heeft niet geholpen castereren en is nog steeds dominant
Medisch of gedrag...?
Moderator: Lizzy
Re: Medisch of gedrag...?
hier een gecastereerde reu van 2,5 jaar fiets nog steeds op andere honden ook op reutjes 
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik gaf prodier geslachtdrift tesamen met hopcapsules, werkte wel wat!
Je kan het nog aankijken.
Ik heb geen reuen, maar je hond zomaar laten helpen, ben ik geen voorstander. Als het goed gaat dan niet doen.
Als je merkt dat zijn gedrag voor hemzelf of zijn maatje echt vervelend wordt, dan kan je overwegen om hem toch te helpen. Sommige reuen kunnen zo 'overdreven' reageren (hormonen/dominantie) dat ze zelf geen rust ervaren. Dat is voor de hond ook niet prettig. Ze rijden op alle reuen en bespringen de teven. Of ze markeren in huis. Zo'n hond is rusteloos en doet wat zijn drang is, of hij het leuk vindt of niet.
Mijn buurman (is een DA) heeft zo'n hond. Deze is nu geholpen en totaal anders geworden.
Kijk maar, misschien stopt hij er mee.
Castratie geeft geen garantie dat het overgaat.
Succes
Ik heb geen reuen, maar je hond zomaar laten helpen, ben ik geen voorstander. Als het goed gaat dan niet doen.
Als je merkt dat zijn gedrag voor hemzelf of zijn maatje echt vervelend wordt, dan kan je overwegen om hem toch te helpen. Sommige reuen kunnen zo 'overdreven' reageren (hormonen/dominantie) dat ze zelf geen rust ervaren. Dat is voor de hond ook niet prettig. Ze rijden op alle reuen en bespringen de teven. Of ze markeren in huis. Zo'n hond is rusteloos en doet wat zijn drang is, of hij het leuk vindt of niet.
Mijn buurman (is een DA) heeft zo'n hond. Deze is nu geholpen en totaal anders geworden.
Succes
Daarom vind ik het ook zo moeilijk! Hij heeft zeker periodes dat hij echt zichzelf in de weg zit en niet weet wat ie moet doen en inderdaad zijn drang volgt... Maar dat is niet altijd het geval. Soms is het ook te corrigeren. Als er echt loopse teefjes in de buurt zijn loopt ie ook jankend en piepend over straat rond, en dat is nu niet het geval. Ik weet de oorzaak niet... Ik wacht ff tot ik de prodier binnen heb, kan ik dat eerst eens proberen.Iza schreef: Je kan het nog aankijken.
Succes
ik wil mijn verhaal ff toelichten
mijn reu doet het nog maar niet meer dwangmatig en niet piepen en zeuren
maar hij rijdt wel nog op andere honden maar als ik er iets van zeg stopt hij wel dus dat is het verschil nu
mijn reu doet het nog maar niet meer dwangmatig en niet piepen en zeuren
maar hij rijdt wel nog op andere honden maar als ik er iets van zeg stopt hij wel dus dat is het verschil nu
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
dan klinkt het meer als een gedragsprobleem, het proberen voor te zijn zodra je ziet dat ie ergens op wilt, afleiden/roepen ed..
-
yvette_van_alert
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik vind het meer klinken als stress gerelateerd gedrag. Rijden kan het stress gevoel bij de hond verminderen waardoor de hond in een soort cirkel komt.. stress- rijden- stress- rijden. Ik zou goed kijken en bijhouden welke moment hij het doet. Hoe is zijn gedrag er aan vooraf? Spelen kan leuk zijn maar ook een stressvolle bezigheid zijn. En met eten heb je ze bij elkaar eten of in een aparte ruimte?
Als het idd stress is zal castratie eerder een ongekeerd effect hebben omdat het man. geslachtshormoon een 'moedhormoon' is. Dus als dat verminders neemt de stress toe.
Als het idd stress is zal castratie eerder een ongekeerd effect hebben omdat het man. geslachtshormoon een 'moedhormoon' is. Dus als dat verminders neemt de stress toe.
Goh, stress... Kan hoor, maar ben benieuwd waarom hij stress zou hebben...yvette_van_alert schreef: Ik vind het meer klinken als stress gerelateerd gedrag. Rijden kan het stress gevoel bij de hond verminderen waardoor de hond in een soort cirkel komt.. stress- rijden- stress- rijden. Ik zou goed kijken en bijhouden welke moment hij het doet. Hoe is zijn gedrag er aan vooraf? Spelen kan leuk zijn maar ook een stressvolle bezigheid zijn. En met eten heb je ze bij elkaar eten of in een aparte ruimte?
Ze eten samen, tegelijkertijd ook. Dicht bij elkaar (er zit alleen een waterbak tussen) Joeri heeft het zo op, Casper is altijd later klaar. Joeri wacht op gepaste afstand tot Casper klaar is om vervolgens Casper zijn bakje uit te gaan likken. Dan springt Casper er gelijk bovenop. Joeri daagt hem dan uit, i.m.o om te spelen, en Casper blijft dan door gaan met rijden steeds... Ook als Joeri inmiddels ergens is gaan liggen en er geen uitdaging meer is, blijft Casper hem opzoeken om erop te springen.... Zoals ik al zei, gewoon spelen gaat ook niet, want vroeg of laat eindigt dat altijd (door mij) omdat Casper dan weer bovenop m springt....
Dit zijn eigenlijk de voor casper triggerende factoren. Ook trouwens als ze na een wandeling nat zijn, en Joeri zich op een matje droog rolt, dat kan Casper ook neit aanzien en springt er direct bovenop... Gaat op een afstandje, als hij er niet bij kan en het wel ziet, zitten janken....