Probleem bij Annak is dat er geen duidelijke diagnose is. De biopten waren niet goed genoeg om daar verder iets zinnigs over te kunnen zeggen. Operatie zou nu alleen maar zijn omdat hij er last van heeft tijdens het lopen. Als die last er niet is, is operatie dus ook niet noodzakelijk.marsieyenna schreef: Toen Xayenne de mastocytoom had , ben ik gaan informeren over diverse behandelmethode's.
Als een mastocytoom op een moeilijk te opereren plaats zit , wordt er ook wel gebruik gamaakt vanm lokale inspuiting met interleukine.
Die behandeling is weinig belastend .
De dierenarts die ik daarover sprak en die , die behandeling uitvoert is :Dierenarts P. Ziekman
Diergeneeskundig Centrum Oisterwijk Ik heb de behandeling bij Xayenne niet meer hoeven doen ,omdat ze na de operatie geen uitzaaiingen had en al een hele tijd schoon is en in goed conditie.
Annak gaat niet goed
Moderator: Lizzy
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Annak gaat niet goed - kankergezwel aan zijn poot
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Maar dat weten we dus niet of het een mastocytoom is, feitelijk weten we niks over deze bult. Dus het is een beetje lastig om te gaan denken aan inspuiten met interleukines. Ik denk overigens dat als het een mastocytoom zou zijn, dat dat wel uit het eerder genomen biopt zou zijn gekomen. Mastcellen zijn heel eenvoudig te herkennen in een biopt.
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Maar wat vind jij Dorothea? Als de bult nou kleiner wordt maar niet opereren toch?*Dorothea* schreef: Maar dat weten we dus niet of het een mastocytoom is, feitelijk weten we niks over deze bult. Dus het is een beetje lastig om te gaan denken aan inspuiten met interleukines. Ik denk overigens dat als het een mastocytoom zou zijn, dat dat wel uit het eerder genomen biopt zou zijn gekomen. Mastcellen zijn heel eenvoudig te herkennen in een biopt.
Ik ben Dorthea niet, maar ik zou de bult wel weg laten halen. Straks wordt ie zo groot dat het niet meer kan.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik zou gaan voor een biopt onder een licht roesje, en dan opsturen naar Utrecht zodat je weet wat het is.Rovanna schreef: Maar wat vind jij Dorothea? Als de bult nou kleiner wordt maar niet opereren toch?
Stel dat het iets heel kwaadaardigs is, waarvan je weet dat het heel ruim moet worden weggenomen. Dan wordt het een hele andere operatie dan wanneer het goedaardig is of een ontsteking.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
inderdaad merkwaardig, maar, stel hij gaat weer groeien dan heeft hij er toch weer last van, ik geloof dat jij nog maar een keer met de dierenarts moet overleggen, maar merkwaardig blijft het we, geef niet, past bij een merkwaardige hond 
Kan het dan niet voor de zekerheid ruim weggenomen worden? En dan de tumor opsturen?*Dorothea* schreef: Ik zou gaan voor een biopt onder een licht roesje, en dan opsturen naar Utrecht zodat je weet wat het is.
Stel dat het iets heel kwaadaardigs is, waarvan je weet dat het heel ruim moet worden weggenomen. Dan wordt het een hele andere operatie dan wanneer het goedaardig is of een ontsteking.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat kan ook, maar dat houdt in dat er misschien niet genoeg huid overblijft om te sluiten en het herstel lang zal duren. Wanneer je een tumor wegneemt met 3 cm marge, dan wordt er heel wat weefsel weggenomen, ook in de diepte. Dat is behoorlijk ingrijpend.SandRRa schreef: Kan het dan niet voor de zekerheid ruim weggenomen worden? En dan de tumor opsturen?
Beetje jammer als dan later blijkt dat het om een ontsteking ging.
Ja dat is wel zo.... Ik dacht meer better save than sorry...Maar net wat je zegt dat is dus behoorlijk ingrijpend.*Dorothea* schreef: Dat kan ook, maar dat houdt in dat er misschien niet genoeg huid overblijft om te sluiten en het herstel lang zal duren. Wanneer je een tumor wegneemt met 3 cm marge, dan wordt er heel wat weefsel weggenomen, ook in de diepte. Dat is behoorlijk ingrijpend.
Beetje jammer als dan later blijkt dat het om een ontsteking ging.
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou de bult is haast helemaal weg dus ik ga morgen even overleggen met de DA want als er geen bult is, valt er ook niks weg te halen toch? ???
wat goed Mo !!!!!! ik ben superbenieuwd wat de DA zegt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou ik ben niet zo blij hoor! Ik vind het op minst een vreemde zaak en vertrouw het voor geen meter.
- Pauline
- 5-sterren

Nou ja..... ik ben ook heel benieuwd wat de DA morgen zegt!
- Pauline
- 5-sterren

Dat kan ik me heel goed voorstellen.....Rovanna schreef: Nou ik ben niet zo blij hoor! Ik vind het op minst een vreemde zaak en vertrouw het voor geen meter.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Zeker heel vreemd :-\Rovanna schreef: Nou de bult is haast helemaal weg dus ik ga morgen even overleggen met de DA want als er geen bult is, valt er ook niks weg te halen toch? ???