zalmkoppen: complete maaltijd?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: zalmkoppen: complete maaltijd?

Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Yep en bij mooie koppen heb je naast het orgaan ook nog spiervlees eraan. (de wangen en het deel achter de kieuwen. Dus kan wel als volledig gezien worden.
Maar om je hond nu alleen vissenkoppen te geven? dat is veel te eenzijdig. ;) Ik geef ze regelmatig hele sardinen, kleine makreeltjes, poon etc. Maar nooit meer dan 1 x per 3 weken. ze lusten het gewoonweg niet vaker.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Aquillo schreef: Yep en bij mooie koppen heb je naast het orgaan ook nog spiervlees eraan. (de wangen en het deel achter de kieuwen. Dus kan wel als volledig gezien worden.
Maar om je hond nu alleen vissenkoppen te geven? dat is veel te eenzijdig. ;) Ik geef ze regelmatig hele sardinen, kleine makreeltjes, poon etc. Maar nooit meer dan 1 x per 3 weken. ze lusten het gewoonweg niet vaker.
Even een m.i.logische redenatie Cynthia: we streven er naar een complete maaltijd samen te stellen,een kop is een onderdeel daarvan,en een onderdeel is niet compleet,maar een deel van een dier.
Compleet is voor mij een heel dier, wat we dus in 1 of meerdere dagen imiteren.
Of je moet complete dieren zoals een heel intact konijn voeren. :-*
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

ulla schreef: Even een m.i.logische redenatie Cynthia: we streven er naar een complete maaltijd samen te stellen,een kop is een onderdeel daarvan,en een onderdeel is niet compleet,maar een deel van een dier.
Compleet is voor mij een heel dier, wat we dus in 1 of meerdere dagen imiteren.
Of je moet complete dieren zoals een heel intact konijn voeren. :-*
Even voor de duidelijkheid...ik bedoel dat de zalmkop 'n complete maaltijd is voor die dag, en dus niet om elke dag zalmkoppen als complete maaltijd te geven...
Net zoals ik ook niet elke dag alleen maar 'n complete konijn zou willen geven :-\
tiny
5-sterren
5-sterren

Bericht door tiny »

Precies, hier krijgen ze 1x in de week een dag zalmkop. Nou ja, voor die kleine ukkies een kwart kop dan. Genoeg voor de dag. En de dag daarop, tja dat weet ik niet zo precies. Net hoe mijn pet staat en hoe de ontlasting van de honden is.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

202Spots schreef: Even voor de duidelijkheid...ik bedoel dat de zalmkop 'n complete maaltijd is voor die dag, en dus niet om elke dag zalmkoppen als complete maaltijd te geven...
Net zoals ik ook niet elke dag alleen maar 'n complete konijn zou willen geven :-\
Je moet inderdaad,niet iedere dag dezelfde diersoort voeren,een menu moet uit minimaal 4 verschillende diersoorten bestaan. :)

Plaats reactie