KVV, vis en beloning, pup omzetten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: KVV, vis en beloning, pup omzetten

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Ons Elftal"]
Kan dat al zo jong? Onze pup is morgen 9 weken en lijkt ook zo'n honger te hebben. Na de maaltijd gaat ze wel lekker liggen pitten, maar na een uurtje of twee staat ze er al weer  :(
Ik weet nou niet of ze echt honger heeft of dat ze het gewoon zo lekker vindt. Ze is 2 kg en krijgt 2 ons per dag. 's Morgens KVV en 's avonds zelf samengesteld, maar wel gesneden en gemalen.
[/quote]

Het kan natuurlijk altijd dat je door pupsellief in de meling genomen wordt :biggrin2:. Hier krijgen de pups met 9 weken al 3 x per dag. Daar zit dan wel wat vleesbot in de vorm van een vogelkarkasje bij in, maar het is ook wel eens "hapklare" hap.
Goed beschouwd, als pup lekker aanvoeld, dan zou die genoeg te eten krijgen.  Ik zou gewoon eens zelfde hoeveelheid in  3x proberen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Nynke F"]
ik zou af en toe een (eerst platgeslagen) kippennekje of kwartelkarkasje geven  :)  dat geeft je pup wat meer werk met kauwen en is hij dus wat langer verzadigd  :) :)

Wat is het eigenlijk voor hondje??
[/quote]

(schapedoesje)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

[quote="Angelique"]
(schapedoesje)
[/quote]

okido  :) :) :)  die moet inderdaad al wat botterigs/karkasserigs kunnen eten toch ?  :)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

dacht het wel, hier kwamen ze met 8 weken en zaten gelijk aan de kippenekken en karkassen.
Ons Elftal

Bericht door Ons Elftal »

[quote="Angelique"]
Het kan natuurlijk altijd dat je door pupsellief in de meling genomen wordt :biggrin2:. Hier krijgen de pups met 9 weken al 3 x per dag. Daar zit dan wel wat vleesbot in de vorm van een vogelkarkasje bij in, maar het is ook wel eens "hapklare" hap.
Goed beschouwd, als pup lekker aanvoeld, dan zou die genoeg te eten krijgen.  Ik zou gewoon eens zelfde hoeveelheid in  3x proberen.
[/quote]

Ben vandaag begonnen met 3x per dag. Het leek me zo'n hoeveelheid die ze dan in 1x op moet eten, maar dan is het inderdaad logisch dat ze voldaner zijn. Ze had er geen problemen mee, het was zo op. En...........ze heeft zich nog niet gemeld voor de volgende hap. Dus zo te zien werkt het nu al  :)
Ze voelt prima aan. Niet te mager, maar ook zeker niet te dik.
Dank je wel
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Ons Elftal"]
Ben vandaag begonnen met 3x per dag. Het leek me zo'n hoeveelheid die ze dan in 1x op moet eten, maar dan is het inderdaad logisch dat ze voldaner zijn. Ze had er geen problemen mee, het was zo op. En...........ze heeft zich nog niet gemeld voor de volgende hap. Dus zo te zien werkt het nu al  :)
Ze voelt prima aan. Niet te mager, maar ook zeker niet te dik.
Dank je wel
[/quote]

Taaadaaa :biggrin2: 
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

Super dat 3 x per dag werkt voor jullie pup, Ons Elftal!!!

Nou 3 x per dag was niet zo'n succes, ze blijft zo enorm bijten. Vanavond ook weer, klein beetje extra kvv gegeven, en hoppa slapen... kortom ze kan meer dan 8% van d'r lichaamsgewicht eten. Mag ik dit zomaar geven dan? Ze is absoluut niet dik, wellicht eerder wat dun.  Ze heeft niet zo'n opgeblazen buik zoals je van br*kken vaak ziet!!

Ze is nu ruim 9 weken, en ze bijt enorm in onze vingers en in de bank enz. terwijl ze toch elke dag 1 pensstaafje krijgt en ook speeltjes heeft waar ze op kan kauwen.

Ze heeft vanavond voor het eerst yoghurt gehad, dat was feest. Ze krijgen allebei 5 soorten Natudog, en 1 dag Prins.

Vandaag ook nieuwe bestelling Natudog kvv gedaan, incl. kippenekken en pens.
Diana "Doezengek" komt op bezoek binnenkorten neemt kipkarkassen mee  :) Dank dank!!!

Inmiddels ook een droogmachientje (bomann) besteld, hopelijk komt ie sneller dan de toegezegde 2 weken  :( :( :(

Geloof dat we zo een heel eind op de goede weg zijn!
Doezengek
3-sterren
3-sterren

Bericht door Doezengek »

Het zijn gewoon monsters die schapendoezen..... Wacht maar eens af als ze hun 1ste kippenekje gehad hebben  :D. Misschien wordt Duna's kauwbehoefte dan bevredigd. En als ze dan eens haar 1ste kipkarkasje heeft gehad dan moet het volgens mij nog eens stukken minder worden met dat bijten  ;)
Ons Elftal

[quote="Bien"]

... kortom ze kan meer dan 8% van d'r lichaamsgewicht eten. Mag ik dit zomaar geven dan? Ze is absoluut niet dik, wellicht eerder wat dun. 

Ze is nu ruim 9 weken, en ze bijt enorm in onze vingers en in de bank enz. terwijl ze toch elke dag 1 pensstaafje krijgt en ook speeltjes heeft waar ze op kan kauwen.
[/quote]

Onze pup krijgt 10%. En ze is pertinent niet te dik. Eerder schraal.
En ook zij bijt hoor, het wordt al minder, maar pups onderzoeken nu eenmaal vanalles met hun mond. Ik maak daar eerlijk gezegd niet zo'n probleem van en zie het niet als iets dat met het eten te maken heeft.

Natuurlijk moeten pups leren dat er niet zomaar in alles gebeten mag worden, maar met het aanbieden van alternatieven - denk aan bijvoorbeeld een Kong of speelgoed waar ze mee kunnen spelen en in kunnen bijten - kom je al een heel eind.
Bij mij krijgen ze trouwens geen speelgoed als ik er niet bij ben. Dit ivm veiligheid.
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

[quote="Doezengek"]
Het zijn gewoon monsters die schapendoezen..... Wacht maar eens af als ze hun 1ste kippenekje gehad hebben  :D. Misschien wordt Duna's kauwbehoefte dan bevredigd. En als ze dan eens haar 1ste kipkarkasje heeft gehad dan moet het volgens mij nog eens stukken minder worden met dat bijten  ;)
[/quote]

Komt goed  :P
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

[quote="Ons Elftal"]
Onze pup krijgt 10%. En ze is pertinent niet te dik. Eerder schraal.
En ook zij bijt hoor, het wordt al minder, maar pups onderzoeken nu eenmaal vanalles met hun mond. Ik maak daar eerlijk gezegd niet zo'n probleem van en zie het niet als iets dat met het eten te maken heeft.
Natuurlijk moeten pups leren dat er niet zomaar in alles gebeten mag worden, maar met het aanbieden van alternatieven - denk aan bijvoorbeeld een Kong of speelgoed waar ze mee kunnen spelen en in kunnen bijten - kom je al een heel eind.
Bij mij krijgen ze trouwens geen speelgoed als ik er niet bij ben. Dit ivm veiligheid.
[/quote]
@OnsElftal --> succes met je pup, groei hij/zijn goed?
Vandaag heeft ze per maaltijd nog iets meer gehad dan 8% en raad eens?? Het is een schatje, en bijt niet meer zo erg!! Blijkbaar had ze dus toch echt honger, de arme ziel. De kvv gaat erg goed, ook al krijgt ze niet te extra fijn gemalen versie.
We verwachten ook dat ze nu in andere situaties ook minder gaat bijten.
Bij ons spelen ze ook alleen met speeltjes als we erbij zijn hoor!!! Als er iets gebeurd dan vergeef je jezelf dat nooit.
Ons Elftal

[quote="Bien"]
@OnsElftal --> succes met je pup, groei hij/zijn goed?

[/quote]

Ze groeit prima. Is al een kilo aangekomen in de twee weken dat ze hier woont. Ze vreet als een bootwerker! ;D
Ook in hoogte is ze gegroeid. Dierenarts was gisterenavond super tevreden.
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

[quote="Ons Elftal"]
Ze groeit prima. Is al een kilo aangekomen in de twee weken dat ze hier woont. Ze vreet als een bootwerker! ;D
Ook in hoogte is ze gegroeid. Dierenarts was gisterenavond super tevreden.
[/quote]
Goed joh! Onze dierenarts was ook tevreden afgelopen woensdag!
Wat is het volwassen gewicht van je hond ongeveer? Van ons tussen 10-15 KG. ze groeit goed maar niet zo snel als die van jullie hoor, tis nog maar een ukkie waar je overstruikelt  :P
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

We hebben de kippenekken in huis! Even pletten alvorens te geven dat is duidelijk.

Beide honden doen het goed op KVV en krijgen dit als hoofdvoer.

Nu wil ik ze ook kippenekken geven, hoe vaak doe ik dit per week en moet ik dan minder kvv geven? Is het dan beter om er rund kvv die dag bij te doen? KVV is compleet versie.

1 pup van 11 weken, bijna 2 kg
1 volwassen hond, 15 kg

Ook heb ik Pens (gemalen en heel), vanmiddag komen daar nog kipkarkassen bij.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

je kan best elke dag 1 of 2 kippennekken geven of een keer een hele portie aan kippennekken  :) :) 

de verdeling van vlees en bot aan kippennekken is ongeveer 50/50 en orgaan voer je al genoeg omdat dit meestal ruimschoots in kvv zit  :)

Plaats reactie