Inderdaad te dikke zijn er héél wat en dat is ook precies wat wij niet willen. Er zijn zelfs mensen die niet eens weten dat de labrador een echte jachthond is. Ze zien het als een typische huishond. Maar ik denk dat die van jou ook voldoende beweging krijgt. Daar ligt het niet aan.kira schreef: ah even oud. Foppe is alleen wel geholpen. En echte jacht zit er voor hem ook niet in. Hij gaat wel eens per week naar jachttraining, en als het seizoen begint mag hij naar behendigheid. Verder moet hij het doen met 2 keer daags een uur bos en ik denk dat ik met hem dan als het wat langer licht is samen met grote beer twee keer in de week aan de step ga. En als het ijs weg is, mag die lekker zwemmen, maar zal dan totaal toch wel wat minder actief zijn als die van jou. En hij moet van mij wel rank blijven, te dikke labradors zijn er al ruim voldoende.
Ik moet inderdaad ook echt vette vleessoorten geven, ik was laatst zo blij met nieren met heel veel vet. Ik heb het vet als extra bij de orgaanmix gedaan. Ik denk ook dat barf niet snel dik maakt. Baiko was ook flink aan het afvallen toen we waren overgeschakeld op barf. Ik ben hem toen ook meer gaan geven dan ik in het begin voor had gesteld.roefje schreef: ik denk dat het met barf wel mee zal vallen om een echt te dikke lab. te krijgen,roef is dan wel niet gecastreert maar krijgt 3% van 30 kilo en en is een hele ranke lab.hij krijgt uiteraard voldoende beweging,maar niet zoveel als de hond van willyP.
ik moet er echt opletten dat ik roef niet te weinig vette vleessoorten geef anders wordt hij te schraal.