Vandaag terug naar het UD in Merelbeke voor Dunia's 2de chemo. Zoals we dachten is de tumor gegroeid en zijn de lymfen in de hals gezwollen, de leverwaarden en rode en witte bloedcellen waren dan weer volledig in orde.
Het is nu afwachten of ze met de 2de chemo in remissie zal gaan, want indien dit niet het geval is dan ziet de toekomst er niet goed uit !
Positief denken en hopen en ze veel vertroetelen, daar gaat het nu om !
Haar eetlust is nog altijd heel goed en de studentjes moesten weer om haar gekke toeren lachen, vooral na de inspuiting want dan was ze niet weg te slaan van de dierenarts omdat er altijd een beloning volgt. Ongelooflijk hoe ze dat toch weet !
Gelukkig dat een hond zo vlug het slechte vergeet en het goede onthoudt
Ben vandaag met Dunia terug naar UD in Merelbeke geweest, vorige week kreeg ze een baxter als chemo want de 2 vorige chemo inspuitingen gaven geen resultaat en ja hoor ! ditmaal heeft ze er goed op gereageerd ! Ze is voor het ogenblik in remissie
Eigenlijk had ik het een beetje verwacht, deze week was ze veel actiever, haar ademhaling was beter en de lymfeklieren in de hals waren niet meer zo opgezwollen !
Het minder goede nieuws is dat ze nu om de veertien dagen of 3 weken pas die bepaalde baxter krijgt en dat we goed in de gaten moeten gaten hoe ze zich voelt, want zoals elke soort chemo heeft deze ook nadelen en namelijk voor haar hart, maar ja, afwachten want elke week dat ze zich goed voelt is een week gewonnen
Ik ben sinds vorige week ook overgeschakeld naar n/d voeding van Hill's, speciale voeding voor honden met kanker en misschien speelt dit ook een kleine rol.
Vandaag was dus een heel fijne dag
Oftewel afval van koeien, rijst, kippenleversmaak (nep dus) cellulose (onverteerbaar, zaagsel) bietenpulp (nutteloze vezel), ijzeroxide (kan een hond niks mee, is roest) calcium carbonaat (is de moeilijk verteerbare calcium-verbinding)
Wat er niet op deze lijst staat (het gaat over blik) is bv conserveermiddelen e.d. die in brokken zitten.
Zinloze en in mijn ogen schadelijke voeding voor elke hond en zeker voor een zieke hond. Die heeft nodig: verse onbewerkte soortspecifieke voeding, barf dus, of kvv. Met hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten, opneembare mineralen en sporen-elementen en, heel belangrijk, geen koolhydraten. Kankers groeien van koolhydraten en het is dus echt belangrijk om jouw hond geen koolhydraten te voeren maar goede vetten voor de energie.
Die zaagsel- en bietenpulptroep zou ik in de kliko mikken.
Lang geleden dat ik nog iets van ons heb laten horen, maar het is geen goed nieuws.
Duniatje heeft verschillende chemo's gehad en eventjes leek het erop dat we op de goede weg waren maar na een 2 tal weken ging het telkens mis, dus geen enkele chemo heeft geholpen.
We zijn weer bij af, ze krijgt voor het ogenblik terug Prenidsolone maar het lijkt niet meer te helpen.
Ze heeft heel opgezette klieren in de hals en je hoort haar ademhaling, maar is nog altijd heel enthousiast om te eten en te wandelen.
Vrijdag gaan we op controle naar Merelbeke.
Ik ben bang voor wat ons te wachten staat, op welk moment moet je een beslissing nemen, want ik wil absoluut niet dat ze lijdt maar ik wil haar ook niet te vroeg afgeven.
Gelukkig staat de dierenarts in Merelbeke ons heel goed bij, na de kerstvakantie heeft ze ons zelf opgebeld om te vragen hoe het met Dunia is.
De dierenkliniek waar ik al jaren ga, in Kasterlee, heeft nog geen enkele keer de moeite genomen om eens te horen hoe het gaat.
Niets dan lof over Merelbeke, maar ja voor ons Duniatje en voor ons zal het de komende dagen, hopelijk nog weken, wel niet gemakkelijk zijn.
Bedankt voor jullie steun en voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar 2010.
Groetjes
Annick
Wat erg om te horen, dat die vervelende chemo's niet geholpen hebben.
Ik hoop voor jullie dat Dunia niet teveel hoeft te lijden, want het doet zo'n pijn je hondje te willen helpen en het niet kunnen.
Gelukkig wordt je wel goed begeleid in Merelbeke.
Ik wens jullie veel sterkte deze moeilijke tijd met Dunia.
Oh Annick wat een triest nieuws. Ik was erg benieuwd hoe het met Dunia ging en ik had op ander nieuws gehoopt.
Dit is zo oneerlijk...........
Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd. Goed dat je een fijne dierenarts getroffen hebt in Merelbeke.