Diesel blijft maar sloom en lusteloos

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Diesel blijft maar sloom en lusteloos

Baasje El
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Baasje El »

Gisteren bij Tannetje geweest en zij vind het ook raar en heeft eigenlijk ook geen verklaring waar de koorts vandaan komt.
Long Dan Xie kruiden, Belladonnadruppels en Clavubactin 250 (antibiotica) meegekregen.
Ook heeft hij daar een injectie gehad om de koorts te verlagen.
Nu 18.30 uur heeft hij geen koorts meer hij is enkel sloom en ademt een beetje snel.
Vanmiddag heeft hij weer even wat gespeeld maar is gauw uitgeput.
Al met al een lichte verbetering, z'n ontlasting heeft hij nog niet gehad hopelijk komt dat nog vandaag.
En Yuki11 ja hij zat echt vast met z'n poot, je weet wel langwerpige spijlen lag lekker te slapen, waarschijnlijk in z'n slaap de poot naar buiten gestoken.
En ja toen kwamen wij thuis, je kent het wel blij je te zien is omgedraaid, en helaas zat dus zijn poot er nog tussen.
Vanmiddag is de fokker nog even langs geweest en heeft hem een vitamine injectie gegeven en een soort van sterke antibiotica(in overleg met de da)
Ik heb vanmiddag een lekkere dikke grote kussen voor hem gekocht en daar ligt hij nu (19.00 uur) al lekker op te slapen!
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Ik hoop dat Diesel snel verder opknapt !!!!!!!  :) :) :)
smurfie
2-sterren
2-sterren

Bericht door smurfie »

ik ben ook echt benieuwd naar Diesel zijn verhaal, wat erg voor hem, maar hoedje af voor de baasjes, 'k krijg er een warm gevoel bij, zo lief, ondanks dit spijtig nare voorval, veel sterkte.
grtjs
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hij lijkt dus wat op te knappen en levenslustiger te worden, dat is een goed teken!
Nu nog een heerlijke nachtrust op zijn nieuwe kussen en dan ben ik benieuwd te horen hoe het morgen met hem is!

Wat voor voeding krijgt hij, want ik neem aan dat je daar met Tannetje ook over gesproken hebt?
Baasje El
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Baasje El »

vanavond ( 23.30 ) nog even Diesel de koorts gemeten maar was gelukkig nog 38.8 dus geen koorts.
Hij krijgt diepvriesvlees van de Oase (Tannetje Koning)dus aan het eten kan het bijna niet liggen.
Hij vind het vlees toen hij wat opgeknapt was heel lekker en at er dus goed van.
Helaas heeft Diesel nog steeds geen ontlasting gehad, maar heb hem vanavond ietsjes kruidenthee gegeven (natuurlijke stoelgang Zonnatura).
Hij heeft van de Sint een heerlijk kluifbot gehad, en die werd in dank door hem ontvangen.
Hij blijft nog steeds een beetje snel en kortademig ademen.
Dus conclusie zover... gelukkig geen koorts nog wel sloom en kortademig maar...
We boeken vind ik steeds weer een beetje vooruitgang!!
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Pffft. Het gaat in ieder geval de goede kant op! :-*
Baasje El
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Baasje El »

Diesel is weer wat vlotter dan gisteren vinden wij. ;)
Gelukkig geen koorts, alleen het eten gaat nog niet van harte, dat komt waarschijnlijk door de
Long Dan Xie kruiden die ik door het eten gemengd heb, die hebben een wat bittere smaak volgens Tannetje, drinken is geen probleem.
Ik ga de kruiden vanavond niet meer door het eten doen, maar door iets vla of zo.
Dan maar kijken of hij het eten wel lust.
Hij heeft ook al weer steeds meer zin om iets te spelen, maar is nog wel gauw moe (niet zo gek hé...)
Ik ga morgen Tannetje bellen want hij ademd  nog steeds wat snel en kortademig.
Misschien komt dat wel dat z'n immuunsysteem op nul staat en er alles aan doet om het lichaam te doen herstellen.
Dus... eigenlijk een beetje goed nieuws weer! 
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

wat fijn dat je toch iedere keer een beetje vooruitgang ziet!! Voor jullie en Diesel :bigarmhug: :bigarmhug:
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Een klein beetje vooruitgang maar het is beter dan niets .
Waar komt toch die kortademigheid vandaan .
We leven met jullie mee en hopen op nog meer vooruitgang  :bigarmhug:

Groetjes Rian
moniqueo
4-sterren
4-sterren

Bericht door moniqueo »

Diesel zet 'm op  jongen! :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hoe gaat het vandaag met Diesel, heb je Tannetje nog gebeld?
Baasje El
1-ster
1-ster
Contacteer:

Diesel knapt gelukkig beetje bij beetje op

Bericht door Baasje El »

Met Diesel gaat gelukkig steeds beterder, hij is z'n koorts kwijt.
Alleen is hij nog steeds kortademig, en ik heb eind van de middag telefonisch contact gehad met Tannetje,
en ik ga morgen nog wat antibiotica pillen (Clavubacin) bij haar halen, omdat we denken dat Diesel waarschijnlijk toch een longontsteking heeft.
En hij heeft nog voor 2 dagen die pillen en dat moet i.v.m. de longontsteking verlengt worden met wat dagen.
Hij krijgt ook weer steeds meer zin om te spelen, en af en toe slaat hij zelfs weer aan als iemand hier binnen komt ;)
Zijn herstel heeft nu gewoon tijd nodig, vaak wil je gauw te veel van je hond vragen, dat hij weer net zo was als 1.5 maand geleden...
Het eten gaat nog wat moeilijk heeft weinig trek maar dat kan ook van alle medicatie komen, hij heeft de laatste tijd zoveel naar binnen gekregen.
Morgen ga ik kipfilet halen en koken en probeer het vocht daarvan en de kip aan hem te geven.
Drinken gaat gelukkig wel goed, het liefst drinkt hij buiten uit een emmer die we vol regenwater hebben staan. :eat:
Maar zoals het er nu uit ziet, zien wij de toekomst weer fleurig tegemoet. :daisy:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

als ze een longonsteking hebben zijn ze flink beroerd....
hebben koorts en geen zin in eten en drinken..
als je hond verdacht wordt van een longontsteking zou ik een foto laten maken..
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Wat mss ook nog helpt is de chinese kruiden in een capsule doen. Tannetje heeft deze wel. Heeft ie ten minste niet de bittere smaak hiervan met het eten.
Baasje El
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Baasje El »

Van Tannetje mag ik stoppen met de chinese kruiden want die waren voor de koorts.
En dat heeft hij de afgelopen 24 uur niet meer gehad.

Plaats reactie