Ik weet dat het gedrag eerst erger gaat worden en heb namelijk het idee dat J.J. nu wat minder goed luistert (hij heeft voor het eerst in zijn leven zijn apporteergeval niet teruggebracht, maar rende er keihard mee weg
GNRH implantaat
Moderator: Lizzy
Re: GNRH implantaat
Ik vroeg me af wanneer je iets gaat merken na de implantatie.
Ik weet dat het gedrag eerst erger gaat worden en heb namelijk het idee dat J.J. nu wat minder goed luistert (hij heeft voor het eerst in zijn leven zijn apporteergeval niet teruggebracht, maar rende er keihard mee weg
, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt) en waakser is. Zou dat nu al kunnen, of is dit inbeelding? 
Van de eerste dagen na de plaatsing weet ik niet meer precies hoe het ging, maar wat ik nog heb opgeslagen is dat ik na 2 of 3 weken verbetering begon te merken. Misschien gedraag je jezelf ook anders naar je hond toe, nu je iets verwacht en maakte dat dat hij zijn apporteergeval lekker voor zichzelf hield?
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik denk dat het per hond verschilt bij Fynn kon ik na een aantal dagen merken dat zijn gedrag verergerde.
Het duurt toch 2 a 3 weken voordat je verschil merkt.
Dat is bij een definitieve castratie ook zelfs nog iets langer dacht ik.
Ik moet wel zeggen dat het 2e implantaat wat bij Fynn gezet is langer werkt dan het 1e.
Groetjes Rian
Het duurt toch 2 a 3 weken voordat je verschil merkt.
Dat is bij een definitieve castratie ook zelfs nog iets langer dacht ik.
Ik moet wel zeggen dat het 2e implantaat wat bij Fynn gezet is langer werkt dan het 1e.
Groetjes Rian
Dat zou kunnen, want ik verwacht er inderdaad wel wat vanEsther Q schreef: Van de eerste dagen na de plaatsing weet ik niet meer precies hoe het ging, maar wat ik nog heb opgeslagen is dat ik na 2 of 3 weken verbetering begon te merken. Misschien gedraag je jezelf ook anders naar je hond toe, nu je iets verwacht en maakte dat dat hij zijn apporteergeval lekker voor zichzelf hield?
Maar volgens mij is de werking echt begonnen hoor. Net op het veldje vond ie zijn apporteerding ineens niet meer leuk en rende hij naar een hond toe om er keihard tegen te blaffen. Even later hetzelfde verhaal bij een andere hond. Dit heeft ie echt maanden niet gedaan, want hij vond zijn apporteerding zo leuk dat hij andere honden niet eens meer zag!
Dus maar weer even de puntjes op de i gaan zetten...
En ik ga even niet meer apporteren, maar ga maar weer lekker clickeren
Ook hier een hond met een schildklierprobleem, en nog wat meer maar dat terzijde.......Nooit gedacht dat het dat was, ook mager, mooie dikke volle vacht, maar soms wat sloom. Met medicatie werd dit beter.
Nadat de chip was geplaatst, werd hij binnen een paar dagen slomer, hoewel dit niet zou kunnen volgens de DA. Na 6 weken waren zijn waarden enorm gedaald zodat de medicatie bijgesteld moest worden, en bleef toen goed. Nu zijn chip is uitgewerkt, zijn zijn waarden weer te hoog en hebben we de medicatie weer naar beneden afgesteld. Wat ik super jammer vind is dat zijn oude gedrag ook weer terug is, zijn haantjes gedrag, het geobsedeerd naar teefjes zijn, het afgooien van zijn reuengeur waardoor er weer regelmatig vechtpartijtjes zijn, die er echt totaal niet waren met de chip. Hij was veel meer ontspannen. Maar het schommelen van de schildklierwaarden houden mij toch tegen om het nog een keer te proberen.
Nadat de chip was geplaatst, werd hij binnen een paar dagen slomer, hoewel dit niet zou kunnen volgens de DA. Na 6 weken waren zijn waarden enorm gedaald zodat de medicatie bijgesteld moest worden, en bleef toen goed. Nu zijn chip is uitgewerkt, zijn zijn waarden weer te hoog en hebben we de medicatie weer naar beneden afgesteld. Wat ik super jammer vind is dat zijn oude gedrag ook weer terug is, zijn haantjes gedrag, het geobsedeerd naar teefjes zijn, het afgooien van zijn reuengeur waardoor er weer regelmatig vechtpartijtjes zijn, die er echt totaal niet waren met de chip. Hij was veel meer ontspannen. Maar het schommelen van de schildklierwaarden houden mij toch tegen om het nog een keer te proberen.
ellenned schreef: Ook hier een hond met een schildklierprobleem, en nog wat meer maar dat terzijde.......Nooit gedacht dat het dat was, ook mager, mooie dikke volle vacht, maar soms wat sloom. Met medicatie werd dit beter.
Ik zou het ook zeker niet nog een keer doen. Je hebt nu al mazzel gehad dat de waardes weer omhoog gingen, voor hetzelfde was de schildklier er helemaal mee opgehouden.
Heb jij dt via je d.a. wel doorlaten geven aan de fabrikant van de implantaten? Sommige bijwerkingen komen in een proef er niet meteen uit, dus is het belangrijk dat er zoveel mogelijk info door gegeven wordt bij complicaties/bijwerkingen.
Volgens mijn DA kon het bijna niet van de implantaat zijn, ik heb geen medische kennis maar ik ken mijn hond wel...en ik weet zeker dat het van het implantaat komt. Ik moet van de week zijn waarden weer gaan laten bepalen en ik zal zeker zeggen dat ze deze bijwerking door moeten geven aan de fabrikant.pallas schreef:
Ik zou het ook zeker niet nog een keer doen. Je hebt nu al mazzel gehad dat de waardes weer omhoog gingen, voor hetzelfde was de schildklier er helemaal mee opgehouden.
Heb jij dt via je d.a. wel doorlaten geven aan de fabrikant van de implantaten? Sommige bijwerkingen komen in een proef er niet meteen uit, dus is het belangrijk dat er zoveel mogelijk info door gegeven wordt bij complicaties/bijwerkingen.
Wat ik me wel afvraag is of zijn schildklier het nog wel doet of het minder doet. Dit zouden we kunnen testen maar dan moeten we eerst de Forthyron afbouwen en dat vind ik echt eng, ik heb gezien hoe hij was toen zijn waarden zo laag waren.
ellenned schreef: Volgens mijn DA kon het bijna niet van de implantaat zijn, ik heb geen medische kennis maar ik ken mijn hond wel...en ik weet zeker dat het van het implantaat komt. Ik moet van de week zijn waarden weer gaan laten bepalen en ik zal zeker zeggen dat ze deze bijwerking door moeten geven aan de fabrikant.
Wat ik me wel afvraag is of zijn schildklier het nog wel doet of het minder doet. Dit zouden we kunnen testen maar dan moeten we eerst de Forthyron afbouwen en dat vind ik echt eng, ik heb gezien hoe hij was toen zijn waarden zo laag waren.
Voor de behandeling van zijn schildklier probleem maakt het uitzoeken niets meer uit, ik zou het er dus bij laten. Wel regelmatig prikken of je nog op de goed waarden zit, want met de tijd kan dat sowieso wel eens wat minder worden.
Didot is na het implantaat gecastreerd. Met het implantaat maken ze helemaal geen testosteron hormoon aan en na de castratie zou hij dus weer iets testosteron moeten hebben. In zijn gedrag merk ik dat dus wel. Met implantaat snuffelde hij helemaal niet meer en nu wel, ook een loopse teef herkent hij wel, maar reageert er verder niet meer zo op.
Ben dus eigenlijk we benieuwd hoe zijn basis schilklierfunctie nu zou zijn en of dat nu beter is, zelfs na de castratie.
Kortom , misschien kan je er toch nog voor kiezen om je hond te laten castreren, dan zou ik dus wel zijn basis functie laten uitzoeken. Garanties zijn er helaas niet te geven. Als het goed is weet je toch ook de waardes vóór het implantaat? Misschien dat een internist je nog verder kan helpen om een inschatting te maken wat er na een castratie met zijn schilklier gebeurd?
haantjes gedrag en knokpartijen is ook niet alles hoor
-
Kiba
Kiba heeft vorige week dinsdag een implantaat gekregen. Qua gedragsverandering weet ik niet goed of dat door het implantaat komt, door de bachbloesems of doordat ik weer wat met hem train
. Heel slim om alles tegelijk te doen ahum.
Maarrr, hij is wel rustiger en slaapt vooral 's ochtends meer. Naar andere honden heb ik niet gemerkt dat hij feller was en ook nog niet dat hij rustiger is. Het moet nog even inwerken!
Maarrr, hij is wel rustiger en slaapt vooral 's ochtends meer. Naar andere honden heb ik niet gemerkt dat hij feller was en ook nog niet dat hij rustiger is. Het moet nog even inwerken!
Ik ga zijn schildklier ook niet na laten zoeken, hij is in zijn 3 jaar zoveel bij Da's en internisten ed geweest dat ik het even helemaal goed voor hem vind. Als ik nu langs de straat van de DA rijd zit hij al te shaken. Hij gaat nu goed en dat blijft hopelijk nu even zo. Wel laat ik 1 keer in de zoveel tijd zijn waarden checken.pallas schreef:
Voor de behandeling van zijn schildklier probleem maakt het uitzoeken niets meer uit, ik zou het er dus bij laten. Wel regelmatig prikken of je nog op de goed waarden zit, want met de tijd kan dat sowieso wel eens wat minder worden.
Didot is na het implantaat gecastreerd. Met het implantaat maken ze helemaal geen testosteron hormoon aan en na de castratie zou hij dus weer iets testosteron moeten hebben. In zijn gedrag merk ik dat dus wel. Met implantaat snuffelde hij helemaal niet meer en nu wel, ook een loopse teef herkent hij wel, maar reageert er verder niet meer zo op.
Ben dus eigenlijk we benieuwd hoe zijn basis schilklierfunctie nu zou zijn en of dat nu beter is, zelfs na de castratie.
Kortom , misschien kan je er toch nog voor kiezen om je hond te laten castreren, dan zou ik dus wel zijn basis functie laten uitzoeken. Garanties zijn er helaas niet te geven. Als het goed is weet je toch ook de waardes vóór het implantaat? Misschien dat een internist je nog verder kan helpen om een inschatting te maken wat er na een castratie met zijn schilklier gebeurd?
haantjes gedrag en knokpartijen is ook niet alles hoor![]()
Over de castratie ben ik nog helemaal niet uit, dat knokken en haantjesgedrag is zeker niet tof en dat had ie met het implantaat totaal niet en ook andere reuen vonden hem niet interessant. Maar zijn gezondheid gaat voor dit alles, maar ik kan het idd wel een keer met Mandigers bespreken.
Maar wat bedoel jij met de 'basisfunctie'.
ellenned schreef: Ik ga zijn schildklier ook niet na laten zoeken, hij is in zijn 3 jaar zoveel bij Da's en internisten ed geweest dat ik het even helemaal goed voor hem vind. Als ik nu langs de straat van de DA rijd zit hij al te shaken. Hij gaat nu goed en dat blijft hopelijk nu even zo. Wel laat ik 1 keer in de zoveel tijd zijn waarden checken.
Over de castratie ben ik nog helemaal niet uit, dat knokken en haantjesgedrag is zeker niet tof en dat had ie met het implantaat totaal niet en ook andere reuen vonden hem niet interessant. Maar zijn gezondheid gaat voor dit alles, maar ik kan het idd wel een keer met Mandigers bespreken.
Maar wat bedoel jij met de 'basisfunctie'.![]()
Met basis functie bedoel ik de waarde van de schildklierhormonen zonder medicatie, dus zeg maar je beginwaardes.
Oké, dat dacht ik al.... 8)pallas schreef:
Met basis functie bedoel ik de waarde van de schildklierhormonen zonder medicatie, dus zeg maar je beginwaardes.
Zijn beginwaarde was iets van 16 maar laatst was ie 5 en toen was ie meer dood als levend, dus ik vind het wel eng om zijn waarde te laten bepalen omdat zijn medicatie er dan af moet.
Maar voorlopig doe ik even niets, ben er nog niet uit. Eerst maar weer eens kijken hoe het nu gaat.
ellenned schreef: Oké, dat dacht ik al.... 8)
Zijn beginwaarde was iets van 16 maar laatst was ie 5 en toen was ie meer dood als levend, dus ik vind het wel eng om zijn waarde te laten bepalen omdat zijn medicatie er dan af moet.
Maar voorlopig doe ik even niets, ben er nog niet uit. Eerst maar weer eens kijken hoe het nu gaat.
5
potver....das wel héél erg laag!
Ik zou er nu ook even voor kiezen om rust in de tent te hebben, tijd genoeg om later nog eens te beslissen wat je er nog mee wilt.
Dat was ook echt niet tof hoor, en dat was dus na zijn implantaat. Eerst maar weer eens rust in het koppie krijgen en hopelijk eens een leven zonder te veel pijn. Bedankt voor je meedenken!pallas schreef:
5![]()
![]()
potver....das wel héél erg laag!
Ik zou er nu ook even voor kiezen om rust in de tent te hebben, tijd genoeg om later nog eens te beslissen wat je er nog mee wilt.![]()
Yoda heeft hem vanochtend "gekregen".
Ben erg benieuwd naar de resultaten.
En ook of hij wat makkelijker "bij de les" te krijgen is.
Ben erg benieuwd naar de resultaten.
En ook of hij wat makkelijker "bij de les" te krijgen is.