KVV slecht??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: KVV slecht??

Sayangcindy
1-ster
1-ster

Bericht door Sayangcindy »

Ik ben ook wel benieuwd wat er dan in Cb zit,de fabrikant houd het nl. angstvallig geheim. Wink
Ik ben ook wel benieuwd wat er dan in Cb zit,de fabrikant houd het nl. angstvallig geheim. Wink
Oeps :-[ Ik meende dat gelezen te hebben op het forum, maar dat is helemaal niet zo :-[ Je ziet wel stukjes Pens, Kip, bot etc. erin zetten, maar wat exact de verhoudingen zijn van de samenstelling van CB is helemaal niet bekend :-X Dacht ik mij goed ingelezen te hebben ???  ;D
Robert & Mirjan
3-sterren
3-sterren

Bericht door Robert & Mirjan »

[quote="Sayangcindy"]
maar wat exact de verhoudingen zijn van de samenstelling van CB is helemaal niet bekend :-X Dacht ik mij goed ingelezen te hebben ???  ;D
[/quote]
Daarom ga ik het nu maar zelf maken/malen ook qua kosten scheelt me dat ruim een €1,20 pkg en ik weet wat er in zit. En echt zelf maken is het ook weer niet omdat ik alleen de botten wil malen.
Ook heb ik nu een menu (met dank aan Miik) en ga ik van de week mee beginnen. Lekker afwisselend voor de hond, je wil zelf ook niet alle dagen biefstuk.
Gaat dit goed dan wordt het uitgebreid met meer diersoorten, maar eerst proberen.

Maar ik moet zeggen, dit is de eerste hond die van het begin af aan op CB staat en geen problemen met de gezondheid. Dat is met mijn voorgaande br*kkenhonden wel anders geweest tot ze over gingen op CB.

Dus mijn mening is zeker dat KVV al 1000% beter is dan br*k.
Ariënne
1-ster
1-ster

Bericht door Ariënne »

Oei! :-[ Heb me net aangemeld op dit forum met 70 CB in de vriezer.... Ik denk goed bezig te zijn. Hou me erbij en jaag me (inderdaad) niet weg, hoor! :wavetowel2:

Fido, zo'n onderzoek lijkt mer zeer interessant (het vergelijken van vers vlees-patiënten met brok-patiënten uit verschillende praktijken)!
Mensen baseren zoveel (veel te veel) op een enkele, persoonlijke ervaring...
Robert & Mirjan
3-sterren
3-sterren

Bericht door Robert & Mirjan »

[quote="Ariënne"]
Oei! :-[ Heb me net aangemeld op dit forum met 70 CB in de vriezer.... Ik denk goed bezig te zijn. Hou me erbij en jaag me (inderdaad) niet weg, hoor! :wavetowel2:
[/quote]
Bakken met een uitje heeeeerlijk  :lol1: :lol1: :lol1:
Ariënne
1-ster
1-ster

Bericht door Ariënne »

:wavecry: Heel fijn.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote="Ariënne"]

Fido, zo'n onderzoek lijkt mer zeer interessant (het vergelijken van vers vlees-patiënten met brok-patiënten uit verschillende praktijken)!
Mensen baseren zoveel (veel te veel) op een enkele, persoonlijke ervaring...

[/quote]

Het is een inventarisatie die wij doen in onze eigen praktijk en zijn nu ruim 4 jaar verder. We hebben nog heel veel onderzoeken op ons wensen lijstje  :biggrin2:

Hier alvast leesvoer  ;) http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie  verschil tussen 25 brokgevoerde en 25 rauwgevoerde honden.
Ariënne
1-ster
1-ster

Bericht door Ariënne »

Dankjewel. Ik zal me in dit 'voer" verdiepen!  :)
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Het begin is er toch Arienne met zoveel kilo CB. Ik ben er een geweest als Lizzy omschrijft. Gestart met kvv en heel snel aan de barf. Dat begon inderdaad met een kippenek en een visje. En toen een braadkuiken (heb grote honden) en toen was het hek van de dam en nu heb ik drie vriezers aan staan vol met allerlei dingen van eenden in veren tot hazenkoppen met vacht erop. En zag ik laatst dat mijn beren per ongeluk onze stukkies kip kregen, daarom heb ik vanavond hun kippevlees maar in mijn pan gegooid. Smaakte goed trouwens.
Ariënne
1-ster
1-ster

Bericht door Ariënne »

Ja, ik kan me goed voorstellen dat je van het één naar het ander gaat, Kira. Het is eigenlijk een bewustwordingsproces.
Het is wel even omschakelen. Ik wilde als vegetariër liever niks met vlees te maken hebben. Maar het is mezelf voor de gek houden. Ze kregen in het verleden tenslotte geen vegetarische brokken.
Even wennen dus aan herkenbare dode dierenonderdelen als voer...
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Fido"]
Het is een inventarisatie die wij doen in onze eigen praktijk en zijn nu ruim 4 jaar verder. We hebben nog heel veel onderzoeken op ons wensen lijstje  :biggrin2:

Hier alvast leesvoer  ;) http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie  verschil tussen 25 brokgevoerde en 25 rauwgevoerde honden.
[/quote]Een goed verslag !
Ener
1-ster
1-ster

Bericht door Ener »

Mooi verslag! Ik zie echter geen onderscheid tussen de rauw gevoerde honden. Ook in de conclusie komt dit niet terug. Wat zegt dat? Dat het niet uitmaakt?  8) Zoals beschreven lijkt het mij dat het om een gemengde groep gaat; Barf, NRV en KVV. Wat wel duidelijk werd is dat honden die een vleesbot krijgen hier een bepaalde bevrediging uit halen. Ik vraag me af of hier iets over bekend is? (verschil in Barf, NRV en KVV) Want dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote="Ener"]
Mooi verslag! Ik zie echter geen onderscheid tussen de rauw gevoerde honden. Ook in de conclusie komt dit niet terug. Wat zegt dat? Dat het niet uitmaakt?  8) Zoals beschreven lijkt het mij dat het om een gemengde groep gaat; Barf, NRV en KVV. Wat wel duidelijk werd is dat honden die een vleesbot krijgen hier een bepaalde bevrediging uit halen. Ik vraag me af of hier iets over bekend is? (verschil in Barf, NRV en KVV) Want dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
[/quote]

Zou een mooi onderwerp kunnen zijn voor een volgend onderzoek  ;) Het ging sec over er een verschil is aan te tonen tussen honden die enkel en alleen brok gevoerd krijgen en honden die enkel en alleen rauw gevoerd werden en dit dan over minimaal 4 jaar en max 8 jaar oude honden.

Die verschillen zijn er en best wel duidelijk ook.

We willen dit jaar een klein onderzoekje doen tussen verschillende rauwgevoerde honden. Aangezien we deze onderzoeken uit eigen zak moeten betalen zijn er eerst andere prioriteiten die ook betaald moeten worden  :-\
Ener
1-ster
1-ster

Bericht door Ener »

[quote="Fido"]
Zou een mooi onderwerp kunnen zijn voor een volgend onderzoek  ;) Het ging sec over er een verschil is aan te tonen tussen honden die enkel en alleen brok gevoerd krijgen en honden die enkel en alleen rauw gevoerd werden en dit dan over minimaal 4 jaar en max 8 jaar oude honden.[/quote]

Mooi gedaan, en duidelijk verschil ook. Ik vind dit mooi om te lezen, omdat ik ook iemand was die riep; Brokken honden worden toch ook gezond oud? Nou oud worden ze misschien wel, maar gezond?

[quote="Fido"]
Die verschillen zijn er en best wel duidelijk ook.[/quote]

Dit bevestigt mijn keuze om weer rauw te gaan voeren

[quote="Fido"]
We willen dit jaar een klein onderzoekje doen tussen verschillende rauwgevoerde honden. Aangezien we deze onderzoeken uit eigen zak moeten betalen zijn er eerst andere prioriteiten die ook betaald moeten worden  :-\
[/quote]

Duidelijk, jammer dat geld altijd de beperkende factor is. (bij mij ook overigens.  :'( ). Heb je al iets van aanwijzigingen gezien in die richting?
Laatst gewijzigd door Ener op ma 18 jan 2010, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Ener"]
[/quote]

Wat dit betreft zul je het met de gebruikerservaringen moeten doen die o.a. op BARFplaats regelmatig te lezen zijn. :)
Ener
1-ster
1-ster

Bericht door Ener »

[quote="Angelique"]
Wat dit betreft zul je het met de gebruikerservaringen moeten doen die o.a. op BARFplaats regelmatig te lezen zijn. :)
[/quote]

En daar valt genoeg van te lezen  :D . Het probleem is dat ik bijna alleen maar goede berichten lees. De honden doen het over het algemeen prima op zowel Barf, NRV of KVV. Het grappige echter is dat Barfers over het algemeen niet achter NRV staan, NRVers niet achter Barf, en deze beide groepen KVV niets vinden, en zo kun je nog een aantal combinaties maken met deze groepen. Het mooie van dit onderzoek vind ik dat het verschillende voermethoden zijn, en over een lagere periode onderzocht zijn door een deskundige. Maar zoals gezegt door Fido, dit eventuele onderzoek zal nog wel even op zich laten wachten. Jammer want dit zou toch veel duidelijk maken. Ik persoonlijk denk, als leek, dat de verschillen erg mee zullen vallen. Uiteindelijk verschillen de ingredienten niet zoveel, alleen de manier van aanbieden. Maar goed ik ben een leek.

Plaats reactie