Carnibest versus Naturis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Carnibest versus Naturis

wolfpack
1-ster
1-ster

Bericht door wolfpack »

hoi, zal me eerst even voorstellen, ik ben gea ,woon in Nuenen (NB) en heb 3 honden
een jack russel, een beauceron en een indiandog
sinds 3 jaar voer ik mijn honden naturis KVV en ze doen het er alle 3 goed op,sinds een half jaar ben ik de kvv aan het afwisselen met BARF.

Ik heb mijn honden met sprongen voorruit zien gaan sinds ik geen brok meer voer.
Ik heb me een tijdje ingelezen op het forum en zie veel verschillende reakties op naturis, wat op zich prima is, elke ervaring telt mee.
Wel moet ik zeggen dat het laatste jaar naturis zich goed ontwikkeld heeft en er vele smaken bij gekomen zijn, die in ieder geval bij mijn honden goed in de smaak vallen
Vooral de rund compleet en makreel/pens vinden ze helemaal geweldig, waarbij ik moet zeggen dat makreel/pens geen complete voeding is, maar ik geef ze zelf dan groenten bij

Verder wil ik opmerken dat er hier enorm veel geweldig goed info over barf en vlees te vinden is, super
Zodoende heb ik de overstap van versvlees naar barf kunnen maken

groeteen
Gea en hondjes
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Edit Admin:  bericht aangepast i.v.m. de geldende reclameregels.
Laatst gewijzigd door wolfpack op do 04 feb 2010, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Welkom op Barfplaats Gea, wat heb je prachtige honden  :)
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Zit er geen groenten in Naturis???? Volgens mij wel in de compleet versies.....ik ga nog eens kijken op hun website.
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

[quote="mysmoothcollies"]
Zit er geen groenten in Naturis???? Volgens mij wel in de compleet versies.....ik ga nog eens kijken op hun website.
[/quote]
Dit staat er op de website van Naturis over de compleet versies, geen groente nee, maar wel zeewier/paardebloem/brandnetel/goudsbloem is dit niet voldoende dan????Zie hieronder:

Wij werken met producteigen(van nature in het vlees aanwezige)
vitamines/mineralen/sporenelementen,die waar nodig worden aangevuld
worden met natuurlijke vitamines/mineralen/sporenelementen/zeewier
/paardenbloem/brandnetel/goudsbloem en zalmolie om tot een
complete en verantwoorde voeding te komen.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

[quote="mysmoothcollies"]
Dit staat er op de website van Naturis over de compleet versies, geen groente nee, maar wel zeewier/paardebloem/brandnetel/goudsbloem is dit niet voldoende dan????Zie hieronder:

Wij werken met producteigen(van nature in het vlees aanwezige)
vitamines/mineralen/sporenelementen,die waar nodig worden aangevuld
worden met natuurlijke vitamines/mineralen/sporenelementen/zeewier
/paardenbloem/brandnetel/goudsbloem en zalmolie om tot een
complete en verantwoorde voeding te komen.

[/quote]

:-[ Moet je dit als groenten aanzien???

Er zitten nog toevoegingen in en ook paardenmelk.

Ik zie wel weer hoe Berre erop gaat reageren, 't kan nog alle kanten uit. De wortelen uit Carnivoer en HB  komen er bij hem  altijd ingepakt in een laagje slijm en met hevige krampen weer uit.
Sabine Ooijen
1-ster
1-ster

Bericht door Sabine Ooijen »

Ok,stomme vraag.....maar wat betekend het dan als het ingepakt in een laagje slijm zit?
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

[quote="inni"]

:-[ Moet je dit als groenten aanzien???

Er zitten nog toevoegingen in en ook paardenmelk.

Ik zie wel weer hoe Berre erop gaat reageren, 't kan nog alle kanten uit. De wortelen uit Carnivoer en HB  komen er bij hem  altijd ingepakt in een laagje slijm en met hevige krampen weer uit.
[/quote]

Volgens mij zit er geen Paardenmelk in de "gewone" compleet versie, dit zit alleen in de premium versie, dacht ik, maar die koop ik niet da's onzin en niet nodig, vind ik.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

[quote="Sabine Ooijen"]
Ok,stomme vraag.....maar wat betekend het dan als het ingepakt in een laagje slijm zit?
[/quote]

Tussen z'n hoopje zit dan een oranje gekleurde prop wortelstukjes met er rond een laagje slijm.
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Volgens mij zit er geen Paardenmelk in de "gewone" compleet versie, dit zit alleen in de premium versie. 
Naturis heeft  de premium versie  uit het assortiment gehaald.
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Oh dat wist ik niet, maar betekent dat dus dat er in alle compleet versies nu paardenmelk zit? Ik zag het niet op het etiket staan.........
Shifra en Sharel
3-sterren
3-sterren

Bericht door Shifra en Sharel »

Mijn honden kregen ook altijd CB, en omdat er een dierenwinkel dichtbij, de Naturis verkocht, kreeg ik eerst van hun een proefexemplaar.
Mijn honden eten eigenlijk wel alles, maar ook wel gevoelig voor rund.
Ik geef ze nu steeds de kip versie van Naturis, ze zijn nog niet erg uitgebreid in de versies, maar het scheelt me wel in mijn portomonee.
Wat ik wel moet zeggen, bij CB hadden ze goeie stevige ontlasting, met Naturis hebben ze vaker op een dag ontlasting, misschien komt het ook door het overschakelen?
Wanneer de Naturis even is uitverkocht, want het loopt daar als een tielerier, dan neem ik wel weer de Cb.
Shifra en Sharel
3-sterren
3-sterren

Bericht door Shifra en Sharel »

Mijn honden zijn nu een aantal weken op de naturis, hadden in het begin een dunne ontlasting, maar dat is nu na een paar weken goed gekomen.
Ik heb nu sinds kort ook de kip/makreel versie, het ruikt lekker en ze vinden het heerlijk.
Tot nu toe gaat het steeds beter, ik denk dat ze er aan moesten wennen, want ze waren CB gewend.
En wanneer ik moet afrekenen, merk ik het ook ;) :D

Plaats reactie