verzekering voor dierenartskosten- wie heeft ervaring?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: verzekering voor dierenartskosten- wie heeft ervaring?

Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Fido schreef: Ik heb ook ervaring met verzekeringen maar dan vanuit de andere kant gezien, nl de dierenartsenpraktijk  ;)

We merken dat eigenaren waarvan de dieren verzekerd zijn minder zeuren/problemen maken/ boos worden enz. om de kosten. Ook gaat men sneller naar de da waardoor erger voorkomen kan worden.

Ik merk wel vaak nadelen van die "vage" verzekeringen via het Kruidvat, Hema, Dierzorg enz. Deze keren zeer zeer slecht uit en doen er alles aan om niet uit te hoeven keren.

De twee betrouwbaarste, tot nu toe, zijn Petplan van Unigarant en Dier&Zorg van Proteq.
Thanx Fido dat is goed om te weten!
Naar aanleiding van dit draadje viel mijn oog op de Hema verzekering, dat zag er wel overzichtelijk en niet te duur uit. Maar ja aan de verkooppraatjes ligt het meestal niet... 
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Sher schreef: Ik heb Chispa verzekerd bij Protec. Chispa komt uit het buitenland en is negatief getest op buitenlandse ziektes, maar je weet maar nooit.  :-\ Verder ben ik een overbezorgd baasje en heb ik spijt dat ik Tilly niet verzekerd heb. Dan had ik nu geen apart potje hoeven hebben voor haar (waarschijnlijk) toekomstige patella operatie.
Voor Chispa heb ik overigens tot nu toe meer betaald dan ontvangen, maar ergens ben ik daar dan ook wel weer blij mee.  :biggrin2:
Ik heb nog nooit wat ontvangen en ben ook al weer bijna 2 jaar verzekerd voor Beau, ik hoop ook dat ik nooit wat hoef te declareren, het is tenslotte een verzekering en je hoopt ook nooit brand te krijgen dat betaal je ook tenslotte levenslang.
Laatst gewijzigd door deja op do 04 feb 2010, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Nou ik ben er weer eens voor gaan zitten, net zoals voordat Cas kwam. Maar mijn conclusie is nog steeds dat een hondenverzekering hartstikke duur is en je er nog steeds geen zekerheid hebt. Ook met verzekering kom je voor grote uitgaven te staan.

Bij Proteq 20% eigen risico! Dan betaal je maandelijks een hoop premie en kan je alsnog je portemonnee trekken. En 19% van bijvoorbeeld 3000 is nog steeds veel geld... Dat ben je dan kwijt bovenop die maandelijkse premie die je sowieso betaalt (waarschijnlijk een aantal jaar).
En bij Petplan is de basisverzekering echt heel basic. Voor zaken als chemo (maar ook scans, fysio,  moet je bijverzekeren, en dan loopt de maandelijkse premie al gauw aardig op. Afhankelijk van de polis vergoeden ze dan nog maar de helft trouwens...

De indruk die ik krijg bij beiden, is neem je de basisverzekering dan is er grote kans dat je alsnog naast het potje piest als er wat is. En als je alle risico's uit wil sluiten dan betaal je de hoofdprijs per maand aan premie  :o
't Is dus sowieso KASSA!  ;)

Oh en wat ik ook sneaky vind ik dat je korting krijgt als je 'm voor 5 jaar afsluit. Wat is dat nou voor een nare afweging?! Als m'n dier binnen 5 jaar doodgaat 'zit ik er aan vast', zo niet dan scheelt het weer een paar euro's. Het is toch zeker geen mobiele telefoon abonnement? ;)

Dan zet ik liever zelf 20 euro p.m. opzij want hiervan krijg ik dus echt het gevoel gen@@id te worden...
connie63
5-sterren
5-sterren

Bericht door connie63 »

bij petplan heb je gewoon 35 euro eigenrisico al stuur je in 1 keer van een jaar bonnen op hou je maar 1 x je eigen risico
dus dat valt wel mee en ik heb er hele goede ervaringen mee
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Boez schreef: Nou ik ben er weer eens voor gaan zitten, net zoals voordat Cas kwam. Maar mijn conclusie is nog steeds dat een hondenverzekering hartstikke duur is en je er nog steeds geen zekerheid hebt. Ook met verzekering kom je voor grote uitgaven te staan.

Bij Proteq 20% eigen risico! Dan betaal je maandelijks een hoop premie en kan je alsnog je portemonnee trekken. En 19% van bijvoorbeeld 3000 is nog steeds veel geld... Dat ben je dan kwijt bovenop die maandelijkse premie die je sowieso betaalt (waarschijnlijk een aantal jaar).
En bij Petplan is de basisverzekering echt heel basic. Voor zaken als chemo (maar ook scans, fysio,  moet je bijverzekeren, en dan loopt de maandelijkse premie al gauw aardig op. Afhankelijk van de polis vergoeden ze dan nog maar de helft trouwens...

De indruk die ik krijg bij beiden, is neem je de basisverzekering dan is er grote kans dat je alsnog naast het potje piest als er wat is. En als je alle risico's uit wil sluiten dan betaal je de hoofdprijs per maand aan premie  :o
't Is dus sowieso KASSA!  ;)

Oh en wat ik ook sneaky vind ik dat je korting krijgt als je 'm voor 5 jaar afsluit. Wat is dat nou voor een nare afweging?! Als m'n dier binnen 5 jaar doodgaat 'zit ik er aan vast', zo niet dan scheelt het weer een paar euro's. Het is toch zeker geen mobiele telefoon abonnement? ;)

Dan zet ik liever zelf 20 euro p.m. opzij want hiervan krijg ik dus echt het gevoel gen@@id te worden...
Als je hond eerder dood gaat dan stopt de verzekering dat lijkt mij niet meer dan logisch als je auto total los is stopt toch ook je verzekering.
Ik vind het systeem van Petplan wel beter dan Protec iedere keer die 19 % kan ook behoorlijk oplopen bij Petplan als je de nota's spaart kost het hooguit 35 euro per jaar.
Hoewel je wel mee moet nemen dat het totaal bedrag wat je maximaal uitgekeerd kan krijgen bij Petplan wat lager ligt.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

moet gentle nog in de verzekering 'gooien'..
maar ik ben er blij mee zeker de laatste week van weirdo die in 5 dagen tijd toch wel even voor ruim 3000 euro zorg heeft gekregen en daar zitten dan de rekeningen van de kliniek hier niet eens bij....
keurig het grootste deel terug gekregen zonder gezeur of wat dan ook..
en geloof me als je zo'n bedrag(binnen 10 dagen) moet betalen, dat je dan toch wel even je wenkbrauw omhoog trekt..
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Ja natuurlijk, die kosten heb je sowieso en het bedag kan inderdaad niet mals zijn.
De vraag is wat een handige manier is om te zorgen dat je het kunt betalen.

En als ik het dan zo zie vind ik dat er behoorlijk veel nadelen aan een verzekering zitten, terwijl de premie ook geen 2,50 per maand is...
hannazoon
1-ster
1-ster

Bericht door hannazoon »

Leuk dat er zoveel reacties zijn, dat geeft echt een genuanceerd beeld. Mijn man wil de verzekering liever niet, hij wil liever gewoon sparen voor noodgevallen. Ik heb een hele excel sheet gemaakt met een redelijk bedrag per jaar aan 'gewone' dierenartskosten (een keer diarree, een keer de anaalklieren uitknijpen, etc), een keer in het leven iets ernstigs van 500 euro en aan het einde 1000 euro voor ziekte en pijnstilling etc. Dan kom ik met de Petplan basis verzekering ongeveer break-even uit. Proteq is inderdaad een beetje verneukeratief omdat je elke keer toch eenvijfde zelf betaald, komt er dus iets heel duurs dan betaal je zelf nog heel wat.

In het geval van break even heb ik liever wel een verzekering dan geen, want zoals ik al zei ga ik graag voor een scheet naar de dierenarts, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Het beest kan niet praten he, en zeggen: Goh ik voel me vandaag echt slecht maar het is gewoon verkoudheid hoor, maak je geen zorgen morgen weer over.
En ik heb de verzekering nog niet maar ga hem zeker nemen: ik ging vrijdag naar de dierenarts omdat Laika's anaalklieren voor het eerst uitgeknepen moesten worden. Het beest heeft alles bij elkaar gegild en probeerde keihard los te worstelen, geen denken aan dat ik dat zelf ga doen om de consultkosten te besparen!

Ik denk dat als je zelf heel veel verstand hebt van honden en je een taaie hond hebt die niet kleinzerig is en gewoon oergezond, je geen een verzekering nodig hebt. Ik heb een beetje een teer hondje en een aansteller, en ben zelf enorm squeemish, dus ik ga vandaag de formulieren invullen!
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Ik heb vorige week mijn declaratie opgestuurd voor 800 euro Sophietjekosten en kreeg binnen een paar werkdagen het bericht dat er binnenkort 650 terug wordt gestort. Dat is via Proteq. Mijn ervaring is toch dat je vaak 'vergeet' geld opzij te zetten en dat gespaard geld een ander gevoel heeft dan verzekeringsgeld. Ik vind het in ieder geval fijn dat ik het van de verzekering terugkrijg en niet mijn eigen rekening hoef aan te spreken.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

hannazoon schreef: Leuk dat er zoveel reacties zijn, dat geeft echt een genuanceerd beeld. Mijn man wil de verzekering liever niet, hij wil liever gewoon sparen voor noodgevallen. Ik heb een hele excel sheet gemaakt met een redelijk bedrag per jaar aan 'gewone' dierenartskosten (een keer diarree, een keer de anaalklieren uitknijpen, etc), een keer in het leven iets ernstigs van 500 euro en aan het einde 1000 euro voor ziekte en pijnstilling etc. Dan kom ik met de Petplan basis verzekering ongeveer break-even uit. Proteq is inderdaad een beetje verneukeratief omdat je elke keer toch eenvijfde zelf betaald, komt er dus iets heel duurs dan betaal je zelf nog heel wat.

In het geval van break even heb ik liever wel een verzekering dan geen, want zoals ik al zei ga ik graag voor een scheet naar de dierenarts, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Het beest kan niet praten he, en zeggen: Goh ik voel me vandaag echt slecht maar het is gewoon verkoudheid hoor, maak je geen zorgen morgen weer over.
En ik heb de verzekering nog niet maar ga hem zeker nemen: ik ging vrijdag naar de dierenarts omdat Laika's anaalklieren voor het eerst uitgeknepen moesten worden. Het beest heeft alles bij elkaar gegild en probeerde keihard los te worstelen, geen denken aan dat ik dat zelf ga doen om de consultkosten te besparen!

Ik denk dat als je zelf heel veel verstand hebt van honden en je een taaie hond hebt die niet kleinzerig is en gewoon oergezond, je geen een verzekering nodig hebt. Ik heb een beetje een teer hondje en een aansteller, en ben zelf enorm squeemish, dus ik ga vandaag de formulieren invullen!
Ook taaie oergezonde honden kunnen een ongeval krijgen en zelfs ziek worden  ;)

Zelfs de da die bij ons in de praktijk werkt heeft haar hond verzekerd. Je kan namelijk niet alles in je eigen praktijk en ook inkoop zijn bepaalde dingen erruggg duur  ;)
Ook ik had mijn paard verzekerd, niet voor de kleine dingen die kosten zijn voor ons makkelijker te dragen (wie appelen vaart wie appelen eet ;)) maar als er iets ernstigs aan de hand is kost het voor iedere eigenaar, wel of geen da, veel geld.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Eddy was verzekerd bij Briass. Nooit meer dus want ze zijn erg lastig! Je kunt alleen per maand declareren, alle nota's moeten orgineel zijn met stempel van de da, handtekening, klacht, diagnose, behandeling en polisnummer. De meeste dierenartsen hebben geen zin in zoveel administratie. Ze sluiten ook veel uit en vergoeden maar max 6 x per jaar voor hetzelfde. Aangezien je per maand moet declareren kun je niet de duurtste nota's uitzoeken. Benjy is verzekerd bij Petplan. Dit is veel makkelijker wat declareren betreft.

Plaats reactie