Sofi mankt - nagel kapot - (Pag 9) Leishmaniose... het gevecht begint weer?
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Sofi mankt - nagel kapot
als ik zou moeten kiezen dan zou ik het toch verbinden s'nachts..
dit omdat sofi natuurlijk al een 'probleem' heeft met het likken, geef je haar de vrijheid is het end misschien gelijk zoek..
dit omdat sofi natuurlijk al een 'probleem' heeft met het likken, geef je haar de vrijheid is het end misschien gelijk zoek..
Ik denk dat we het voor de nacht maar weer proberen met een half verband met veel leukoplast te verbinden, het stuk vrij latend wat ze er toch af weet te krijgen.
Haar meenemen naar de slaapkamer zie ik niet zitten. Dan moet ze telkens langs de overloop en dat is de hondvrije zone. Onze Lola is bang voor Sofi en komt niet de trap af als Sofi in de kamer is, dan is ze die plek ook nog vrij.
Daarbij komt dat ze er ook aan zit als we even niet kijken, dus onze aanwezigheid zal niet voldoende zijn, je moet echt ook op haar letten.
Weten jullie of er ook grotere hardplastic DA-kappen bestaan dan die van 30 cm, bijvoorbeeld van 35 cm?
Dan zouden we dat ook nog wel eens kunnen proberen, misschien dat het haar daarmee niet lukt?
Anders wil ik eens een (of twee) nieuwe DA-kappen van 30 cm proberen die ongebruikt zijn. De kap die ze nu draagt is al meermalen gebruikt en wellicht wat zachter.
Haar meenemen naar de slaapkamer zie ik niet zitten. Dan moet ze telkens langs de overloop en dat is de hondvrije zone. Onze Lola is bang voor Sofi en komt niet de trap af als Sofi in de kamer is, dan is ze die plek ook nog vrij.
Daarbij komt dat ze er ook aan zit als we even niet kijken, dus onze aanwezigheid zal niet voldoende zijn, je moet echt ook op haar letten.
Weten jullie of er ook grotere hardplastic DA-kappen bestaan dan die van 30 cm, bijvoorbeeld van 35 cm?
Dan zouden we dat ook nog wel eens kunnen proberen, misschien dat het haar daarmee niet lukt?
Anders wil ik eens een (of twee) nieuwe DA-kappen van 30 cm proberen die ongebruikt zijn. De kap die ze nu draagt is al meermalen gebruikt en wellicht wat zachter.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
volgens mij bestaan die wel.
misschien moet je iets korstvormends proberen? Dat wondpoeder, gebruik je dat al ??
Ze krijgt wondhelende gel en die werkt op zich prima, het probleem is alleen dat ze haar kap in de wond duwt en er zo aan kan likken en dat likken gaat eigenlijk niet echt goed maar die kap telkens in die wond dat is niet goed en zo weet ze ook verband los te krijgen.Nynke F schreef: misschien moet je iets korstvormends proberen? Dat wondpoeder, gebruik je dat al ??
Vanochtend zat zowaar het verbandje nog, ik had nu de tenen vrij gelaten, dat is het stuk wat ze er anders toch maar afknaagt.
Inmiddels ben ik er achter dat er ook 40 cm kappen bestaan.
Onze DA moet die bestellen, kosten iets van 16 euro.
Ik wil natuurlijk liefst direct iets hebben, dus bel naar de grootste praktijk in Zoetermeer, waar onze DA in een grijs verleden ook werkte. Daar kost diezelfde kap 25 Euro, bij de Leyens kost hij 18 Euro.
Even later belde onze DA, ze hadden er toch nog een liggen.
Ik wist wel dat wij bij de goedkoopste DA van Zoetermeer zitten en laat het toevallig ook nog eens de beste zijn, want bij die andere 2 praktijken zijn wij vroeger ook klant geweest
Leo gaat de kap halen en dan kijken we eens hoe dat bevalt, want verder gaat het eigenlijk wel goed, ze moest er alleen niet aan zitten.
Vannacht hebben we haar in de bench gelaten (deur open, normaal is de deur 's nachts dicht) en het lijkt er op dat ze dat prettiger vindt. Wij hadden de bench steeds dichtgehouden, bang dat ze knel zou komen te zitten met die kap, maar blijkbaar wil ze ook met kap toch graag in de bench slapen. Toen Leo vanochtend als eerste beneden kwam lag ze in de bench.
Vanochtend tijdens de wandeling hebben we haar de stroomband om gedaan en op een rustig en overzichtelijk veld even los gelaten. Ik heb met Borke met de bal gespeeld - dan gaat hij niet op haar veelvuldige uitnodigingen in om samen te spelen - Sofi heeft heerlijk lopen snuffelen en rondkijken.
Daarna weer een stuk aan de flex gelopen en op een ander rustig en overzichtelijk stuk weer even losgelaten.
Tja dat is het voordeel van op een vrije dag wandelen als je niemand tegenkomt. Op werkdagen durf ik dat niet aan, dan is het te druk en in het donker zie je anderen ook slecht aankomen.
Voordeel van loslopen is dat ze dan veel minder hyperdepieper is en minder heftig reageert op mensen/dieren/fietsers die we tegen komen. Dat gespring aan de lijn is ook niet goed voor de genezing van haar poot.
Buiten heeft ze haar poot stevig in verband en daar overheen een schoentje en het verband ziet er niet erg vies uit als we het bij thuiskomst verwijderen, dus nu zo maar eens proberen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als ze straks die nieuwe 40 cm kap op heeft, dat is wel een enorm ding denk ik.
gelukkig heb jij best een ruime woonkamer 8), daar komt ze niet snel knel te zitten 
Dat is inderdaad gelukkig geen probleem, ze kan er hier makkelijk mee rond lopenNynke F schreef: gelukkig heb jij best een ruime woonkamer 8), daar komt ze niet snel knel te zitten![]()
40 cm 
Zo, dat zal een joekel zijn, maar goed, als het maar helpt om het te laten genezen!
Zo, dat zal een joekel zijn, maar goed, als het maar helpt om het te laten genezen!
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hopen dat de kap groot genoeg is 
zal toch zekers wel!!!
fijn dat ze weer even los kon, dat is goed voor d'r!
zal toch zekers wel!!!
fijn dat ze weer even los kon, dat is goed voor d'r!
Inmiddels weten we dat een 40 cm kap gigantisch groot is, maar ook de maat is voor een hond met een soort olifantennek, met geen mogelijkheid krijg je daar een halsband voor Sofi's nek doorheen geregen.
Dus de kap met alligator tape vastgeplakt op een maat die meer lijkt op de 30 cm kap.
Ze draagt hem inmiddels, maar of het effectief is kunnen we natuurlijk pas morgenochtend zien.
Vanmiddag heeft ze weer even los gelopen, was minder succesvol, want het verband raakte los in het schoentje en het bloedde behoorlijk.
Tja het is telkens een wikken en wegen tussen het medische probleem van de wond en het gedragsprobleem van een hond die langzaamaan gek wordt omdat ze haar energie niet kwijt kan.
We merken ook dat ze humeurig is, ze kan niet veel hebben op sommige momenten.
Ik geef haar nu ook scullcap (homeopatisch), Clomicalm zou beter helpen en heb ik ook in huis, maar daar is ze met zoveel moeite van afgekickt dat ik haar dat niet meer wil geven!
Gelukkig laat ze zich wel braaf helpen met het verbinden en het op en af doen van de kap.
Ik ben benieuwd hoe we haar morgenochtend aantreffen...?
Dus de kap met alligator tape vastgeplakt op een maat die meer lijkt op de 30 cm kap.
Ze draagt hem inmiddels, maar of het effectief is kunnen we natuurlijk pas morgenochtend zien.
Vanmiddag heeft ze weer even los gelopen, was minder succesvol, want het verband raakte los in het schoentje en het bloedde behoorlijk.
Tja het is telkens een wikken en wegen tussen het medische probleem van de wond en het gedragsprobleem van een hond die langzaamaan gek wordt omdat ze haar energie niet kwijt kan.
We merken ook dat ze humeurig is, ze kan niet veel hebben op sommige momenten.
Ik geef haar nu ook scullcap (homeopatisch), Clomicalm zou beter helpen en heb ik ook in huis, maar daar is ze met zoveel moeite van afgekickt dat ik haar dat niet meer wil geven!
Gelukkig laat ze zich wel braaf helpen met het verbinden en het op en af doen van de kap.
Ik ben benieuwd hoe we haar morgenochtend aantreffen...?
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
pppfff moeilijk he, arme sofi het valt ook allemaal niet mee..
- Charlie Angel
- Moderator
Arme Sofie, moeilijk hoor.
Hoe is het gegaan vannacht?
Hoe is het gegaan vannacht?
-
Femke
- 5-sterren

Ik heb niet gereageerd maar wel vol spanning mee zitten lezen, hoe is het nu Astrid?
Wat lief dat jullie zo meeleven, dat doet me goed, zeker daar het best een lange zit is en nog wordt voordat dit opgelost zal zijn 
Ik probeer het altijd maar positief te zien, maar het wordt wel lastig als de wond zo langzaam geneest.
De nieuwe kap heeft het tot nog toe gehouden, het verband zag er vanochtend goed uit.
Na de wandeling was het wat vies geworden van troep die uit de wond komt en hebben we het weer verschoond en dat is tot nog toe goed schoon gebleven, ook na de wandeling van vanavond.
Daar het verband de wond wat dichtknijpt, hebben we het er nu maar eens de hele dag omheen gelaten.
De wond ziet er wel rot uit, haar escapades van de afgelopen dagen - waarbij ze het steeds weer zelf stuk maakte - helpen de wondgenezing niet echt.
Morgen overdag wil ik haar dan weer een tijd zonder verband laten, zodat het weer wat kan drogen aan de lucht.
Sofi gaat een steeds korter lontje krijgen, voor het minste geringste windt ze zich op.
Dan wel buiten als er verkeerde mensen of honden of fietsers in de buurt komen, dan wel binnen als er iemand aanbelt of Borke of Haley langslopen. Haley kan ze niets doen met haar kap op en Haley is vliegensvlug weg.
Vanavond haar maar even een timeout gegeven in de werkkamer, zodat wij rustig konden eten en Borke niet weer apart moest zitten, zoals hij telkens moet als wij met haar wond bezig zijn (want dan wil nieuwsgierig aagje komen kijken en ontspant zij zich niet voldoende om zich rustig te laten helpen).
Ik geef Sofi wat homeopathie om haar wat rustiger en gemoedelijker te krijgen, maar ik zie er weinig effect van
Het enige wat natuurlijk echt helpt is als ze lekker los zou kunnen rennen buiten, maar daar zijn die schoentjes veel te slap voor en dan is de wond onvoldoende beschermd, dus dat gaat niet.
Ik moet bekennen dat ik wel momenten heb dat ik het goed zat wordt, te meer daar er langzaamaan meer geknald wordt en daar is Borke bang van, al lijkt hij er nu wat minder op te reageren dan voorheen, dus dat is wel weer positief
Ik probeer het altijd maar positief te zien, maar het wordt wel lastig als de wond zo langzaam geneest.
De nieuwe kap heeft het tot nog toe gehouden, het verband zag er vanochtend goed uit.
Na de wandeling was het wat vies geworden van troep die uit de wond komt en hebben we het weer verschoond en dat is tot nog toe goed schoon gebleven, ook na de wandeling van vanavond.
Daar het verband de wond wat dichtknijpt, hebben we het er nu maar eens de hele dag omheen gelaten.
De wond ziet er wel rot uit, haar escapades van de afgelopen dagen - waarbij ze het steeds weer zelf stuk maakte - helpen de wondgenezing niet echt.
Morgen overdag wil ik haar dan weer een tijd zonder verband laten, zodat het weer wat kan drogen aan de lucht.
Sofi gaat een steeds korter lontje krijgen, voor het minste geringste windt ze zich op.
Dan wel buiten als er verkeerde mensen of honden of fietsers in de buurt komen, dan wel binnen als er iemand aanbelt of Borke of Haley langslopen. Haley kan ze niets doen met haar kap op en Haley is vliegensvlug weg.
Vanavond haar maar even een timeout gegeven in de werkkamer, zodat wij rustig konden eten en Borke niet weer apart moest zitten, zoals hij telkens moet als wij met haar wond bezig zijn (want dan wil nieuwsgierig aagje komen kijken en ontspant zij zich niet voldoende om zich rustig te laten helpen).
Ik geef Sofi wat homeopathie om haar wat rustiger en gemoedelijker te krijgen, maar ik zie er weinig effect van
Het enige wat natuurlijk echt helpt is als ze lekker los zou kunnen rennen buiten, maar daar zijn die schoentjes veel te slap voor en dan is de wond onvoldoende beschermd, dus dat gaat niet.
Ik moet bekennen dat ik wel momenten heb dat ik het goed zat wordt, te meer daar er langzaamaan meer geknald wordt en daar is Borke bang van, al lijkt hij er nu wat minder op te reageren dan voorheen, dus dat is wel weer positief