Sofi mankt - nagel kapot - (Pag 9) Leishmaniose... het gevecht begint weer?
Moderator: Lizzy
Re: Sofi mankt - nagel kapot - (Pag 9) Leishmaniose... het gevecht begint weer?
Ik heb een vraag voor jullie:
Sofi heeft nu 2x 8 dagen een kuur Baytrill gehad en nog steeds is haar rechterpoot licht ontstoken. De linkerpoot is niet meer ontstoken en geneest mooi.
Er zit een klein gaatje in de teen van de rechtervoorpoot en daar komt een klein beetje viezigheid uit. De poot is niet pijnlijk en ook niet opgezet.
Iedere dag gaat ze 2x 10 minuten met beide voorpoten in een lauw biotex badje.
Verder geef ik haar traumeel pijnstiller van de DA.
Kan ik hier nog iets anders aan doen?
Of moet ik geduld hebben en moet de allopurinol dit oplossen en die krijgt ze nu ca. 1.5 week en mogelijk is dat nog te kort?
Sofi heeft nu 2x 8 dagen een kuur Baytrill gehad en nog steeds is haar rechterpoot licht ontstoken. De linkerpoot is niet meer ontstoken en geneest mooi.
Er zit een klein gaatje in de teen van de rechtervoorpoot en daar komt een klein beetje viezigheid uit. De poot is niet pijnlijk en ook niet opgezet.
Iedere dag gaat ze 2x 10 minuten met beide voorpoten in een lauw biotex badje.
Verder geef ik haar traumeel pijnstiller van de DA.
Kan ik hier nog iets anders aan doen?
Of moet ik geduld hebben en moet de allopurinol dit oplossen en die krijgt ze nu ca. 1.5 week en mogelijk is dat nog te kort?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Je zou er honingzalf op kunnen smeren dat is antibacterieel en bevordert de genezing.
Is genezing goed als het nog ontstoken is?*Dorothea* schreef: Je zou er honingzalf op kunnen smeren dat is antibacterieel en bevordert de genezing.
Honingzalf heb ik wel in huis, ze likt het er natuurlijk meteen weer van af, maar als ik het doe als ze eten krijgt dan laat ze het wel even zitten denk ik.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Zolang er nog viezigheid uitkomt, zou ik het wel openhouden.Borke schreef: Is genezing goed als het nog ontstoken is?
Komt er echt pus uit?
Tja.. geen klodders viezigheid, maar het is geen helder bloed wat er uit komt en volgens mij ook geen wondvocht.*Dorothea* schreef: Zolang er nog viezigheid uitkomt, zou ik het wel openhouden.
Komt er echt pus uit?
Het is niet veel, maar ik zie er wel viezigheid uit komen en daar ze het zelf goed schoonhoudt, is het lastig te beoordelen hoe veel er uit komt.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
zou stoppen met de biotex en het 1 of 2x per dag uitbruisen met waterstofperoxide en daarna de honingzalf erop....zo genas vince zijn pootje ook razendsnel, die had vorig jaar zijn duimpje eraf(dus ook nagel) vieze boel was het...
Dat klinkt goedvanaalst schreef: zou stoppen met de biotex en het 1 of 2x per dag uitbruisen met waterstofperoxide en daarna de honingzalf erop....zo genas vince zijn pootje ook razendsnel, die had vorig jaar zijn duimpje eraf(dus ook nagel) vieze boel was het...
Hoe bruis je dat uit en welke waterstofperoxide gebruik je daarvoor en waar koop je die?
hé ik hoopte te lezen dat het goed ging, maar nee, nog niet. Over waterstofperox nog wat heb ik hier vaker goede resultaten gelezen, ook bij een aantal mensen met pyrs.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik heb het bij de apotheek gehaald..
waterstofperoxide 3% en dan is het een mengsel van1 op 1, dus 15 ml waterstof en 15 ml water, dat opzuigen met een spuit(apotheek) en dan uitspoelen net zo lang dat het niet meer bruist, dan is de wond schoon, dan ee lik honingzalf erop en klaar is klara!
Ik deed dat 2x per dag..
waterstofperoxide 3% en dan is het een mengsel van1 op 1, dus 15 ml waterstof en 15 ml water, dat opzuigen met een spuit(apotheek) en dan uitspoelen net zo lang dat het niet meer bruist, dan is de wond schoon, dan ee lik honingzalf erop en klaar is klara!
Ik deed dat 2x per dag..
Ik vraag me toch af of ik niet beter doorga met die biotex badjes i.p.v. waterstof peroxide?
Alhoewel het voor dat pussende pootje wellicht een idee zou zijn...
Probleem is dat haar nagels hol zijn en daar viezigheid in zit en dat weer gaat ontsteken, telkens weer
Met die biotexbadjes week je de troep er uit en daardoor knaagt ze minder aan haar nagels, waardoor ze weer niet scheuren.
Ik dacht dat je met die waterstofperoxide ook 'badderde' maar je spuit het dus uit, dat lukt niet met die nagels.
Het is een heel gedoe met die badjes, 10 minuten lang, dan naspoelen en drogen en dat 2x per dag, maar ja... als het helpt dan is het wel de moeite waard...
Weten jullie het nadeel is dat ik dan wel 100 dingen wil doen voor haar, alleen is het allemaal niet zo praktisch om dat allemaal te doen
Soms word ik het vechten ook wel eens moe... het blijft gewoon een rotziekte en echt winnen doe je die strijd niet
Alhoewel het voor dat pussende pootje wellicht een idee zou zijn...
Probleem is dat haar nagels hol zijn en daar viezigheid in zit en dat weer gaat ontsteken, telkens weer
Met die biotexbadjes week je de troep er uit en daardoor knaagt ze minder aan haar nagels, waardoor ze weer niet scheuren.
Ik dacht dat je met die waterstofperoxide ook 'badderde' maar je spuit het dus uit, dat lukt niet met die nagels.
Het is een heel gedoe met die badjes, 10 minuten lang, dan naspoelen en drogen en dat 2x per dag, maar ja... als het helpt dan is het wel de moeite waard...
Weten jullie het nadeel is dat ik dan wel 100 dingen wil doen voor haar, alleen is het allemaal niet zo praktisch om dat allemaal te doen
Soms word ik het vechten ook wel eens moe... het blijft gewoon een rotziekte en echt winnen doe je die strijd niet
Als ik jou zo hoor doe je echt enorm je best voor haar ! Ze boft maar dat ze zo'n liefdevol baasje heeft gevonden die zoveel tijd en energie in haar kan en wil steken ! Ik snap dat het soms is om moedeloos van te worden, maar ik wil je toch heel veel sterkte wensen ! Je bent goed bezig !Borke schreef:Weten jullie het nadeel is dat ik dan wel 100 dingen wil doen voor haar, alleen is het allemaal niet zo praktisch om dat allemaal te doen
Soms word ik het vechten ook wel eens moe... het blijft gewoon een rotziekte en echt winnen doe je die strijd niet![]()
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
nee dan is uitbruisen niks voor haar nagels, maar wel voor die wond..
moeilijke dame is het nu eventjes...
fijn dat je alles doen wat in je mogelijkheid ligt en ik weet het het valt af en toe niet mee...
moeilijke dame is het nu eventjes...
fijn dat je alles doen wat in je mogelijkheid ligt en ik weet het het valt af en toe niet mee...
Phoe, ik lees het hele verhaal nu pas. Geef je deze keer geen Milteforan erbij vanwege de nieren? Mijn ervring is dat Allopurinol alleen ook heel slecht is voor de nieren en het langer duurt voor het overgaat.
In april/mei 2008 hebben we al een hele kuur Milteforan gegeven (ik weet niet meer wat het precies kostte maar meer dan 200 Euro), dat willen we deze keer niet doen.Hitam schreef: Phoe, ik lees het hele verhaal nu pas. Geef je deze keer geen Milteforan erbij vanwege de nieren? Mijn ervring is dat Allopurinol alleen ook heel slecht is voor de nieren en het langer duurt voor het overgaat.
Toen hoopten we daarmee misschien de ziekte weg te krijgen, inmiddels weten we dat dat niet succesvol was.
Nu wil ik gaan proberen wat mijn DA met succes met een andere Leishmaniose hond al 9 jaar in de praktijk doet (die hond is 11 jr): ieder half jaar 4-6 weken Allopurinol, daarvan zijn nu nog geen 2 weken om.
Daarbij dan barf nierdieet met biologische groente, solidago en zo lang die poten niet genezen zijn ook nog traumeel en homeopathie tegen likgranuloom (dat laatste gaat goed, ze bijt/likt niet overmatig).
De pijnstillers/ontstekingsremmers van de DA zijn nu op.
Ik denk dat we er maar nieuwe bij moeten halen?
Kan het kwaad als zij wekenlang Rimadyl slikt?
Laatst gewijzigd door Borke op di 05 jan 2010, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Jemig, Astrid, wat een verhaal en wat een ellende

Ik wens je heel veel sterkte en beterschap voor Borke!!

Ik wens je heel veel sterkte en beterschap voor Borke!!