Olly krijgt ook 3x/week pens (rund, lam, geit) en ze doet het er uitmuntend op! Ik voer haar veilige vleessoorten waaraan ik kan geraken; dit omdat ik volledig blind ben. Dit vind de geleidehondenschool ook prima trouwens! Dus ik zie niet in dat 3x/week pens een probleem is (men zei me zelfs ooit eens dat het niet eens erg is dat een hond 2 weken achter elkaar enkel maar pens zou krijgen). Daar zit toch alles in en zeker als je al 3 diersoorten gebruikt?
Ik denk wel dat KVV een paar x/week nodig is, ook gezien de opslagcapaciteit (3 kleine vriezerlades); dan is KVV toch makkelijker dan BARF/NRV wat veel ruimte inneemt.
[/quote]
Tekorten loopt een hond pas op na zo'n 6 weken. Met die wetenschap kun je je hond dus 2 weken lang niks voeren en dan komt die nog niks tekort. Pens is geen complete maaltijd, pens is orgaan, als het een complete maaltijd zou zijn dan zou het ook geen probleem moeten zijn om het 365 dagen per jaar te geven. Zeker pups gaan op veel pens een tekort krijgen. De kvv's bevatten ook al een flink aandeel pens en met een x-aantal pensdagen erbij wordt het toch al gauw alleen maar een pensfeestje.
Maar, als het criterium enkel goedkoop, simpel en lekker is, dan is veel pens voeren natuurlijk wel een uitkomst. Alleen zul je daar hier weinig bijval voor krijgen