Hier voer ik gewoon wat ik goed vind en als ze "logeren" komt bijna nooit voor dan geef ik dagporties mee kant en klaar in afgesloten bakjes
Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??
Moderator: Lizzy
Re: Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??
Dat jullie zoveel vragen overleggen je parnters / familie
???
Hier voer ik gewoon wat ik goed vind en als ze "logeren" komt bijna nooit voor dan geef ik dagporties mee kant en klaar in afgesloten bakjes
-
Miss_Carmen
- 2-sterren

- Contacteer:
Ook ik heb geen partner, dus ik kan doen en laten wat ik wil.
Over het algemeen krijg ik goede reacties en ik kom ook steeds meer mensen tegen die vers voeren.
Mijn 2 broertjes en daar de collega's van zijn ook bekeerd tot het BARFISME, doordat ze met eigen ogen hebben gezien wat brokken deden bij mijn Ieren en wat vers deed bij mijn Ieren.
Meestal stuit ik alleen op onbegrip als het gaat om kip.
Maar het gaat erom wat ik ervan vind en dat is het belangrijkste.
Over het algemeen krijg ik goede reacties en ik kom ook steeds meer mensen tegen die vers voeren.
Mijn 2 broertjes en daar de collega's van zijn ook bekeerd tot het BARFISME, doordat ze met eigen ogen hebben gezien wat brokken deden bij mijn Ieren en wat vers deed bij mijn Ieren.
Meestal stuit ik alleen op onbegrip als het gaat om kip.
Maar het gaat erom wat ik ervan vind en dat is het belangrijkste.
Mijn partner is helemaal om. Hij is er nu ook van overtuigd dat barf het beste is voor hond en kat. Ik moet nog wel de porties verdelen, hij heeft zich er lang niet zo in verdiept als ik, maar gaat helemaal mee in mijn ideeën erover. Nu ook de gedroogde beloningen. Mijn familie gelooft het ook helemaal, alhoewel er wel bij zijn die het ´vies´ vinden. Het geeft nogal eens gespreksstof.
In de omgeving zijn de meningen verschillend, maar dat deert me niks. Ik merk wel dat ze het bijzonder vinden en vooral vies. Ze zijn vast vergeten waar de br#k van gemaakt is
In de omgeving zijn de meningen verschillend, maar dat deert me niks. Ik merk wel dat ze het bijzonder vinden en vooral vies. Ze zijn vast vergeten waar de br#k van gemaakt is
Toen we over gingen heb ik het eigenlijk gewoon gedaan!
Die ene keer dat ze gaat "logeren" bij mijn ouders krijgt ze d'r eten in d'r bak mee en mijn
ouders geven dat gewoon.
Nog nooit iemand gehad die er moeilijk over doet, en mijn partner die ziet nu ook echt wel in hoeveel beter ze t erop doet en eruit ziet.
Bij de volgende honden ga ik ook echt geen brok meer proberen.
Die ene keer dat ze gaat "logeren" bij mijn ouders krijgt ze d'r eten in d'r bak mee en mijn
ouders geven dat gewoon.
Nog nooit iemand gehad die er moeilijk over doet, en mijn partner die ziet nu ook echt wel in hoeveel beter ze t erop doet en eruit ziet.
Bij de volgende honden ga ik ook echt geen brok meer proberen.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Vorige week woensdag had ik de eerste les van de nieuwe cursus. Alba wilde niet af (niet raar op een laagje half-gesmolten sneeuw terwijl ze al zeiknat en koud was maar ja, het 'moet'), dus de instructrice vroeg wat ik aan beloning mee had. Dus ik zeg: gedroogde paardenlong, gedroogde kipfilet, stukjes zalmbuik en stukjes geitenvlees (de gedroogde dingetjes zijn 'standaard', de verse dingetjes voor moeilijkere oefeningen). Zegt zij: 'Oh dan zal mijn frikadel haar vast niet beter overhalen' dus ik zei dat ik inderdaad dacht van niet én dat ik zowiezo niet wil dat Alba dat krijgt. En zowaar, ik kreeg een positieve reactie! Ze snapte het wel, haar eigen hond krijgt ook vers en ze vond het juist goed dat ik ook met mijn snacks en beloningen zo 'streng' was. Ongelovelijk
.
Hier is de hele familie, voorstander van vers. Mijnheer DK en ik staan gezellig samen pens te knippen. Quality time 
Mijn vriend vond het in het begin heel eng. maar nu ziet hij wel de pluspunten. Vooral de katten vind hij erg leuk om te zien kluiven op hun vlees en nu showtime zo is opgeknapt sinds ze op barfen vind hij het helemaal leuk. Al laat hij het verder wel aan mij over.. zoals ik het graag heb :angel2:
En mn schoonfamilie heb ik bij hun hondje van het plakjes ham en gebrade rosbiefmenu (het hondje lust geen brok of blik
) over kunnen praten op kvv.
gelukkig!
En mn schoonfamilie heb ik bij hun hondje van het plakjes ham en gebrade rosbiefmenu (het hondje lust geen brok of blik
Laatst gewijzigd door debbieD op di 02 feb 2010, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
wij hebben 'wasverzachter' katzelss.... 'Silan-...' 
volgens diverse aai-pubers..
en wat ze eten vindt iedereen vrij normaal voor huis-tijgers
(bepaalde onderdelen wordt wel wat over gegniffeld, of ge-aaaahhht)
volgens diverse aai-pubers..
en wat ze eten vindt iedereen vrij normaal voor huis-tijgers
(bepaalde onderdelen wordt wel wat over gegniffeld, of ge-aaaahhht)
Het valt me op dat op tainingen en wedstrijden ik steeds meer word aangesproken over versvleesvoeding en dat er steeds meer mensen overgaan op een andere manier van voeden.......het 'geloof' in brok krijgt een keerpunt.
gr. Will
gr. Will
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat idee heb ik ook, ik denk dat meer mensen gaan nadenken over wat ze geven in plaats van maar 'dom' achter de meute/dierenarts aan te lopen. Waarschijnlijk omdat het ook steeds normaler wordt om over het eigen eten na te denken (oorsprong, voedingswaarde etc).java schreef: Het valt me op dat op tainingen en wedstrijden ik steeds meer word aangesproken over versvleesvoeding en dat er steeds meer mensen overgaan op een andere manier van voeden.......het 'geloof' in brok krijgt een keerpunt.
gr. Will
Yep hier ook dat idee.Alba schreef: Dat idee heb ik ook, ik denk dat meer mensen gaan nadenken over wat ze geven in plaats van maar 'dom' achter de meute/dierenarts aan te lopen. Waarschijnlijk omdat het ook steeds normaler wordt om over het eigen eten na te denken (oorsprong, voedingswaarde etc).
Hoor steeds meer geluiden van versvoerders in hondensportwereld, daar buiten nog stuk minder, maar dat komt ook wel denk ik.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Zolang blöde Tussi's van amper achttien jaar in een dierenwinkel nog steeds verkondigen dat botten levensgevaarlijk zijn*, geloof ik ook niet dat de gewone hondenbezitter het licht zal zien. In de hondensport is men veel bewuster met zijn huisdier bezig, lijkt me, daar wordt dus beter over dingen als voeding nagedacht.May Linn schreef: Yep hier ook dat idee.
Hoor steeds meer geluiden van versvoerders in hondensportwereld, daar buiten nog stuk minder, maar dat komt ook wel denk ik.
* Ik had er gisteren weer eentje. Ik dacht een DSZ te hebben ontdekt waar KVV met bot werd verkocht, want dat had een andere blöde Tussi die daar werkzaam is me de vorige keer verteld. Die van gisteren wist echter te vermelden dat er alleen vlees in zat. "Is toch ook logisch, want botten gaan splinteren dus da's levensgevaarlijk." Ik zei nog dat wij onze honden iedere dag hele botten geven en dat alleen verhitte botten splinteren, maar dat klopte volgens haar voor geen meter. Ach, het wicht was koud achttien zo te zien, dus ik ben er maar niet mee in discussie gegaan. Winkel uit, doei.
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik had een partner die ook helemaal voor het voeren van rauw was totdat...... wij uit elkaar gingen. Nu eet zijn hond weer gewoon brok 
Mijn partner stamt nog uit het brokkentijdperk en had nog nooit van rauwe voeding gehoord. Hij vond het wel bar interessant wat ik de honden voerde en is inmiddels helemaal into vers. BARF is nog een brug te ver maar voeren wil hij ze wel. Zolang ik er maar voor zorg dat de menu;s kloppen en hij weet wat er gevoerd moet worden. Dan draait ie zijn handen er niet voor om. Hij gruwelt ook nergens van dus dat is lekker makkelijk.
Zich verdiepen in menu's, percentages e.d. gaat niet lukken omdat hij daar de tijd niet voor heeft dus dat is mijn taak.
Zich verdiepen in menu's, percentages e.d. gaat niet lukken omdat hij daar de tijd niet voor heeft dus dat is mijn taak.
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier een man die gelijk het voordeel van vers voeren inzag.
Heeft ook wel eens een haas gevild dus totaal geen probleem.
Hoewel ik degene ben die het vlees uit de diepvries haalt en elke avond geeft doet hij het net zo makkelijk als ik weg ben hoor.
Familie vind het of reuze interessant of ronduit vies
Maar daar trekken wij ons echt niets van aan.
Groetjes Rian
Heeft ook wel eens een haas gevild dus totaal geen probleem.
Hoewel ik degene ben die het vlees uit de diepvries haalt en elke avond geeft doet hij het net zo makkelijk als ik weg ben hoor.
Familie vind het of reuze interessant of ronduit vies
Maar daar trekken wij ons echt niets van aan.
Groetjes Rian