Ik had hem vorige week twee dagen na de bestelling binnen!nikèdog2000 schreef:
en 4 weken levertijd
beloningen
Moderator: Lizzy
Re: beloningen
-
Staftime
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb ook een Bomann droogoventje besteld.
Ben heel benieuwd!
Ik denk dat ik begin met levertjes of hartjes drogen, kijken hoe dat gaat.
Ben heel benieuwd!
Ik denk dat ik begin met levertjes of hartjes drogen, kijken hoe dat gaat.
ik had ook mijn drogen binnen.
bij de visboer zalmvel gehaald.
dit in de droger gedaan en aangezet. 12 uur wachten...... en toen was het nog steeds niet droog.
moet de volgende keer waarschijnlijk meer zalm van het velletje afhalen.
( zat nu zon 5 cm zalm nog op, dit lekt erg en droogt slecht)
weer een les geleerd.
de long is wel goed gegaan...
bij de visboer zalmvel gehaald.
dit in de droger gedaan en aangezet. 12 uur wachten...... en toen was het nog steeds niet droog.
moet de volgende keer waarschijnlijk meer zalm van het velletje afhalen.
( zat nu zon 5 cm zalm nog op, dit lekt erg en droogt slecht)
weer een les geleerd.
de long is wel goed gegaan...
Ik denk dat het te vet is om te drogen, dat smelt dus gewoon. Mager spul gaat beter.
-
Chubby
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik koop gewoon gedroogde snacks bij de Boerenbond/ Welkoop. Die hebben een ruim assortiment pensstaafjes, runderlong, luchtpijp, kipsticks, etc. etc.

Kan het niet latenChubby schreef: Ik koop gewoon gedroogde snacks bij de Boerenbond/ Welkoop. Die hebben een ruim assortiment pensstaafjes, runderlong, luchtpijp, kipsticks, etc. etc.
![]()
Kippennekken van de dierenwinkel: 3, 65 per 12, vers van de kippenboer 30 stuks ( kilo) a 0,80 cent = 0,36 cent per 12...
Per droogbeurt ongeveer 0,50 cent aan stroom..... ohhh ik hou zo van deze rekensommetjes sinds ik een droger heb
Ik droog nog op de verwarming, in kleine beetjes tegelijk. Maar er komt zeker een droogmachientje in huis. Ik vind de snacks in de winkel ook veel te duur. Nu kost het geen drol. En ze vinden het super lekker. Ook de kat.
-
Chubby
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik geloof meteen dat het stukken goedkoper kan ja*milik* schreef:Per droogbeurt ongeveer 0,50 cent aan stroom..... ohhh ik hou zo van deze rekensommetjes sinds ik een droger heb
Maar ik vraag me wel af of die 50 ct wel klopt en hoe duur was die droger?
- HannekeKjell
- 5-sterren

Droger van Bomann kost € 31,00 incl verzendkosten, die is 250 Watt dus voor 8 uur drogen 2 kiloWatt stroom verbruik.
Wij betalen € 0,21 per kWh inclusief energiebelasting. Dus ongeveer € 0,42 voor 1 "droogbeurt". :)
Wij betalen € 0,21 per kWh inclusief energiebelasting. Dus ongeveer € 0,42 voor 1 "droogbeurt". :)
En hoeveel snoepies haal je dan uit 1 droogbeurt?
- HannekeKjell
- 5-sterren

Dat ligt eraan wat je droogt en hoe groot / dik je de stukjes snijd.
De droogmachine heeft 5 roosters (die van Tieneke kan je ook nog uitbreiden naar 9 roosters).
De laatste keer heb ik 3 droogrondes dun gesneden konijnspiervleeslappen gedaan en daar hield ik ruim 3½ zak van over.
Ik gebruik die zipzakken van 1½ ltr van AH.
Daar kan ik toch echt wel een maand of 2-3 mee vooruit.
Beetje lastig uitleggen
De droogmachine heeft 5 roosters (die van Tieneke kan je ook nog uitbreiden naar 9 roosters).
De laatste keer heb ik 3 droogrondes dun gesneden konijnspiervleeslappen gedaan en daar hield ik ruim 3½ zak van over.
Beetje lastig uitleggen
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik kan ongeveer 1 1/2 kilo kwijt op de droger, nat gewicht. Daar blijft zo'n pond van over denk ik.
En in kippennekken gerekend: ongeveer 40 stuks per droogbeurt ( ligt ook een beetje aan de grootte) op 5 roosters.
Ik zou er wel wat roosters bij willen hebben maar die zijn volgens mij niet los bij Bohmann te bestellen. Bij de drogers van Tieneke wel, maar ik had al een droger voor ik wist dat zij ze ook kon leveren
Ik zou er wel wat roosters bij willen hebben maar die zijn volgens mij niet los bij Bohmann te bestellen. Bij de drogers van Tieneke wel, maar ik had al een droger voor ik wist dat zij ze ook kon leveren
Snap ikHannekeKjell schreef: Dat ligt eraan wat je droogt en hoe groot / dik je de stukjes snijd.
Beetje lastig uitleggen :-\
't Is in ieder geval niet dat je al die moeite doet voor 5 snoepies.
Bedankt voor het nemen van de moeite van het uitleggen
Edit: en de andere 2 ook!
-
Staftime
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ben er ontzettend blij mee!
Eerst plakjes kipfilet gedroogd, zijn nog steeds niet op.
En toen een kilo kippenlevertjes, en ook die zijn nog niet op.
Het gaat echt lang mee, en het kost zo weinig als je het gaat berekenen!
En het belangrijkst vind ik nog, dat ik precies weet wat ik mijn honden geef, absoluut geen toevoegingen erin, en zeker weten altijd luchtgedroogd.
Eerst plakjes kipfilet gedroogd, zijn nog steeds niet op.
En toen een kilo kippenlevertjes, en ook die zijn nog niet op.
Het gaat echt lang mee, en het kost zo weinig als je het gaat berekenen!
En het belangrijkst vind ik nog, dat ik precies weet wat ik mijn honden geef, absoluut geen toevoegingen erin, en zeker weten altijd luchtgedroogd.