Lupo is een hij. Ik heb besloten om toch maar over te stappen naar barf omdat ik dat toch al van plan was. Heeft iemand nog suggesties voor een witte heder reu van 7-8 maanden?
Inderdaad leuk om al die witten hier te zien, zeg. Hoop dat iemand een goed menu heeft waar ook rekening wordt gehouden met de vachtkleur. Hij moet natuurlijk wel wit blijven en ik heb vaak gelezen dat dat iets is wat vrij sterk samenhangt met de voeding die je ze geeft. Hij krijgt nu al een weekje of twee 500-600gram KVV per dag en ik zie een enorme vooruitgang in zijn speelsheid en activiteit. Hij lijkt wel veel vrolijker sinds hij beter op gewicht is.
Nils en Luup
[/quote]
Lekker belangrijk
De kleur van de vacht hangt samen met t pigment, en de vorming van pigment kan wel enigzins voedingsgerelateerd zijn.
Des te zwarter/donkerder de neus, ogen en nagels, des te meer kans op een enigzins gele vacht. In de winter is de vacht sowieso donkerder en als ze ouder worden, wordt de vacht ook vanzelf wat donkerder.
Mijn witje heeft prachtige donkere ogen en een prachtige zwarte dop..en dus ook een wat gelere vacht, zeker in de winter...een mooie warme wintergloed, noem ik het 8)
In br*kken zit vaak bietenpulp, dat kan zorgen voor een wat rode verkleuring van de vacht, maar dat kan ook als je bieten toevoegd aan je groentemix.
Bietjes zijn best gezond, dus bij mij zitten ze in de groentenmix.
Maar goed, het kan mij dan ook niet schelen of zijn vacht mooi wit is of niet, als hij maar lekker in zijn velletje zit, zijn vacht er qua structuur goed uitziet en hij met zeer veel smaak en enthousiasme eet