden  ;)
word vervolgd.....
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Mevroi Kruim schreef: Goed advies van Lizzy, zou ik zeker zo doen.
En ik zou er heel goed op letten dat ik niet per ongeluk dat niet-eten voor haar interessant maak door er aandacht aan te besteden. We hebben als welmenende bazen soms niet in de gaten dat onze reacties het gedrag van de hond kunnen versterken. Een keertje extra aandacht, 'ach meissie eet je bakje nou eens leeg', er bij blijven staan aanmoedigen, inhoud bak lekkerder maken als ze een keer vies kijken, allemaal dingen die de hond als leuk en positief kan ervaren en waarop ze kan reageren met het herhalen van het gedrag dat 'werkte'.
Je moet dus heel streng zijn voor jezelf, bak neerzetten, weglopen, na bv 3 minuten zonder commentaar en zonder de hond aan te kijken koel zakelijk de bak weer weghalen en opruimen, en verder gaan met je bezigheden. Als ze ooit aandacht heeft gekregen voor niet eten zal het een tijd kunnen duren voordat ze ervan overtuigd is dat die methode nu niet meer werkt, je zult dus door moeten zetten.
Succes!
Kan ik alleen maar onderstrepen! Onze Scotch miepte ook vreselijk met zijn barf, kwam iedere keer kijken of ik de boel niet weer een beetje kon opleuken ("Weetjewel, vrouwtje, net als gisteren!"). Tot ik op een avond chagrijnig was en hem gewoon genegeerd heb. Hij is teruggelopen naar zijn bak, heeft alles (demonstratief langzaam) opgegeten en doet dat tot op de dag van vandaag nog steeds. Wondermiddeltje, een zeurende hond negeren!
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Ja ik negeer het ook maar dat deed ik al... Zo heb ik Boomer ook aan het eten gekregen maar Boomer is een heeeeeeeeeeeeeeel ander type hond. Boomer is veel zekerder van zichzelf terwijl Duscha bang voor alles en iedereen is  :-\
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Vandaag heeft ze bijna alles op gegeten. 2 kleine stukjes niet...
Nu twijfel ik : morgen wat aanbieden waarbij ik de kans groot schat dat ze weigert of niks aan bieden en pas overmorgen weer wat aanbieden :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MarijeEnBoomer schreef: Vandaag heeft ze bijna alles op gegeten. 2 kleine stukjes niet...
Nu twijfel ik : morgen wat aanbieden waarbij ik de kans groot schat dat ze weigert of niks aan bieden en pas overmorgen weer wat aanbieden :-\
Wat vind jij zelf? Volg je gevoel :-*!
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Lizzy schreef: Wat vind jij zelf? Volg je gevoel :-*!
Ik denk zelf dat ze weigerd maar vind het zielig om niks aan te bieden  :-\ Maar misschien gaat ze dan wel inziet dat ze moet eten als ze wat aangeboden krijgt. Bij Boomer had ik denk ik een dag niks gegeven. Vind het lastig...
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

ik zou zelf liever hebben dat mijn hond om de dag met smaak eet dan elke dag een beetje maar niet echt met plezier  :-\ , ik zou dus gewoon weer een dagje niets geven en morgen weer wel  ;)
mijn zus heeft zo'n hond die slecht eet en ik zou echt simpel worden van het geneuzel om hem te laten eten .
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Dat vind ik dus ook maar m'n mams vind het nog lastig. En ik denk dan weer dat Duscha dat ook voelt. Ik denk dat ik vandaag niks geef en morgen een grotere portie.
Hertog
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hertog »

Ze had toch nog 2 kleine stukjes over. Is dat niet de maaltijd van morgen waar ze nog "recht" op heeft?
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Hertog schreef: Ze had toch nog 2 kleine stukjes over. Is dat niet de maaltijd van morgen waar ze nog "recht" op heeft?
Mams heeft de 2 kleine stukje weggegooid en dat waren ook echt stukje van een vierkante cm of 2 ;)
Als mams er ook achter kan staan krijgt ze vandaag niks  :)
Hertog
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hertog »

Ben reuze benieuwd.  :)
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ik kan je zeggen: DOEN!! Gewoon niet voeren.

Zoals in het topic wat gelinkt werd had ik dus problemen met Duster. De hond die voorheen een schrokkende vreetschuur was at ineens slecht, weinig en met tegenzin.
Op advies een dag laten vasten en sinds die dag eet meneer keurig zijn bak leeg. De eerst volgende keer dat ie weer niet goed wilt eten, mag hij weer een dag vasten! ;)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Goedzo Jol *koekjebonsbonsjederin*  :biggrin2:

Ik doe het hier ook zo met meneer Kátur de Kritiese Konsument. Kopvlees te taai voor meneer? Mooi, goedkoop weekje, twee dagen niks, en kijk aan, het kopvlees kan ineens wel  :D Omkomen van de honger doen ze hier echt niet en een keer of wat niet eten krijgen ze niks van. Ja, honger  :biggrin2:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Het is toch een raar beest. Ik had voor duscha 600 gram ipv 400 meegenomen omdat ze gister niks had gehad. Ze begon gelijk te eten maar ze at niet alles op. Ik denk ruim 400 gram wat ze op heeft. Lijkt me wel erg weinig om de 2 dagen maar 400 gram voor een hond van 25 kilo  :-\
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Komt vanzelf goed. Gewoon weghalen en niet meer over miepen. En misschien nog iets langer laten vasten.

Plaats reactie