Mijn grenzen zijn bereikt. Ik heb nu niet meer de wil het nóg beter te doen. Op een gegeven moment ging het eten van de honden heel mijn leven beheersen en ik kon aan niets anders meer denken.
Het is dus voor mij nu: óf gekuiste barf en kvv óf brokken! De keus is dan makkelijk.
Berry schreef:
Ja dat kan wel, nu doe ik dat ook wel eens als ze zalmkop of i.d. krijgen.
Geven hier de mensen ook apart dan als ze meerdere honden hebben ?
Mijn honden staan ongeveer 5 meter uit elkaar met eten en dat is hier genoeg. Maar ik ben begonnen met eentje in de voortuin en eentje in achtertuin (dus een heel huis ertussen) voor het geval dat....
Een kennisje van mij heeft twee CC en die eten gewoon broederlijk naast elkaar. Geen probleem. Ook niet met bot.
Berry schreef:
Dat kan natuurlijk ook !
In de winter alles zelf malen, en in de zomer in de tuin en vast.
Maar ik heb nu nog 120 kilo vlees en botmix.
Als ik het goed begrijp kan ik daar beter nog wat orgaan extra bij doen ?
trimsalon schreef:
maar waarom malen? Als ik vragen mag.....?
Ja dat begrijp ik ook niet. Ik neem aan dat de honden in jouw onderschrift jouw honden zijn. Nou die zijn prima in staat om zelf hun vlees te malen. Mijnen doen niet anders. Al jaren niet.
Hier eet ook het gros apart. Om reden van teveel schrokken of jatten, of niet eten en alleen maar met je bek in de bak staan grommen. Dus staan er een aantal achter een deur en de rest daar staan we bij. Op de gevogeltekarkassen na wordt alles in flinke stukken gesneden (ook de pens, zo ernstig is dat niet ) en krijgt iedereen een bak voor de neus en daar wordt uit gegeten.
Rovanna schreef:
Ja dat begrijp ik ook niet. Ik neem aan dat de honden in jouw onderschrift jouw honden zijn. Nou die zijn prima in staat om zelf hun vlees te malen. Mijnen doen niet anders. Al jaren niet.
In de zomer kunnen ze wat mij bereft gewoon buiten in de tuin barfen, maar dan wel allebij vast.
In huis word het lastiger om ze apart te houden, en als het gemalen in hun voerbak zit dan vechten ze niet.
Berry schreef:
In de zomer kunnen ze wat mij bereft gewoon buiten in de tuin barfen, maar dan wel allebij vast.
In huis word het lastiger om ze apart te houden, en als het gemalen in hun voerbak zit dan vechten ze niet.
Maar waarom kunnen ze in de winter niet buiten eten?
hier lopen er vijf boxers rond, ze eten allemaal gebroederlijk naast elkaar op hun eigen barfkleedje de groten halen het zelfs niet in hun kop om te dicht bij de pups te komen daar hebben ze nog aardig ontzag voor ook! iedereen wacht daarom rustig af totdat iedereen klaar is en dan ruilen ze allemaal van kleedjes om te kijken of er misschien nog wat te halen valt (ik heb er ongeveer 2 meter tussen zitten)
Berry schreef:
In stukken gesneden kunnen ze ook zo opeten en dan heb je het extra voordeel tegenover gemalen dat het langer in de maag blijft en daardoor beter opgenomen wordt én een verzadigder gevoel geeft.
Hier eten ze ook het jaar rond in de tuin, onder het afdak als het regent of sneeuwt. OK, Kátur is daar qua vacht natuurlijk ook wel op berekend
Lizzy heeft haar Dalmaten geleerd om elk op een eigen afwasbaar kleed te eten. Ook lappen pens en hele karkassen. Na de maaltijd afspoelen en klaar.
Zelfs mijn katten eten elk op hun eigen plek. Daar sta ik wel bij voor de goede orde maar ze hebben elk hun eigen stekkie en als de maaltijd er aankomt gaan ze daar ook vast staan schreeuwen
HIer wordt geen enkel bot gemalen, daar hebben ze toch hun kiezen voor. Die blijven juist mooi schoon door het eten van hele vkeesbotten. En ze eten het hele jaar door buiten (aangezien ik niet zo van de elke-dag-kleedje-wassen ben )
Hier maal ik alleen wat spiervlees om door de groentemix te doen, verder maal ik helemaal niets!
De honden malen alles zelf wel met hun gebit, bijkomende voordelen zijn dat ze zo hun tanden poetsen en ook dat ze veel plezier hebben in het kauwwerk.
Borke eet buiten, heeft een eigen Barfafdak voor als het regent. Niet dat het hem wat uitmaakt om in de stromende regen te eten, maar ik heb liever geen kletsnatte hond die ik daarna weer moet afdrogen om het huis een beetje toonbaar te houden. Alleen in de vuurwerkperiode eet hij in huis, dan zet ik hem in de hal met een paar kranten onder zijn eten die ik na afloop weggooi.
Sofi eet altijd in haar bench, even kleedje er uit en na afloop even nat afnemen en kleedje er weer in.
Op vakantie eten ze of in aparte vertrekken of aan de lijn vastgemaakt buiten. Ik wil dat ze rustig kunnen eten, zonder bang te zijn dat de ander pikt.
De katten eten Carnibest, ik heb geen zin om alles voor hen te malen en ze vertikken het om zelf te kauwen.
Die mixen van Herby zijn erg goedkoop, maar je hebt zo geen flauw idee wat je voert en dat vind ik heel erg belangrijk!