We hebben op de bovenverdieping een vrieskistje staan waar alles voor de hond inzit, maar nu we helemaal gaan BARF-en wil ik gaan proberen om 1 van de 3 lades in de vriezer in de keuken te gaan gebruiken voor de zak van die week. Dat scheelt gegraaf en op-m'n-kop in de vrieskist hangen
porties
Moderator: Lizzy
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: porties
Wij maken in 1 keer porties van alles, dat gaat per soort in een zakje met daarom een plastic clipje waar ik tape op plak met op de tape geschreven wat het is. Per week gaat alles in een zak, dan hoef ik alleen maar per dag uit te zoeken welke zakjes ik moet hebben. De weekzakken hebben ook een clipje met daarop het weeknummer, voor de handig
. De weekzakken zitten per 2 of 3 weken bij elkaar in een doos zodat de vriezer een beetje overzichtelijk blijft. Het klinkt ingewikkeld als ik het zelf zo lees, maar dat is het niet!
We hebben op de bovenverdieping een vrieskistje staan waar alles voor de hond inzit, maar nu we helemaal gaan BARF-en wil ik gaan proberen om 1 van de 3 lades in de vriezer in de keuken te gaan gebruiken voor de zak van die week. Dat scheelt gegraaf en op-m'n-kop in de vrieskist hangen
.
Ik bestel altijd bij Richard vers voeding.
Dan laat ik het iets ontdooien om het vervolgend in porties in te vriezen.
Dan laat ik het iets ontdooien om het vervolgend in porties in te vriezen.
-
marye
- 3-sterren

- Contacteer:
Ik laat het deels ontdooien (als het bevroren komt) en verdeel het in dagporties en gooi het dan in de vriezer.
Ik verdeel alles per 500 gram,dat is voor 2 honden,orgaan per 180 dat krijgen ze 3 x per week.
Als bevroren binnenkomt dan laat ik het iets ontdooien en verdeel het in porties.
Als bevroren binnenkomt dan laat ik het iets ontdooien en verdeel het in porties.
Hier hetzelfde als Nyncke en SandRRa.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Normaal gesproken (zijn nu aan het verhuizen, dus gaat het even niet normaal) maakten wij voor twee weken porties voor drie honden en een kat. Van tevoren had ik berekend hoeveel vleesbot, vlees en orgaan we voor twee weken nodig hadden; dat kocht ik dan in (ging in Spanje gewoon bij supermarkt en markthal) en dan maar portioneren: voor iedere hond 7 porties vleesbot/vlees/orgaan en zeven porties vleesbot en vlees; die porties zonder orgaan werden dan later aangevuld met groentemix (die ik voor één hele week vers maakte). Ieder bakje of zakje kreeg een initiaal en een nummer: voor Scotch bijvoorbeeld hadden we S1, S3, S5, S7, S9, S11, S13, dat waren de porties met orgaan erin, en S2, S4, S6, S8, S10, S12 en S14 waren de porties zonder orgaan, waar dan op de dag zelf nog groentenmix aan werd toegevoegd. Zo hadden we voor 14 dagen voer in de vriezer en hoefden we alleen maar te ontdooien. Het portioneren was even een middagje werk, maar met een biertje erbij was ook dat geen straf... Werkte perfect, en we gaan het zeker weer zo doen wanneer we eenmaal verhuisd zijn en de regelmaat is teruggekeerd!
-
bulldelicious
- 3-sterren

- Contacteer:
wij vriezen alles per +- 1kg in en ik haal 2 pakketen per dag uit, dat is ongeveer de goede hoeveelheid voor onze kroost.
bedankt voor de reacties , weer wat bijgeleerd
Wij verpakken het per porties wat we per dag nodig hebben .
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik verpak alles wanneer het binnenkomt in porties per dag dwz het bot in een dagportie, orgaan in een dagportie en het spiervlees in een dagportie. Dan kan ik alles door elkaar combineren. Ik geef per dag een portie orgaan, bot en spiervlees. Als ik het verdeel over de week met een dag spier, dag bot en een dag orgaan, dan gaan ze hier aan de dunne.
groetjes van Hanna
groetjes van Hanna
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Precies zo doe ik het ook.SandRRa schreef: ik gooi alles per kilo in de vriezer. Wat ik nodig heb haal ik eruit en als t dan ontdooit is haal ik er af wat nodig is en wat overblijft gaat in porties terug de vriezer in