Zout bij barfpmenu
Moderator: Lizzy
Zout bij barfpmenu
Hallo,
Mijn hond remi is sinds enkele weken aan een barf-menu,aangepast voor nierpatienten. Uit zijn menu zijn nu brood,kaas en zeewier. Hij krijgt verdeeld over de week ongeveer 5 of 6 soorten vlees,waaronder wat orgaan en meer pens. Vleesbot lukt niet erg want hij is geen bottenliefhebber en geeft zelfs van beginnersbotjes snel over. Probeer dit op0 te lossen door een vleesmolen te bemachtigen. Verder extra vet en wat visolie. Hij eet groente en tafelrestjes zonder zout. Mijn vraag is of er nu van nature voldpende zout in zit? In blik en brok zit ook toegevoegd zout. Remi heeft geen te hoge bloeddruk. Wie weet een antwoord hierop?
Mijn hond remi is sinds enkele weken aan een barf-menu,aangepast voor nierpatienten. Uit zijn menu zijn nu brood,kaas en zeewier. Hij krijgt verdeeld over de week ongeveer 5 of 6 soorten vlees,waaronder wat orgaan en meer pens. Vleesbot lukt niet erg want hij is geen bottenliefhebber en geeft zelfs van beginnersbotjes snel over. Probeer dit op0 te lossen door een vleesmolen te bemachtigen. Verder extra vet en wat visolie. Hij eet groente en tafelrestjes zonder zout. Mijn vraag is of er nu van nature voldpende zout in zit? In blik en brok zit ook toegevoegd zout. Remi heeft geen te hoge bloeddruk. Wie weet een antwoord hierop?
-
Linda & Kay
- 3-sterren

Re: Zout bij barfpmenu
Uit de bieb gevonden:
Zout: honden met nierproblemen hebben ook vaak een hoge bloeddruk. Standaard wordt aangeraden om weinig zout te voeren. Het is de vraag of dit een goed idee is. Een echt laag sodium dieet is misschien zelfs schadelijk. Een dieet dat minder dan 0.4 - 0.5 mg/1000 kcal bevat, heeft een schadelijk effect op de nieren. Als je dus het zoutgehalte wilt verlagen, is het belangrijk dit langzaam te doen. Doe je het snel bij honden met nierziekten, kan dit uitdroging en een ernstige verergering met zich meebrengen.
Honden met nierproblemen doen het beter op meerdere kleine maaltijden per dag dan op 1 of 2 grotere maaltijden per dag.
Zout: honden met nierproblemen hebben ook vaak een hoge bloeddruk. Standaard wordt aangeraden om weinig zout te voeren. Het is de vraag of dit een goed idee is. Een echt laag sodium dieet is misschien zelfs schadelijk. Een dieet dat minder dan 0.4 - 0.5 mg/1000 kcal bevat, heeft een schadelijk effect op de nieren. Als je dus het zoutgehalte wilt verlagen, is het belangrijk dit langzaam te doen. Doe je het snel bij honden met nierziekten, kan dit uitdroging en een ernstige verergering met zich meebrengen.
Honden met nierproblemen doen het beter op meerdere kleine maaltijden per dag dan op 1 of 2 grotere maaltijden per dag.
-
rheawithpixels
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik weet niet beter dat honden juist GEEN zout mogen hebben. Ja alleen als je wil dat ze gaan kotsen als ze bijvoorbeeld iets ingeslikt hebben.
Als hij geen botten lust, waarom ga je dan barfen en probeer je niet een KVV uit?
Als hij geen botten lust, waarom ga je dan barfen en probeer je niet een KVV uit?
Het is niet nodig om extra zout aan de hond z'n eten toe te voegen..
Je mag een hond met nierproblemen geen zout en geen zeewier geven.HILDE1 schreef: Hallo,
Ook dan geen zout, heel gevaarlijk!rheawithpixels schreef: Ja alleen als je wil dat ze gaan kotsen als ze bijvoorbeeld iets ingeslikt hebben.
Ik denk dat ze al geen zeewier meer geeft..is nu uit 't menu gehaald...toch?Lizzy schreef: Je mag een hond met nierproblemen geen zout en geen zeewier geven.
Uit zijn menu zijn nu brood,kaas en zeewier
Oh sorry, niet goed gelezen202Spots schreef: Ik denk dat ze al geen zeewier meer geeft..is nu uit 't menu gehaald...toch?
gebeurd mij ook wel is hoorLizzy schreef: Oh sorry, niet goed gelezen![]()
Maar jij zit nu natuurlijk aan de larf te denken
Ja precies202Spots schreef: gebeurd mij ook wel is hoor
Maar jij zit nu natuurlijk aan de larf te denken![]()
Dus eigenlijk wil TS weten of er voedingsmiddelen zijn die niet gevoerd mogen worden... Nou ja, zout en zeewier dus en ik zou niet teveel hart voeren en niet teveel zeevis. Dat mag je wel voeren, maar met mate. Beide zijn namelijk wel iets rijk aan natrium.
-
rheawithpixels
- 4-sterren

- Contacteer:
Had ik eens gelezen dat je dan een beetje zout op de tong moest leggen. Heb het niet over doorslikken ;-)Tanna schreef: Ook dan geen zout, heel gevaarlijk!
- Angelique
- 5-sterren

Omdat BARF altijd boven KVV staat, zelfs als je de botten maalt en zeker als je een buiten de standaard vallende hond hebt die een aangepast dieet nodig heeft om niet om te vallen.rheawithpixels schreef: Ik weet niet beter dat honden juist GEEN zout mogen hebben. Ja alleen als je wil dat ze gaan kotsen als ze bijvoorbeeld iets ingeslikt hebben.