nog steeds honger

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: nog steeds honger

May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

[quote="Benjy"]
Ik kan me voorstellen dat je zo wanhopig bent dat je terug gaat naar brok. Zelf heb ik dit ook gedaan met Eddy maar ook brok hielp hem helaas niet te genezen. Nu denk ik dat het in mijn geval vasthouden aan een laatste strohalm was maar dit klinkt anders. Ik zou anders eens een andere, objectieve DA raadplegen over de honger van je hond want dit klinkt echt extreem! Misschien heeft hij wel iets met de stofwisseling of iets dergelijks? Wat je DA wilt wat jij voert is m.i. zijn zaak niet. Het is jouw hond! Hij verdient echt aan het verkopen van een zak voer en dus is zijn advies ook eigenbelang.

Wat Eddy betreft... met hem ben ik snel weer terug naar BARF gegaan want daar genoot hij zichtbaar van en ook zijn honger was erg groot door de prednison.

Heel veel sterkte en succes ermee!
[/quote]

Ik zou je ook dit advies geven.
Zou je hond laten onderzoeken door een dierenarts met verstand van zaken en die niet enkel brokken adviseerd als oplossing.
Want ook daar wordt je hond ziek van, nu nog niet miss, maar op langere termijn wel.
Miss is er idd wel iets niet in zijn stofwisseling of is er een andere reden waarom hij oneetbare dingen op gaat eten.
Lijkt me erg naar als je hond dat doet  ;)
Maar denk wel dat er een onderliggend probleem is.
Muisje
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Muisje »

[quote="May Linn"]
Zou je hond laten onderzoeken door een dierenarts met verstand van zaken en die niet enkel brokken adviseerd als oplossing.
Want ook daar wordt je hond ziek van, nu nog niet miss, maar op langere termijn wel.
[/quote]

Sorry dit vind ik echt onzin, ik snap best dat dit een forum is waar iedereen vers voert en dat dit beter is voor de hond om verschillende redenen.
Maar zo als op ieder forum (stel nu dat iedereen hier brok voert) dan is brok weer het beste van de hele wereld.
Moet zeggen de hond van mijn tante is 11 en die heeft zijn hele leven op brok gestaan en begint nu door ouderdom gewoon af te takelen en zo ken ik
meerdere honden die op brok oud zijn geworden heeel oud zelfs (17) en dat zonder gebreken. Dus ik vind het een beetje onzin dat je hond op langere termijn
hier ziek van zou worden :( Laat iedereen doen waarbij ze zich goed voelen. Mijn ouders hadden Jack ook liever op brok, die hebben een programma gezien waarbij honden die op vlees stonden erg slechte tanden kregen en heeel erg veel tandsteen kregen. Als ik niet op dit forum was beland en mijn stage begeleider zijn honden niet op vers had staan waardoor ik het met Jack uit kon proberen was ik er nooit aan begonnen en ik blijf er bij dat meneer dan gewoon oud was geworden.

Hoop niet dat ik nu mensen boos maak met mijn reactie, want dat is echt niet de bedoeling!
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

[quote="Muisje"]
Mijn ouders hadden Jack ook liever op brok, die hebben een programma gezien waarbij honden die op vlees stonden erg slechte tanden kregen en heeel erg veel tandsteen kregen. [/quote]

oja dat is waar ook, brokken zijn heel goed voor de tanden  ::) Daarom zijn er speciaal voor de oudjes van 7+ makkelijk te kauwen seniorenbrokjes ontwikkeld.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Muisje"]
Sorry dit vind ik echt onzin, ik snap best dat dit een forum is waar iedereen vers voert en dat dit beter is voor de hond om verschillende redenen.
Maar zo als op ieder forum (stel nu dat iedereen hier brok voert) dan is brok weer het beste van de hele wereld.
Moet zeggen de hond van mijn tante is 11 en die heeft zijn hele leven op brok gestaan en begint nu door ouderdom gewoon af te takelen en zo ken ik
meerdere honden die op brok oud zijn geworden heeel oud zelfs (17) en dat zonder gebreken. Dus ik vind het een beetje onzin dat je hond op langere termijn
hier ziek van zou worden :( Laat iedereen doen waarbij ze zich goed voelen. Mijn ouders hadden Jack ook liever op brok, die hebben een programma gezien waarbij honden die op vlees stonden erg slechte tanden kregen en heeel erg veel tandsteen kregen. Als ik niet op dit forum was beland en mijn stage begeleider zijn honden niet op vers had staan waardoor ik het met Jack uit kon proberen was ik er nooit aan begonnen en ik blijf er bij dat meneer dan gewoon oud was geworden.

Hoop niet dat ik nu mensen boos maak met mijn reactie, want dat is echt niet de bedoeling!

[/quote]

Klinkt alsof je op Alcatraz bent aangespoeld ::)
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

die honden kunnen dan wel 17 jaar oud zijn geworden , maar heb nog nooit een brokkenhond gezien met een mooi gebit :o
17 jaar oud , doffe vacht , vaak jeuk en dan nog maar te denken aan de onderliggende kwaaltjes aan evt botten of organen......nee maar ze zijn wel 17 jaar oud geworden :'(
boots16
2-sterren
2-sterren

Bericht door boots16 »

nou we zijn weer een dagje verder mijn hond is nog steeds rustig en eet niet in het wild alles op ik ben er blij om echt!
probeer hem nu 1 of 2 keer in de week een dagje kvv te geven
de andere twee honden krijgen wel gewoon hun kvv daar gaat het super mee
en ik koop mijn brokken niet bij de DA
ik heb Inmiddels een andere DA en hij zegt hetzelfde als mijn vorige DA voor sommige honden is vers niet goed hoe graag je het ook wilt
mijn hond  krijgt al van pup af aan dezelfde brokken hij is nu 2.5 hij heeft er echt moeite mee
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

1 van mijn honden vreet ook zijn deken op, zou ook van straat willen struinen, krijgt ook vers..
ik vindt het een gedragsprobleem wat niet met het geven van vers te maken heeft, nu doet die van mij het niet meer omdat ik er boven zat(niet op de hond natuurlijk)......daarbij kan en heeft volgens mij iedere moment van de dag een hond wel zin om te eten
Je gaf net 7 weken vers, vindt je niet dat je het heel erg snel op geeft, er zijn andere merken kvv op de markt, dat had je ook uit kunnen proberen..
slappe da trouwens door een zak brokken aan te smeren zonder verder te kijken dan zijn neus lang is..
wel fijn dat je andere honden op kvv blijven..
misschien kan je iedere week een dagje extra kvv gaan geven, zodat je van lieve lee weer op vers terecht komt!
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Het is misschien voor je hond opeens een te grote omschakeling geweest. Het langzaam opbouwen is misschien beter voor hem. Misschien elke dag een heel klein beetje KVV door zijn eten doen en langzaam opbouwen inderdaad.

Wanneer de DA erna heeft gekeken en er medisch niks aan de hand is, is het misschien wel aangeleerd gedrag om bv aandacht te trekken. Benjy at in het begin ook heel veel van straat, ooit heeft hij zelfs een plastic zak naar binnen gewerkt met inhoud. Ik heb 3 dagen lang in spanning gezeten of het eruit zou komen want zo'n plastic zak is natuurlijk niet goed. Met de DA afgesproken dat wanneer hij ook maar iets ziek begon te tonen dat we meteen zouden komen. Heel veel peperkoek gegeven zodat het ingekapselt ging worden en na 3 dagen kwam het er eindelijk uit. Ik heb een Gentle Leader gekocht zodat ik hem makkelijker weg kon trekken bij het "eten" op straat en na een jaar zijn we eindelijk zover dat de Gentle Leader niet meer nodig is. Het enige wat hij nu nog eet van straat is echt voedsel zoals brood en appel voor de vogels. Misschien het proberen waard en in huis echt heel goed opletten dat hij niks pakt en wanneer je niet kunt opletten ergens zetten waar hij geen kwaad kan met een kong of iets dergelijks. Heel veel succes ermee!
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

benjy  : Het is misschien voor je hond opeens een te grote omschakeling geweest. Het langzaam opbouwen is misschien beter voor hem. Misschien elke dag een heel klein beetje KVV door zijn eten doen en langzaam opbouwen inderdaad.

geen kvv met zn brokken tegelijk geven .....
persoonlijk denk ik dat je te snel op gegeven hebt met kvv te voeren , verder hebben de mensen ook een tip gegeven over vleesbotten ( die ik naast kvv had gegeven ipv brok)
jammer.....
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Hallo, ik weet niet welke prednison je hond krijgt of kreeg? Maar er zijn ook middelen, die die bijwerkingen niet of minder hebben inmiddels. Dus daar zou ik ook naar vragen bij de dierenarts. Ik heb ooit een hond gehad met Cushing achtige klachten. W.s. kwam dit door de hoeveelheid prednison. Waardoor ik nu met mijn honden wat dat betreft kritischer ben en vragen stel bij de DA. Trouwens dit doe ik ook bij mijn eigen arts, daar ben ik ook kritisch!

En verder: we zijn hier toch niet om een geloof te prediken? Want zo extreem komt het wel over soms. Ieder zijn ding, ik draag graag uit dat mijn honden het goed doen met/op vlees, maar verder? Ik zie veel honden die het prima doen om brokken en soms is er gewoon geen andere mogelijkheid. Ik eet zelf ook niet iedere dag 100% biologisch, Eco en/of verantwoord, Pizza tussendoor moet kunnen hoor, vind ik.
boots16
2-sterren
2-sterren

Bericht door boots16 »

[quote="mysmoothcollies"]
En verder: we zijn hier toch niet om een geloof te prediken? Want zo extreem komt het wel over soms. Ieder zijn ding, ik draag graag uit dat mijn honden het goed doen met/op vlees, maar verder? Ik zie veel honden die het prima doen om brokken en soms is er gewoon geen andere mogelijkheid. Ik eet zelf ook niet iedere dag 100% biologisch, Eco en/of verantwoord, Pizza tussendoor moet kunnen hoor, vind ik.
[/quote]
  :)dat vind ik ook iedere hond is anders!!
en ja het waren vlees botten en niet die van de dierenwinkel
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

[quote author=lauraV link=topic=65528.msg1489858#msg1489858 date=1263990500

[/quote]

Nee, dat klopt, ik zei het ook verkeerd. Maar je kunt het wel ernaast geven en de brokken beetje bij beetje verminderen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="lauraV"]
benjy  : Het is misschien voor je hond opeens een te grote omschakeling geweest. Het langzaam opbouwen is misschien beter voor hem. Misschien elke dag een heel klein beetje KVV door zijn eten doen en langzaam opbouwen inderdaad.

persoonlijk denk ik dat je te snel op gegeven hebt met kvv te voeren , verder hebben de mensen ook een tip gegeven over vleesbotten ( die ik naast kvv had gegeven ipv brok)
jammer.....
[/quote]

Er is maar weinig op tegen om dat wel te doen. Enkel als de hond slappe ontlasting krijgt is het raadzaam om de 2 voersoorten gescheiden te geven, voor de rest geeft het weinig problemen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="mysmoothcollies"]
Hallo, ik weet niet welke prednison je hond krijgt of kreeg? Maar er zijn ook middelen, die die bijwerkingen niet of minder hebben inmiddels. Dus daar zou ik ook naar vragen bij de dierenarts. Ik heb ooit een hond gehad met Cushing achtige klachten. W.s. kwam dit door de hoeveelheid prednison. Waardoor ik nu met mijn honden wat dat betreft kritischer ben en vragen stel bij de DA. Trouwens dit doe ik ook bij mijn eigen arts, daar ben ik ook kritisch!

[/quote]

Nou, wel een beetje hoor :biggrin2: Want we zijn wel een versvoerforum en dan is het echt teveel gevraagd of we willen gaan staan juichen als iemand zijn hond terug op de brok zet als het op vers niet goed loop te gaan, of dat moeten roepen dat brok zo goed is omdat hond van tante er 12 mee is geworden. En dat is niet omdat we zo graag ons gelijk krijgen, maar omdat we nu eenmaal graag zien dat iedere hond vers voer krijgt. En dan bieden we de desbetreffende persoon nog liever wat alternatieven of ideeën aan, dan dat we 'm in één klap afschrijven in het kader van "verloren geval".
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Helemaal mee eens dat er te snel weer naar brokken word gegrepen, jammer, maar soms kan het niet anders en iedereen wil uiteindelijk het beste voor zijn of haar hond(en). Bij het oud worden van honden speelt wel meer mee dan alleen hetgeen wat/dat gevoerd wordt en natuurlijk hoop ik dat mijn honden heeel oud worden, mede door of juist door het vlees. Maar vlak de erfelijke factor in deze ook niet uit. Mijn oudste van 9 jaar is nog helemaal niet grijs, werd laatst versleten voor de jongste van het stel! De jongste is heel anders wat dat betreft. Zelf ben ik van mening dat hun goede gezondheid ook te danken is aan het voer wat ze krijgen.

Minder voeren omdat de hond iets te dik is, is met KVV wel degelijk lastiger, ik voer een kilo per per dag ongeveer 500 gr. per hond, de 1 iets meer dan de ander. Maar zou ik over houden van die kilo....tja? Weggooien, te lang bewaren kan ook niet enz. Vakantie (Kamperen) en KVV of Barf is ook niet echt een makkelijke combi. Ben helemaal pro vlees maar wil bijvoorbeeld ook een goed pension, waar mensen qua hondengedrag weten wat ze doen, dan is dus niet alleen het eten of de voeding van belang. Ook dat is soms een moeilijke combi heb ik gemerkt.

Plaats reactie