Vloerverwarming en invloed op hond
Moderator: Lizzy
-
pluto19612002
- 1-ster

- Contacteer:
Re:Vloerverwarming en invloed op hond
ik heb ook vloerverwarming, en vind het heerlijk. Maar ik heb laatst een verhaal gehoord/gelezen wat me toch aan het denken zette:
Als er buiten sneeuw ligt, of het vriest, gaat de hond natuurlijk baarvoets lekker naar buiten. Komt ie weer binnen, dan lijkt het of de vloer bloedheet is (al is het maar matig verwarmd). Net als je bijna bevroren handen onder de warme kraan doet: gaat prikken en tintelen en is niet lekker. Men raadde toen aan de hond eerst weer op temperatuur te laten komen op een koude binnenvloer en daarna pas weer op de vloerverwarming. Ik dacht ".....zit wat in!"
Als er buiten sneeuw ligt, of het vriest, gaat de hond natuurlijk baarvoets lekker naar buiten. Komt ie weer binnen, dan lijkt het of de vloer bloedheet is (al is het maar matig verwarmd). Net als je bijna bevroren handen onder de warme kraan doet: gaat prikken en tintelen en is niet lekker. Men raadde toen aan de hond eerst weer op temperatuur te laten komen op een koude binnenvloer en daarna pas weer op de vloerverwarming. Ik dacht ".....zit wat in!"
-
Elvira
- 5-sterren

- Contacteer:
Wij hebben ook vloerverwarming, zelf vind ik het heerlijk, maar de honden vinden het minder. Zingaro gaat vaak in de hal liggen en zelfs Nelson gaat al in de keuken liggen (in de hal en keuken is geen vloerverwarming). Dus misschien een optie, om niet alles toe doen ?
-
Femke
- 5-sterren

ik heb géén vloerverwaming, omdat we niet in de vloer mogen frezen vanwege de leidingen.
Er lopen echter wel 3 CV leidingen door de kamer, en als ik wil weten waar? Dan hoef ik alleen maar te kijken naar de honden en de katten, want die liggen er pal bovenop. Lekker warm
Ik kijk niet meer raar op als ik Stan midden in de keuken op zijn rug zie liggen slapen
Er lopen echter wel 3 CV leidingen door de kamer, en als ik wil weten waar? Dan hoef ik alleen maar te kijken naar de honden en de katten, want die liggen er pal bovenop. Lekker warm
Ik kijk niet meer raar op als ik Stan midden in de keuken op zijn rug zie liggen slapen
-
karin2
- 5-sterren

mijn Rottie Tara die een heel dun vachtje had lag ook graag op de koude plavuizen .tieneke schreef: Als je een hond hebt die niet al te zwaar in zijn vacht zit zal dit niet echt slecht zijn,onze honden zouden er in ieder geval niet blij mee zijn.
Die liggen het liefst op de koude harde vloer ipv op hun grote hondenbank,dit alles zonder dat de cv bij hun in de hal aan is,ze hijgen zich dan anders echt te pletter en weten niet waar ze het moeten zoeken.
ze moch in de zetel maar hield het daar ook geen 10 minuten vol .
-
karin2
- 5-sterren

hier liepen ook leidingen van de verwarming onder de vloer en de katten lagen daar ook altijd opFemke schreef: ik heb géén vloerverwaming, omdat we niet in de vloer mogen frezen vanwege de leidingen.
Ik kijk niet meer raar op als ik Stan midden in de keuken op zijn rug zie liggen slapen![]()
nu hebben wij sinds verleden jaar nieuwe centrale verwarming met een ander buizensysteem en zijn de buizen onder de vloer niet warm meer .nu liggen de katten gewoon OP de verwarmingselementen
ik snap niet dat ze het uithouden de cv staat soms zo heet dat ik mijn hand er nog niet kan ophouden
gekke beesten ja katten
Wij hebben in de keuken vloerverwarming. Rara waar onze hond ligt te slapen in de winter........ en dan het liefst in het looppad
en zo niet dan ligt ie voor de houtkachel te braden.
En verharen? Gewoon 2 x per jaar.
Op mijn werk loopt ook een hond rond (gezellig
). Daar ligt ook vloerverwarming. De hond kan naar zijn eigen plaats, maar ligt liever bij ons haar artrose te verwarmen.
en zo niet dan ligt ie voor de houtkachel te braden.
En verharen? Gewoon 2 x per jaar.
Op mijn werk loopt ook een hond rond (gezellig
Re: Vloerverwarming en invloed op hond
Ik zat er ook erg mee, wel of geen vloerverwarming.
Onze hond heeft nl een flinke dikke vacht.
We hebben wel vloerverwarming genomen, maar deze zetten we overdag uit in de werkkamer.
Als hij het dan echt te warm krijgt gaat hij daar liggen.
Maar eerlijk gezegd dat is nooit voor lang!
Meestal slaapt hij in zijn sofa, die staat iets van de grond, voorheen stond deze tegen de verwarming aan en dit was veel warmer.
Onze hond heeft nl een flinke dikke vacht.
We hebben wel vloerverwarming genomen, maar deze zetten we overdag uit in de werkkamer.
Als hij het dan echt te warm krijgt gaat hij daar liggen.
Maar eerlijk gezegd dat is nooit voor lang!
Meestal slaapt hij in zijn sofa, die staat iets van de grond, voorheen stond deze tegen de verwarming aan en dit was veel warmer.
Wij hebben hier vloerverwarming aan laten leggen die als hoofdverwarming kan dienen. Speciaal voor de honden hebben we in de gang onder de trap een gedeelte zonder vloerverwarming aangelegd. Eerlijk gezegd liggen ze daar nooit, wel gewoon op de stenen vloer... 
In ons nieuwe huis komt overal vloerverwarming (als hoofdverwarming). Ook in het kennel van de honden. Maar dat gedeelte krijgt een eigen schakelaar die los van de rest van de vloerverwarming aan en uit gezet kan worden.
Vloerverwarming wordt aangesloten op een warmtepomp, waarmee de vloerverwarming in de zomer vloerkoeling wordt.
Volgens mij helemaal ideaal, ook voor die dikke haarballen van mij.
Vloerverwarming wordt aangesloten op een warmtepomp, waarmee de vloerverwarming in de zomer vloerkoeling wordt.
Volgens mij helemaal ideaal, ook voor die dikke haarballen van mij.
- Angelique
- 5-sterren

Die plavuizen van Ts zijn onderhand alweer versleten 
Hihihi, ik zag het net, snorrie!Angelique schreef: Die plavuizen van Ts zijn onderhand alweer versleten![]()
Wij hebben ook vloerverwarming als hoofdverwarming maar de honden verharen maar 2x in het jaar en de vloer is nooit echt warm eerder behaaglijk. Volgens mij mag het water wat door de vloerverwarming loopt ook niet warmer zijn dan 45 graden.
Vanwege de luchtwegproblemen van een van mijn kinderen werd ons juist vloerverwarming aangeraden omdat de lucht circulatie veel minder is dan met gewone verwarming
Vanwege de luchtwegproblemen van een van mijn kinderen werd ons juist vloerverwarming aangeraden omdat de lucht circulatie veel minder is dan met gewone verwarming
Ik denk wel dat het dan handig is een plekje te hebben waar niet helemaal vloerverwarming onderdoor loopt. Kan me wel indenken dat ze het soms te warm krijgen. Is hier ook zo, als de verwarming aan staat, liggen er geregeld wat op de vloer om af te koelen. Als je een klein plekje houdt waar het koel is, kan je hond daar gaan liggen.