Kosten per maand...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kosten per maand...

cindy1986
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door cindy1986 »

Denk dat ik gemiddeld zo'n 45 euro per maand kwijt ben aan 3 honden (totaal 50 kilo hond).
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

gemiddeld 45 euro per maand voor twee honden met een totaal gewicht van 32 kg. Maar ik voer ook regelmatig vers wild aan ze zoals hert,ree en haas van Nederlandse bodem dat drijft de prijs op. ;)
Naakies
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Naakies »

hallo hier permaand met 3 katten sphynxjes 15.20 kilo
en kosten 68,43 voer plus nog wat snaks en groene os multivtaminen
komen we uit op ongeveer 75 euro permaand
dit is zonder de kat van de buren die ook wel eens mee eet
cairodyn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door cairodyn »

Hier twee belgen die samen 1 kilo per dag eten van kvv Kivo. Dat bevalt heel goed (heb alle barfdingen zowat geprobeerd maar vreten ho maar dus nu kvv en dat veranderen we niet meer) Ik haal de Kivo zelf op in veldhoven omdat dat het goedkoopste is en ik dan in 1 keer 25 dozen dus 250 kilo haal. Ik betaal 1,55 euro per kilo voor 2 honden dus. Dus x 30 kom ik dan uit op 46.50 euro per maand voor 2 honden.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Heb net even gekeken wat mijn toekomstige menu per week kost (ben nu de restjes HB aan het opmaken) en dat is € 2,73 per kg.
Vind het jammer dat alles wat hier op BP verdeeld wordt per 10 of 15kg gaat.
Dat is veel te veel voor katten :(
Ik heb nu bij Lupa besteld voor 3 a 4 maanden en heb dan van het meeste maar 2 kg (sommige dingen 4 kg) besteld.
Heb dan ook wel vrij veel diersoorten, maar met 15kg van 1 diersoort zou ik denk wel een jaar kunnen doen en dan heb ik wel heel veel vriesruimte nodig, of ze krijgen veel minder diersoorten te eten.
Ik ga dus nog eens kijken om mijn kiloprijs naar beneden te krijgen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Eens opletten of je niet met anderen kan delen..
Kain eet bijna een kilo op een dag.. Als ik wat bestel van 15 kilo dan vind ik het niet erg om 2 kilo af te staan.. Er leiden veel wegen naar Rome.. Je woont niet heel ver weg.. (wel te ver om voor 2 kilo te rijden ;) )

Maar in de buurt van Eindhoven wonen nog wel een aantal barfers.. Waar je dan misschien 10 kilo mee kunt delen... Gewoon vragen!
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

[quote="Nadia"]
Eens opletten of je niet met anderen kan delen..
Kain eet bijna een kilo op een dag.. Als ik wat bestel van 15 kilo dan vind ik het niet erg om 2 kilo af te staan.. Er leiden veel wegen naar Rome.. Je woont niet heel ver weg.. (wel te ver om voor 2 kilo te rijden ;) )

Maar in de buurt van Eindhoven wonen nog wel een aantal barfers.. Waar je dan misschien 10 kilo mee kunt delen... Gewoon vragen!
[/quote]

Maar is dat niet erg lastig als je een bevroren klomp vlees van 10kg hebt?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Veel spullen worden vers aangeboden, en het moet toch geportioneerd worden.. Dus even laten ontdooien en verdelen. en de haasvlies die ik heb zit al in een vacuum verpakking van 2-2,5 kilo
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Ik zit niet zo heul ver bij Eindhoven vandaan en ik wil straks best kilo's delen hoor.  :)
Op het moment is het even moeilijk omdat ik i.v.m. verhuis en verbouwing maar een minivriezer tot mijn beschikking heb,
en Kjell is woensdag begonnen met een eliminatie dieet dus eet nu voorlopig alleen konijn.

Als alles naar verwachting verloopt zijn we rond april uitgerommeld en komt er veul vriesruimte  8) die dan natuurlijk flink gevuld moet worden  :D
Je hebt er nu helaas nog niks aan, maar misschien is het tegen die tijd een oplossing voor je, als je wil.
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Vorig jaar januari ben ik begonnen met Barf. Toen vond ik het nog best duur, maar was al tevreden als ik onder de € 76,60 bleef, per 4 weken (dat kostte de zak dieetvoer van de DA) Dat lukte ook al vrij snel. Zeker toen ik wat meerdere adressen had gevonden.

Nu het winter is, is het helemaal goedkoop voor ons. Al het slachtafval van wild komt in de vriezer voor de hond. Ik hoef alleen wat aanvullingen te doen in spiervlees en wat karkas. Organen heb ik nu wel voor de komende maanden. Ik denk dat ik nu nog geen €20 uitgeef per maand. Mijn hond is 30kg en eet 1240gr per dag. Maar komende zomer zal ik wel weer wat meer kwijt zijn, omdat ik dan meer moet bestellen. Ik denk dat ik uitkom op €40 per maand, gemiddeld over het jaar.

Vorig jaar was is zo´n €60 kwijt aan vlees. En ik denk dat ik nog lang niet alles heb meegeteld. Dit jaar hou ik het weer bij, maar wat preciezer. Ik ben benieuwd.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

[quote="WillyP"]
Vorig jaar januari ben ik begonnen met Barf. Toen vond ik het nog best duur, maar was al tevreden als ik onder de € 76,60 bleef, per 4 weken (dat kostte de zak dieetvoer van de DA) Dat lukte ook al vrij snel. Zeker toen ik wat meerdere adressen had gevonden.

Nu het winter is, is het helemaal goedkoop voor ons. Al het slachtafval van wild komt in de vriezer voor de hond. Ik hoef alleen wat aanvullingen te doen in spiervlees en wat karkas. Organen heb ik nu wel voor de komende maanden. Ik denk dat ik nu nog geen €20 uitgeef per maand. Mijn hond is 30kg en eet 1240gr per dag. Maar komende zomer zal ik wel weer wat meer kwijt zijn, omdat ik dan meer moet bestellen. Ik denk dat ik uitkom op €40 per maand, gemiddeld over het jaar.

Vorig jaar was is zo´n €60 kwijt aan vlees. En ik denk dat ik nog lang niet alles heb meegeteld. Dit jaar hou ik het weer bij, maar wat preciezer. Ik ben benieuwd.
[/quote]

1230 gr./dag voor een hond van 30 kg., is dat niet wat veel? Dat is ong. 4%, de meeste honden eten rond de 2% van hun lich. gewicht per dag aan voedsel.
Hier idem.
Ik heb 45-50 kg hinden en die ten 1 kg. per dag, kan een beetje verschil in zitten  :)
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Ook de honden van mij eten rond 1 kilo vlees per dag, daar komt dan de groente en de zuivel nog bij. Ik heb 3 rafeiro's van ca. 40 kg en 1 berner van ca. 50 kg.
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

@Nova: de hond van WillyP is zo ongeveer de actiefste Labrador van heel Nederland  ;D
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

[quote="Boez"]
@Nova: de hond van WillyP is zo ongeveer de actiefste Labrador van heel Nederland  ;D
[/quote]

Tja , dan heeft ie inderdaad meer nodig dan die vloerkleden van mij  ;D
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

[quote="Boez"]
[/quote]

Dank je Boez, dat vind ik een compliment ;)

Hij is nu wel weer een beetje aan het aankomen, het jachtseizoen is bijna ten einde. Maar dat wil nog niet zeggen dat zijn conditietraining ten einde is tot volgend seizoen. Maar wel op een lager pitje.

Misschien kunnen we straks terug naar 3,5 of 3% voer. Scheelt weer wat in de portemonnee...

Plaats reactie