Haaskarkas vraag?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Haaskarkas vraag?

*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

Lizzy schreef: Weet je wat ik zo raar vind? Hier vinden ze geen enkel wild lekker. Fazant, eend, gans: het is allemaal :puke:. Maar haas vinden ze dan wel ineens weer lekker. Zal het gekweekte haas zijn? Ik vind de karkassen zo donker......
Hier is het heel wisselend. Vienna heeft een poosje geen fazant gegeten, nu weer wel. Ook hertestrot is een poosje  :yucky: geweest maar die eet ze nu ook weer.
Bantu heeft tegenwoordig iets met patrijs, wat door de anderen goed word gegeten. Wilde eend heb ik eens uit Mill gehad en vonden ze allemaal niet zo geweldig. Gans heb ik nog nooit gehad.
Haas eten ze allemaal goed.
Ik doe trouwens toch altijd bij de karkassen (kaal of niet kaal) een beetje of wat meer spiervlees
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

pike schreef:
Ik heb nog nooit van gekweekte haas gehoord. Bestaat die echt???  Dat zou toch wel een teleurstelling voor mij zijn.  :(
  edelherten in Nieuw-Zeeland en de wilde zwijnen en paarden in de VS, die in quasivrijheid leven op zeer grote terreinen
er worden fazanten gefokt, net als patrijzen
en er zijn soorten die door fokmethoden en rasaanpassingen niets (meer) met wild te maken hebben, als kwartels, parelhoenders, eenden en konijnen
tot twee jaar geleden waren er voor gekweekte dieren en dieren uit beheersjacht verschillende labels, zodat je het onderscheid zelf kon maken, maar die zijn door de Europese Unie afgeschaft

Van twee soorten wild kun je altijd zeker zijn dat ze echt wild zijn, omdat ze zich niet laten kweken: ree en haas.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Oké danhad ik dat toch goed. Van die andere diersoorten wist ik al dat ze ook gefokt worden. Haas en ook ree gelukkig dus niet.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Hier is het enige wild wat ze eten haas,ze vinden het heerlijk.
De karkassen vind ik heel kaal,ik denk net als Lizzy 80/20.
Ik geef er wat vlees bij.

Liever voer ik de hazenkoppen met vacht, maar daar kan ik niet altijd aankomen.
hannazoon
1-ster
1-ster

Bericht door hannazoon »

Hier is konijn absoluut uit de gratie, dat was echt een nachtmerrie. Mevrouw wil aan sommige 'vieze' dieren alleen knagen als ze goed platgeslagen zijn en ingesneden. Dus dat ging ik ook doen bij dat konijntje toen ze haar neus ervoor ophaalde. Echt. Verschrikkelijk. Dat bloederige kopje, die dunne botjes, en dan ik met een hamertje erop slaan in de tuin. Nooit meer!
Eend lust ze ook niet, maar hert weer wel. Zou haas dan misschien ook goed gaan?
Arline
3-sterren
3-sterren

Bericht door Arline »

Hier zijn ze ook dol op haaskarkas. Ik voer het meestal wel 1x per week. Ik vind de karkassen wel erg hard, maar ze krijgen ze prima weg.
En dat het bot vrij kaal is vind ik geen probleem, de volgende keer krijgen ze weer enorm bevleesd bot, dus ik ga er van uit dat ik op die manier wel rond de 40 a 50%  50/50 vleesbot zit.
wendy71
3-sterren
3-sterren

Bericht door wendy71 »

Ik vind de haaskarkasjes ook niet bar goed bevleesd, ik geef dus iets van spiervlees/pens erbij.
Doe ik dat niet gaan ze krijtpoepen.
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Ik heb vanmorgen het eerste portie haaskarkas gevoerd, van Herby. Het was ruggengraat met ribben eraan en heel redelijk bevleesd! Alba, die gelukkig sinds vorige week weer besloten heeft te stoppen met mutsen (hormonen liggen weer op de plek ;)), heeft het met luid gekraag opgegeten. Ze vond het heerlijk!
Nu krijgt ze zowiezo spiervlees tegelijk met het vleesbot, dus zal ze er weinig moeite mee hebben qua vertering/poepen, maar ik vond dit er netjes uitzien.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Boomer mutst altijd met haaskarkas maar als ik het geef bij de andere honden dan eet ze het wel op ;)
En altijd met wat spiervlees of orgaan erbij. Ze heeft er altijd prima ontlasting op!

Plaats reactie