Wat is beter?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Wat is beter?

bulldelicious
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door bulldelicious »

voor de oudsten snij ik spiervlees niet, zij eten het netjes zelf op. Sam, onze jongste en nu bijna 8 maanden is wat lui, als ik de pens in stukken snij eet hij het goed op, als ik hem een lap geef stopt hij in de helft omdat hij het beu is, net het tegenovergestelde van sommigen onder jullie dus  :D
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

De grote lappen pens is hier ook tikwerk,Tinus heeft er soms wel 3 keer achter elkaar plezier van....de smerige inhaal.
Spiervlees snij ik in hapklare stukken omdat ze anders de dievenmoord steken.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Hier snij ik het spiervlees ook in stukken, niet omdat hij schrokt, maar omdat hij er niet op wil knagen :-X  Heel vreemd want allerlei karkassen worden heel vakkundig soldaat gemaakt. Ook kippennekken worden wel 8 a 10 keer gekauwd.  Heb nu voor het eerst hele pens besteld,daar is hij gek op  dus eens kijken of hij daar wel aan begint!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

deja schreef:
Geen kippen dus maar eenden  :)
Kippenekken geef ik helemaal niet meer want die worden zowiezo in zijn geheel doorgeslikt.
choopy schreef: Dames van mij zijn 16 kg en krijgen gewoon hele lappen. DIt kan varieren van 200 gram tot 1 kg. Ligt eraan wat ze krijgen. Mijn reu van 20 kg krijgt het in kleinere stukken. Met pens krijgt hij wel een hele lap, maar krijgt dan ook meteen een kilo en dan 2 a 3 weken geen pens meer. 2 van de dames krijgen met pens 1 1/2 kg.
Ook krijgen ze hier weleens een hele kip. Het is hier vooral de reu die hap slik weg doet.
En die lappen knippen ze in stukken of slikken ze die in een keer in????
1,5 kg pens is voor Pike het pensrantsoen van meer dan 4 weken! Ik vind pens een waardevolle aanvulling met het oog op de darmflora, maar als je het maar 1x in de maand kan geven schiet je dan niet je doel voorbij? En als ze het dan evengoed niet knippen maar in zijn geheel naar binnen wurgen heeft ook het gebit er geen baat bij. Daarnaast vrees ik ook dat de ontlasting er op zijn zachts gezegd slapjes uit gaat zien.
tieneke schreef: De grote lappen pens is hier ook tikwerk,Tinus heeft er soms wel 3 keer achter elkaar plezier van....de smerige inhaal.
Spiervlees snij ik in hapklare stukken omdat ze anders de dievenmoord steken.
NOu ja, in elk geval is het met de pens dan drie keer slikken. Hier is het maar 1x slikken! En dan staan ze me vragend aan te kijken: Krijgen we nog wat te eten?
Maar, waarom geef je de pens dan wel in grote lappen, en het spiervlees niet?
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

[quote="pike"]

Geen kippen dus maar eenden  :)
Kippenekken geef ik helemaal niet meer want die worden zowiezo in zijn geheel doorgeslikt.

En die lappen knippen ze in stukken of slikken ze die in een keer in????
1,5 kg pens is voor Pike het pensrantsoen van meer dan 4 weken! Ik vind pens een waardevolle aanvulling met het oog op de darmflora, maar als je het maar 1x in de maand kan geven schiet je dan niet je doel voorbij? En als ze het dan evengoed niet knippen maar in zijn geheel naar binnen wurgen heeft ook het gebit er geen baat bij. Daarnaast vrees ik ook dat de ontlasting er op zijn zachts gezegd slapjes uit gaat zien.

NOu ja, in elk geval is het met de pens dan drie keer slikken. Hier is het maar 1x slikken! En dan staan ze me vragend aan te kijken: Krijgen we nog wat te eten?
Maar, waarom geef je de pens dan wel in grote lappen, en het spiervlees niet?

[/quote
Ze krijgen bij mij in de ochtend kvv ong. 1/3 van hun geheel s'avonds barfen ze de ene dag spier dan bot/vlees 1 x per week orgaanmix de andere week pens dus 1 x per 14 dagen pens ik heb het met pens een keer geprobeerd ong. 1 pond dat ging in 1 keer naar binnen volgens mij zonder te kauwen of knippen.
Vandaar dat ik het niet meer heb gedaan want dacht toen dat doet hij ook met spiervlees.

Plaats reactie