Angelique schreef:
MIjn redenatie was dat ik haar achteruit zag gaan op hetzelfde aanbod van voer. Dat achteruit gaan was dan verlies van uithoudingsvermogen, vacht wat niet meer goed groeide, afvallen zonder aanwijsbare reden, gewoon een beetje verleppen. Dan kan ik dat wegschrijven onder "gut, tja, ze wordt oud" , maar ik kan ook trachten dat deels te ondervangen door haar van alles wat extra te geven. "Deels "natuurlijk omdat het ouderdomsproces natuurlijk gewoon doorgaat en haar wandelingen nog steeds korter worden. Maar vooralsnog ben ik er tevreden mee en zou ik het zeker weer doen bij een volgende.
Mag ik aan jou vragen welke multivitaminen je dan bijvoert?
Mijn oudje is nu bijna (of al) 10, stond tot 2 jaar terug op brokken en is onbeschrijflijk opgeknapt door Barf te gaan voeren, maar ik zou haar graag ondersteunen waar ik kan. Ze is al vanaf jongs af aan "slecht" door o.a. een Lumbosacraalstenose met hernia, waarbij de stenose operatief weggehaald is en de hernia is blijven zitten. Mbv Dorit Aharon doet ze het al jaren beter dan ooit te voren, en door de voeding heeft ze weer veel meer spiermassa gekregen.
Omdat het zo goed gaat ben ik zelfs ongemerkt gaan vergeten glucosamine te geven. Nu ze vele malen ouder wordt dan we ooit hadden kunnen durven dromen (en fit hoor ;-), ze wandelt rustig anderhalf uur mee, waar ze vroeger nog geen 5 minuten wilde lopen en lang helemaal stuk was van een kwartier), wordt ze natuurlijk gewoon "oud". Ik heb de neiging als ze een mindere dag heeft dat direct aan haar problemen te koppelen, maar de dame mag natuurlijk best een tandje lager op haar leeftijd. Ik wil haar wel weer wat ondersteuning gaan geven, dus de glucosamie komt terug op het menu, en misschien zou ze ook baad hebben bij multivitaminen. Kauwen doet ze overigens nog prima :biggrin2:, alhoewel ze met lamsribben soms wel moeite heeft en er langer over doet (maar ze vindt ze zaaaaaaalig). Ik zei echter maar niet veel toen bij de laatste controle de DA opmerkte dat er een klein stukje van een kies afgebroken was....
Oh, en ik voer 2x per dag. Gevoelsmatig wil ik haar inderdaad niet alles in 1 keer geven en daarom eet ook de andere dame 2x. Dat gaat prima. Vaker voeren dan dat lijkt me niet nodig voor mijn senior.