Welk merk?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Welk merk?

flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

ohw, bah...waneer weet je meer?

nogmaals sterkte!
moniqueo
4-sterren
4-sterren

Bericht door moniqueo »

Sterkte met Diego!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Beterschap!
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

He bah!
Is er al een uitslag??
Sabsie
1-ster
1-ster

Bericht door Sabsie »

Too schreef: He bah!
Is er al een uitslag??
Over ongeveer anderhalve week horen we de uitslag. Maar ik denk nog steeds dat de kans erg groot is dat het een abces was, want hij had precies op diezelfde plek een wondje van het vechten zitten. Grote kans dus dat er zich dieper in zijn lijf iets heeft ingekapseld.

Nu weer even on-topic ;):
Heb nu inmiddels al wat verschillende merken uitgeprobeerd. Carnibest en Bibi vinden ze heel erg lekker. Is ook het meest vochtige KVV als het ontdooid is. Wordt een bloederig zooitje als je het in een zakje in de koelkast legt (wel op een bordje, haha). Daar moet ik nog maar even wat op verzinnen. Misschien dat die bewaardoos van Carnibest wat is of iets van de Blokker ofzo? Hoe bewaren jullie je ontdooide KVV?
Van Bandit heb ik tot nog toe alleen de vleesmix voor nier en blaas patienten gegeven. Daar was ik ook mee begonnen, dus dat is lastig te zeggen hoe ze dat vonden.
Haaks barf lieten ze de eerste keer gedeeltelijk staan. Maar uiteindelijk aten ze ook hun bakjes netjes leeg.
Naturis is een stuk droger dan de rest. En ik heb het idee dat mijn kattenmannen het natte voer het lekkerst vinden.
Hoe lang bewaren jullie het KVV als het ontdooid is? Als ik zo'n kilo worst heb dan doe ik daar 3-4 dagen mee. De laatste dag is het dan al wat minder qua geur. Ik denk dat het beter is als ik dat de volgende keer in tweeën ontdooi.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Zou heel goed kunnen dat t een restant van een abces is... beter dan iets 'engs'.

Je kunt imo kvv best 3 dagen in de koelkast bewaren hoor, katten zijn wel wat preciezer dan honden wat 'vers genoeg' betreft maar dat komt niet zo nauw.
Mijn dametjes eten met plezier een stukje wat ikzelf een beetje dubieus zou vinden :-\

Andere optie is om een kilo een beetje te laten ontdooien ,in 2-en te snijden en 1 helft opnieuw invriezen.. zo doe ik t met barf-vlees.

Ontdooien doe ik in een koelkastbak[je]
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik ontdooi en bewaar (barf) in koelkastdoosjes en -dozen die speciaal voor honden- en kattenvoer zijn. Met stevige goed sluitende deksels zodat het geen zelfbediening wordt als je de boel buiten de koelkast zet.
debbieD
2-sterren
2-sterren

Bericht door debbieD »

Mevroi Kruim schreef: Ik ontdooi en bewaar (barf) in koelkastdoosjes en -dozen die speciaal voor honden- en kattenvoer zijn. Met stevige goed sluitende deksels zodat het geen zelfbediening wordt als je de boel buiten de koelkast zet.
Haha.. ik had een keer een rol op het aanrecht gelegd en dat hadden ze er zelf alvast vanaf gehaal en opengemaakt.. Tja eerst ondooien waarom zou je dachten ze :D
GoldenCavaliers

Bericht door GoldenCavaliers »

Sabsie schreef:
Misschien dat die bewaardoos van Carnibest wat is of iets van de Blokker ofzo? Hoe bewaren jullie je ontdooide KVV?

Ik heb een cakedoos van Curver daar past een hele kilorol in,die gebruik ik voor de honden.Voor de katten laat ik een kilorol een poosje liggen totdat ie licht zacht aan het worden is en snij er dan porties van 100 gram van.die stop ik per 100 gram in plastic diepvriesdoosjes en pak er per dag hoeveel ik nodig heb.Een dag later vind mijn kater het minder lekker dan vers ontdooid.

En ik heb het idee dat mijn kattenmannen het natte voer het lekkerst vinden.

Gekke katten,de mijne vind juist de droge soort lekkerder. ;D

Hoe lang bewaren jullie het KVV als het ontdooid is?1 dag

Als ik zo'n kilo worst heb dan doe ik daar 3-4 dagen mee. De laatste dag is het dan al wat minder qua geur. Ik denk dat het beter is als ik dat de volgende keer in tweeën ontdooi. Lijkt mij ook beter,zie mijn eerste antwoord. ;)
Sabsie
1-ster
1-ster

Bericht door Sabsie »

Iedereen de beste wensen voor 2010!

Deze week hebben we ook de uitslag van Diego gehad en het was toch een abses. Dus wij zijn helemaal blij dat het niets ernstigs was.
Na 2 weken hebben we hem ook van z'n kap bevrijd. Nu hoeft ie geen pirouettes meer te maken, haha.
Vandaag ging hij ook weer voor het eerst naar buiten, hij heeft nu alleen nog een kale plek met wat hechtingen. Veder lijkt het alsof er niets gebeurd is.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik zaag de kilo rollen in 4-en en haal iedere dag een andere smaak uit de vriezer om te ontdooien voor de volgende dag. Ik zaag 4 kilo in 1x en daar doe ik dan 16 dagen mee. Ze krijgen dat 's avonds en de volgende ochtend en dan gaan we op naar de volgende smaak. Hier willen ze het ook niet meer eten als het langer in de koelkast heeft gelegen.

Plaats reactie