Barf en gebit

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Barf en gebit

_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Bedankt voor jullie vele antwoorden!

Ruiken jullie honden uit de mond? Ik ken alleen 'brokkenhonden' (mijn hond wordt de eerste 'vleeshond'), en die kunnen af en toe flink uit de bek stinken! Soms ruik je het alleen van vlakbij, andere al van veraf.

Groetjes
Sandra
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

heel soms meurt Khami uit haar straatje. Maar volgens mij heeft dat meer te maken met haar oren als ze daar last van heeft.
De hond van mijn schoonouders die eet br*k en als die haar goddelijk bekkie open doet ligt echt stijl achterover :yucky:
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

De meeste zijn wel positief wat betreft de kiezen, maar ik heb toch andere ervaringen.
Mijn 3 honden hebben allemaal wel aanslag, zelfs die van 22 maanden.
Bij mijn honden zijn de achterste kiezen juist stralend wit, maar hoe verder naar voren hoe viezer.
Mijn honden eten 's morgens KVV en 's avonds BARF. Ze krijgen elke dag vleesbot, maar wel altijd van de kleine dieren, dus geen lam of geit.
De 2 jongste hebben vanaf pup af aan zo gegeten en oudste (bijna 7 jaar) is begonnen met alleen KVV.

Ze ruiken verder niet echt uit hun bek vind ik.

Groetjes Trudie
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

_Sandra_ schreef: Bedankt voor jullie vele antwoorden!

Ruiken jullie honden uit de mond? Ik ken alleen 'brokkenhonden' (mijn hond wordt de eerste 'vleeshond'), en die kunnen af en toe flink uit de bek stinken! Soms ruik je het alleen van vlakbij, andere al van veraf.

Groetjes
Sandra
Danny een beetje. Guus niet.
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Kjell ruikt niet uit zijn mond.

De boxer van mijn schoonouders (r.i.p. lieve Bas...) stonk de laatste jaren echter enorm  :-X
als dat beessie jouw richting in keek en uitademde dan ging je met meer dan een meter tussenruimte nog van je graat.
Hij at brok, maar ik moet zeggen dat ik het zo extreem nooit eerder bij andere honden geroken heb.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

uit de bek stinken?
vreselijk, gentle heeft tot een paar weken geleden vreselijke meur uit zijn bekkie gehad, echt erg...
geen idee waardoor het kwam, sinds kort is het over...
de andere hebben nooit gestonken..
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Kyra heeft bij mij 2jaar br*kken gehad en had behoorlijk gele tanden. Tanja kwam als herplaatser met een vreselijk gebit :( Zelfs de DA zei dat Tanja's gebit dat jaar eens goed onder handen genomen moest worden.
Duster heeft maar een klein half jaar brokken gehad en daar was nog niet veel van te zien.

Kyra's tanden zijn nu weer (op enkele plekjes na) mooi wit. Tanja's gebit hoeft niet meer onder handen genomen te worden door de DA (zei hij zelf) en Dusters gebit is sprankelend wit gebleven ;) :)

Ik weet nog dat mijn vorige DA zei dat ik Kyra's tanden moest poetsen ivm de aanslag, ik zag het echt niet zitten en ben dus reuze blij dat ze zelf haar tanden poetst tijdens het eten ;)
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

hier allemaal op barf groot geworden dus ik kan het verschil niet meten met ander voer. De jongsten zijn 6 maanden en de oudste is bijna 5... We hebben hier een jonge DA die in tegenstelling tot de rest van de DA's heel grondig aan het tandjes kijken is bij de inenting en die vond het fantastisch de gebitjes :D.. ze zijn dan ook allemaal spierwit zonder een spoor van aanslag nou moet ik zeggen dat het allemaal familie van elkaar is oma, kinderen, kleinkinderen dus kan ook iets erfelijks zijn :) alleen de pupjes ruiken af en toe uit hun bekjes maar dat komt van het tanden wisselen de volwassen honden ruiken niet uit hun bekkies :)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Uit de bek stinken met wisselen, dat ken ik wel bij barfers. Verder niet, zelfs niet mijn bejaarde dame.
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Mijn dierenarts en haar assistente vielen bijna omver na het zien van het gebit van Baiko. Zo mooi vonden ze het eruit zien. En ja dat komt allemaal door de Barf. Dat heb ik ook verteld en haar reactie daarop was dat ook zij dacht dat alle aanslag op de tanden komt door de ingrediënten van de brokken. Nou, ik weet het zeker! Ik heb in twee weken tijd de tanden zien veranderen van geel naar super wit.

Hij kauwt wel heel erg goed op alles.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

paapie is 13,5 geworden op brokken.. en hij had tot op zijn laatste dag een prachtig gebit..
geen aanslag, geen afgebroken tanden en kiezen.. en vrijwel geen slijtage..
zijn hoektandjes waren ietsjes korter..

kiki was 2 toen ze op energique overging en 2,5 toen ze ging barfen..
toen ik haar kreeg had ze wat aanslag op haar tanden, een klein randje..
en laatst keek ik weer eens.. en die kleine rand is groter geworden..  :-\
dus denk ik dat ik haar mijn oude tandenborstel maar even geef..

ik geloof best dat barfen beter is voor de tanden dan brok..
maar met brok hoeft t ook niet direkt dramatisch te zijn..
paap had gewoon een prachtig bekkie met tanden, rook absoluut niet uit zijn steegje, ook zijn vacht rook niet..
kiki stonk enorm toen ik haar kreeg, haar vacht, haar bek, maar zij had duidelijk verteringsproblemen op de brok..
de geur is wel heeeeeeeeeeeeeeeel veel minder geworden.. maar ze riekt nog steeds..
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Hallo allemaal, alhoewel ik niet BARF, maar KVV geef met kleinere BARF kluiven erbij, zit er qua gebit enorm veel verschil tussen de aanslag op de tanden bij mijn meiden. Canna de jongste van 3 jaar! Heeft dus toch behoorlijk tandsteen en zelfs ontstoken tandvlees....heel typies vond ik het wel, juist achterin en in het midden zat veel tandsteen en dat het tandvlees ontstoken was had ik niet verwacht. Nou eet ze wel heel snel/schrokkerig dus misschien moet ik daar iets mee? De oudste Kess van 9 jaar had bijna geen tandsteen en dit konden we op de hoektanden eigenlijk zo weghalen...toch wel apart ben ook wel benieuwd hoe dat dan zit precies want ze krijgen qua KVV enzo dus hetzelfde te eten. Iemand tips? Oh ja Kess eet veel langzamer. Kreeg wel meteen een gratis zakje Dental br**ken van RC mee......mmmmmmm maar niet gezegd verder. Groetjes,

Plaats reactie