Hoevaak?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoevaak?

sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Wilma2206 schreef: Omdat het imuunsysteem van honden sterker is? Gaat dat ook op bij een pup?
Of omdat het gaat om andere bacterieen?
Honden hebben een sterker gestel dan mensen. Ze eten ook vlees dat bijna weer zelfstandig loopt en hebben er niets van terwijl wij er doodziek van zouden worden. Ik zou t persoonlijk alleen niet te vaak ontdooien.
Ik gooi t gerust na 1x nog eens terug, maar daarna gaat t op.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Als ik iets laat ontdooien is het vaak nog niet helemaal ontdooid, maar net zodat ik het van elkaar af getrokken of gesneden krijg..
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Ik heb nog 3 bakken staan die nog maar 1 x zijn ontdooit. Daar ga ik de zakkentechniek eens bij uitproberen. Bedankt voor de tips.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Hier vries ik nooit iets voor de 2e keer in,het gaat toch wel op  :biggrin2:
Hertog
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hertog »

Hier hergebruik ik broodzakken om het vlees in te vriezen. Als dat niet zuinig is ::) Het papiertje waar op staat wat voor brood het is gebruik ik om met een zwarte stift te schrijven wat er in zit.
De hergebruik bakjes techniek staat mij ook zeer aan.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bakjes vind ik ook erg handig. Ze stapelen lekken en nemen weinig ruimte in beslag. Nu dus maar kleine bakjes sparen. :)
Daphne&Jayden
4-sterren
4-sterren

Bericht door Daphne&Jayden »

Je kunt die 'chinese bakjes' ook bij de toko kopen. Volgens mij worden die per 20 of 25 stuks met deksel verkocht. Ze hebben ze vaak ook met een scheidingswandje, zodat je in feite dus 2 kleine bakjes hebt met 1 deksel. Is ook wel makkelijk voor portieverdeling, een kant spiervlees en de andere kant orgaan bijvoorbeeld.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Daphne&Jayden schreef: Je kunt die 'chinese bakjes' ook bij de toko kopen. Volgens mij worden die per 20 of 25 stuks met deksel verkocht. Ze hebben ze vaak ook met een scheidingswandje, zodat je in feite dus 2 kleine bakjes hebt met 1 deksel. Is ook wel makkelijk voor portieverdeling, een kant spiervlees en de andere kant orgaan bijvoorbeeld.
Dat wist ik niet dat je die daar kunt kopen. Ga ik eens bij ons voor kijken dan. Bedankt voor de tip!
Daphne&Jayden
4-sterren
4-sterren

Bericht door Daphne&Jayden »

Graag gedaan!  :)
Ik zag in je profiel dat je in Maastricht woont, daar heb je een hele grote toko, Amazing Oriental, daar verkopen ze die bakjes zeker. Het adres is Laag Gubbelstraat 38 tel. 043-3210738. Succes!
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Die toko is in de binnenstad! Ben er nog nooit geweest maar ga nu zeker eens kijken! Nogmaals bedankt.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ik betaal voor dat soort bakjes met deksel 3 euro voor 10 bakjes van 750 ml. ik vind dat nog vrij prijzig en gebruik ze alleen voor mensenvoer.
wat ik wel doe is bakjes sparen van de surinamer. die was ik dan af als ik mn roti op heb.
McClauds
1-ster
1-ster

Bericht door McClauds »

Voordat het vlees is ingepakt bij de verschillende bedrijven, is het ook zeker al één keer ontdooit! Ik zou het vlees niet te vaak ontdooien. Ookal kunnen de honden er goed tegen, de bacterieën blijven niet braaf alleen op het vlees zitten! En wij zijn er wel weer wat gevoeliger voor. De hygiëne rondom de barf is niet zo zeer voor de honden, dan wel voor de omgeving!
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Als je weet hoe vaak het vlees al is ontdooit voordat jij het koopt in de winkel, zul je heel raar staan te kijken. Ook heb ik gezien (op een vleesbedrijf waar ik als invalkracht werkte) dat vlees dat al een jaar in de vriezer ligt en al ingepakt is, weer uitgepakt wordt en in nieuwe dozen gedaan wordt waardoor het nog een jaar langer houdbaar is. Ook vlees wat op de grond viel werd zo weer opgepakt en verpakt voor de verkoop. Dus ik stoor me er eigenlijk niet meer aan om het een keer vaker te ontdooien of aan de datum (moet natuurlijk niet te gek worden).
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Xada schreef: Als je weet hoe vaak het vlees al is ontdooit voordat jij het koopt in de winkel, zul je heel raar staan te kijken. Ook heb ik gezien (op een vleesbedrijf waar ik als invalkracht werkte) dat vlees dat al een jaar in de vriezer ligt en al ingepakt is, weer uitgepakt wordt en in nieuwe dozen gedaan wordt waardoor het nog een jaar langer houdbaar is. Ook vlees wat op de grond viel werd zo weer opgepakt en verpakt voor de verkoop. Dus ik stoor me er eigenlijk niet meer aan om het een keer vaker te ontdooien of aan de datum (moet natuurlijk niet te gek worden).
Brrrrr... blij dat ik geen vlees eet!

Plaats reactie