Net gestart: update na ruim een half jaar vers!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Net gestart update na ruim een half jaar!!!

boyenminka
1-ster
1-ster
Contacteer:

Re: Net gestart update na ruim een half jaar!!!

Bericht door boyenminka »

Boy staat nu ruim een half jaar op vers! En wat is die hond opgeknapt!!!  :D :D :D Helemaal super om te zien! Hij heeft een heel zachte vacht, glanst en een prachtige diepe kleuring. Ook goed om te zien, dat zijn lichaam nu echt aan het veranderen is in reacties die met hem gebeuren. Zo had hij ineens last van de inenting, een enorme bult! Staat me toch wel tegen, maar kan niet anders doordat hij naar de dagopvang gaat. maar hoe blij en trots was ik, door volmondig nee te zeggen tegen ontworming en vlooienspul. Nee dank u, ik bestrijd ze op een natuurlijke manier!  :biggrin2: helemaal gaaf!
De ruiperiode die hij in het najaar heeft gehad, verliep hem erg zwaar. Hij viel af bij het leven en at dubbele hoeveelheden. Eenmaal door de rui, is alles weer normaal.
Wel ondervonden we als enig nadeel, dat hij zo onwijs ging stinken van smuldier, de hele kamer vergeven als hij er weer eens een liet floepen. Toch besloten om te kijken of het op ander merk voer anders was ( Runner). En dat klopt. Hij heeft betere, stevigere ontlasting en ook zijn winderigheid is er niet meer. Vandaag dan ook maar besloten om bij Richard Vers Voeding een bestelling te plaatsen. Van alles wat: wat bot- en vleesmixen, wat orgaanvlees en wat spiervlees.
Ik hoop, dat hij het daar ook goed op gaat doen. En zeker voor Minka wil ik wat meer eiwitrijkvoeding hebben ivm het schapendrijven.
Ja, hier een heel blije eigenaar die zo trots is op Boy, dat hij nu zo lekker zonder klachten kan genieten! Zelfs zijn gedrag naar andere honden en in situaties is sterk verbeterd!!!
hier nooit meer een brok in huis! En wanneer er een tuin komt ( nu alleen een balkonnetje) dan misschien ooit over op BARF. Tot die tijd doen we het met onze middenweg!  ;D ;D ;D
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Re: Net gestart

Bericht door mysmoothcollies »

Leuk om te horen dat het zo goed gaat, ik heb ongeveer dezelfde klachten gehad met mijn jongste, deels is het ook stress maar met voeding is een hoop te ondervangen heb ik gemerkt. Het is hier nog beter gegaan sinds ik meer afwissel met verschillende KVV's en vleessoorten. Ik zoek KVV's uit zonder granen, dus ook geen rijst. Af en toe een klein beetje zalmolie hiep bij mijn hond ook tegen de jeuk. Ze had regelmatig weer een hotspot van het bijten en krabben. Ook de kale donkere plekken zijn weg! Jippie! Veel plezier verder samen.
boyenminka
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door boyenminka »

ja, niets fijners om een happy hond te zien!!!!  ;) gelukkig is het voor boy alleen de granenallergie geweest en hij krijg idd ook niets meer aan granen. Alles gedroogd ( kip of pens) als beloning en idd ook geen rijst. Ben af en toe aan het kijken of het echt granen zijn of de gluten. Heb een keer de glutenvrije variant gegeven van smuldier ( verscompleet) en daar reageerde hij ook niet op...
maar goed, wat goed gaat, zeker niet onderbreken, dus zo veel mogelijk graan / glutenvrij!!! HOERAAAA!
Ben ook benieuw op welk merk hij het best reageert. Zeker ook de samenstelling voor als hij straks weer in de rui komt.

Plaats reactie