Sofi mankt - nagel kapot - (Pag 9) Leishmaniose... het gevecht begint weer?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Sofi mankt - nagel kapot

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Hopelijk gaat het nu de goede kant op met Sofi en geneest haar wond voorspoedig! Sterkte er maar weer mee Astrid!  :-*
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

dit verhaal klinkt alsof je er echt vertrouwen in hebt en dat is fijn !!!! 

:-* :-* :-*
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

We duimen hier, dat de wond met jullie goee zorg netjes gaat helen en liefst natuurlijk in die 2 weken tijd.
Wat fin dat Sofie rustig bij de da naar binnen loopt.
Een dikke knuffel voor haar en ook eentje voor Borke. :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Sofi is werkelijk ongelofelijk...  :-\
Vandaag moest ik werken en een kwartier nadat ik weg was, had ze haar verband al van haar poot af getrokken en dat zat echt goed vast en ja ze had haar hardplastic 30 cm kap van de DA op.
Leo was even naar de wasmachine gelopen en in die tijd had ze dat geflikt...
Affijn ze liet zich wel braaf helpen en Leo legt een nieuw verbandje aan.
Kwartier daarna heeft ze het onderste stuk verband van haar poten af gebeten, ja met de kap op...
Leo is toen maar permanent bij haar gebleven.... tja dan zit ze er niet aan.
Toen ik thuis kwam - eerst nog wat stevige leukoplast pleister gehaald - hebben we gewandeld, honden gevoerd en daarna het hele verband er maar even af gehaald, zodat er meer lucht bij komt.

Voor de nacht moet de poot echter weer gezalfd worden en met verband er omheen.
Ik denk dat ik haar tenen dan maar vrij laat, want blijkbaar kan ze daar toch bij.
Dan likt ze dus wel aan die teen, maar dat lijkt me minder erg dan het verband er vanaf bijten.
Dan morgenochtend maar eens zien hoe het er uit ziet.

Ongelofelijk hoe ze het voor elkaar krijgt  :o
Ik wil nooit meer een hond met zo'n lange nek.... want daar komt het volgens mij door.
Daarbij is ze ook veel te slim, probleemoplossend gedrag is voldoende aanwezig, normaal vind ik dat erg leuk in een hond, maar nu ben ik er even niet zo blij mee.
Saai is het in ieder gevel niet -  morgen weer een nieuwe dag met ongetwijfeld nieuwe ervarigen...
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Foei toch Sofi, afblijven vannacht hoor. Het moet wel herstellen.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Vanochtend was het weer bal, Sofi had weer een stuk van haar verband af weten te knagen, maar het was niet gelukt om alles er af te halen.
We hebben na de wandeling haar in een sodabadje laten weken met de poot en daarna alles droog gemaakt en er maar niets meer omheen gedaan, zodat het maximaal aan de lucht kan drogen en dat zo gelaten.
Een half uur geleden er weer een kwak wondhelende zalf op gedaan en een verbandje, wat er dan na de avondwandeling weer af kan.

Nu hebben we de comfy cone aan de binnenkant van de hardplastic DA-kap vastgemaakt, hopende dat ze dan de boel niet meer kapot kan trekken.
Geen idee natuurlijk of dat werkt.

Ik vraag me af of we gedurende de nacht het verband er niet beter gewoon af laten?
Al dat geruk aan dat verband zal de genezing van de wond ook niet ten goede komen, misschien is het beter als ze er dan een beetje aan likt alleen een beetje likken is bij haar misschien wel bijna de hele nacht likken...?
Ik kan ook het onderste stuk vrij laten (wat ze er nu steeds af weet te krijgen) en de rest wel verbinden, dan kan die grote tong in ieder geval niet overal bij...
Het kan natuurlijk ook dat die 2 kappen tesamen het voor haar te moeilijk maken, maar ik begin haast te denken dat het onmogelijk is om het haar te moeilijk te maken?

Wat zouden jullie doen?
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

moeilijk, moeilijk :( :(

ben je niet bang als je er niets omheen doet, dat ze echt door blijft likken tot e volgende morgen??
hoe ziet het er nu uit? het zou zo jammer zijn als het rebels ofzo wordt de wond :(

dikke knuffel voor jullie :bigarmhug: :bigarmhug:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Dian schreef: ben je niet bang als je er niets omheen doet, dat ze echt door blijft likken tot e volgende morgen??
hoe ziet het er nu uit? het zou zo jammer zijn als het rebels ofzo wordt de wond :(
Het ziet er nu op zich wel redelijk uit, maar het is nog lang niet dicht. Er is nog niets te zien wat maar op een korstje lijkt, dus wat dat betreft hebben we nog wel even te gaan.
Korstvorming krijg je natuurlijk ook niet als er steeds aan gelikt wordt.
Dat doet ze overigens niet als wij er bij zijn, maar we kunnen niet 's nachts bij haar gaan waken om te zorgen dat ze niet likt en die kap die knikt ze gewoon een beetje en dan kan ze er bij.
Alleen een stalen kap zou afdoende helpen denk ik, maar dan verzint ze wel weer wat vrees ik  :-\

Wat bedoel je met rebels worden?
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Borke schreef: Het ziet er nu op zich wel redelijk uit, maar het is nog lang niet dicht. Er is nog niets te zien wat maar op een korstje lijkt, dus wat dat betreft hebben we nog wel even te gaan.
Korstvorming krijg je natuurlijk ook niet als er steeds aan gelikt wordt.
Dat doet ze overigens niet als wij er bij zijn, maar we kunnen niet 's nachts bij haar gaan waken om te zorgen dat ze niet likt en die kap die knikt ze gewoon een beetje en dan kan ze er bij.
Alleen een stalen kap zou afdoende helpen denk ik, maar dan verzint ze wel weer wat vrees ik  :-\

Wat bedoel je met rebels worden?
dat zal wel twents zijn :P dat het er raar uit gaat zien, lelijk wordt............
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

beetje lastig he, want als de tante er heel de nacht aan gaat liggen soppen, doet dat zekers geen goed...
zou het overdag met uitlaten verbinden, binnen niet en dan s'nachts weer wel..
zodat het toch de tijd krijgt om te 'luchten'....
vervelend dat sofi er zo aan zit..
moet je nog in die soda, want dan wordt het ook weer week..
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

vanaalst schreef: beetje lastig he, want als de tante er heel de nacht aan gaat liggen soppen, doet dat zekers geen goed...
zou het overdag met uitlaten verbinden, binnen niet en dan s'nachts weer wel..
zodat het toch de tijd krijgt om te 'luchten'....

vervelend dat sofi er zo aan zit..
moet je nog in die soda, want dan wordt het ook weer week..
Dat is inderdaad wat ik wilde doen, echter de laatste nacht weet ze het er dus toch deels weer van af te krijgen en die haren op die plek zien er bruinig uit en volgens mij komt dat van het likken, want na een sodabadje was het nog steeds zo  :(

Zo'n sodabadje wil ik eigenlijk alleen doen als ik twijfel of het goed schoon is, de DA heeft ons laten zien hoe het met een wattenstaafje schoon te maken en als dat voldoende is dan doe ik haar poot liever niet een badje omdat het dan inderdaad week wordt.

Mijn dilemma is dus wat is erger, soppen de hele nacht of aan verband rukken... kiezen uit 2 kwaden  >:(
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Ik zou het niet meer in de soda doen, zo komt er nooit een korstje op lijkt mij.
Lekker droog houden en inderdaad overdag geen verband erop.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

sok aan hemd, krijgt ze die ook uit? En dan op de sok en hemd afwasmiddelsmeren ivm vieze smaak? Mag het van de da niet dichtgesprayd worden? Met verbandspray?
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

kira schreef: sok aan hemd, krijgt ze die ook uit? En dan op de sok en hemd afwasmiddelsmeren ivm vieze smaak? Mag het van de da niet dichtgesprayd worden? Met verbandspray?
Hoe bedoel je sok aan hemd?
Ze vreet dan gewoon alles wat de teen bedekt kapot, net als met het verband.
Verband blijft aan de 'pols' namelijk zitten, daar kan ze niet bij, ze vreet de tenen vrij en dat is precies waar het kapot is  :(

Dichtsprayen dat lijkt me geen goed idee, want de viezigheid moet er wel uit kunnen.
Verder zou ze dat er volgens mij toch ook weer vanaf likken...
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Is het echt geen optie om haar 's nachts mee naar de slaapkamer te nemen?
Vooral omdat je zegt dat ze het niet doet als je er bij bent en als ze het toch doet, dan hoor je het en kun je er wat van zeggen.
Ik word tenminste zelf onmiddellijk wakker in zo'n geval.

Plaats reactie