Hoe voeren jullie?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe voeren jullie?

sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Ik voer 1x per dag en dan alles bij elkaar, dus ook evt eitje erbij
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

ik doe 3 x per week s'morgens kefir met groente en orgaan mix en s'avonds vlees/bot

2 x per week kefir met eitje met schil en s'avonds spiervlees

2 x per week alleen kefir s'morgens en s'avonds of pens of zalm .
pieterendiaan

Bericht door pieterendiaan »

hier krijgt bikkel van maandag tm vrijdag 's ochtend altijd spiervlees en vleesbot en 'savond spiervlees en vleesbot met de ene dag wat groente en de andere dag orgaan. op zaterdag staat er 'sochtend zalmkop op het menu met wat spiervlees en savond spiervlees vleesbot en een beetje groente. op zondagochtend krijgt hij pens en vleesbot en savonds vleesbot en spiervlees.
ik heb er toendertijd bewust voor gekozen om elke dag vleesbot en spiervlees te geven omdat bikkel snel last heeft van wisselende ontlasting en ervaring bleek dat dit de juiste verhoudingen waren. en ik moet zeggen als ik eens vergeet groente of orgaan eruit te halen krijgt hij dat ook wel eens een keer erop wat meer. en volgens mij maakt het helemaal niet uit wat je wanneer geeft, als je hond maar alles binnen krijgt in twee weken (toch?).
marye
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door marye »

Hier 1x per dag de grote maaltijd en 1x per dag een yogurtmaaltijd.
josevl
2-sterren
2-sterren

Bericht door josevl »

1 keer per dag

de ene dag bot met orgaan
de andere dag bot met spiervlees
Alida
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Alida »

Ik ben dan weer gewent aan 2 keer per dag voeren, maar hier krijgen ze 4 dagen kvv (Carnibest) en 3 dagen Barf of door elkaar....tis maar net wat ik nog overheb van Barf heb ik voornamelijk alleen nog maar bot dan voer ik het door elkaar heen...vinden ze eigenlijk lekkerder als alleen maar barf ach ze doen het er super op en dat blijft gewoon zo...ieder zijn ding zie je wel...belangrijkste is wat jij en je hond makkelijk vind
rosie
3-sterren
3-sterren

Bericht door rosie »

Ik voer 2 keer per dag. "s Morgens meestal spiervlees/orgaan en 's avonds bot en wat groente. Als tussendoortje een ei of wat yoghurt. Onze pup krijgt nog 3 maal op een dag. Vind het belangrijk dat de hond "tevreden" is. En volgens mij zijn ze dat ;D!
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Hier geen ik 's morgens orgaan/spiervlees met groenten en 's avonds het botwerk. Alhoewel ik wel altijd rust aanhoud na het eten heb ik toch het idee dat botwerk zwaarder is om te verteren en omdat ze 's avonds rustig(er) zijn geef ik dus 's avonds het botwerk. Soms krijgen ze de tafelresten er nog bij en een eitje. ::)

Oh ja, Misty krijgt nu nog 3 maal daags en nog niet zo heel veel aan botwerk. Ze eet hoofdzakelijk nog KVV om haar wat te laten wennen omdat het een brokkenhondje was. Vleesmix, orgaan en grote stukken spiervlees met kleine karkasjes en kippennekken krijgt ze nu steeds meer zodat ze straks alleen nog maar BARF krijgt maar bij haar ook hetzelfde, botwerk 's avonds.
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op za 27 feb 2010, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Asthor
1-ster
1-ster

Bericht door Asthor »

Allemala erg bedankt voor jullie reacties!  :)
Ik blijf nog wel gewoon 2x per dag voeren, omdat ik denk dat het voor hem het beste is. Alleen doe ik alles braaf mixen .Dus zorg ik dat hij 's ochtends en 's avonds bot met spiervlees of orgaan heeft. Is echt wel ee nrotwerk!  :o Misschien dat ik eens gewoon ga proberen om 's ochtends het spiervlees of orgaan te geven, en dan 's avonds het botwerk. Ben alleen zo bang dat zijn ontlasting dan dun word door alleen spier/orgaanvlees....  ???
Maar ja, dat zien we dan wel weer...  ;D
Ik houd iedereen op de hoogte.

Groet
Sabine en poot Asthor  8)
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Niet bang zijn, gewoon proberen :)
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Ik voer mijn honden twee keer per dag: 's morgens nadat ik me aangekleed heb en voordat ik koffie drink en 's avonds voordat ik zelf ga eten. Dat wisselt dus nog weleens. Verder maak ik het super makkelijk voor mijzelf: ik voer dus 14 maaltijden per week dat is 7x vleesbot, 3x spiervlees, 2x orgaan en 2x groente. Ik combineer niets want dan raak ik weer de draad kwijt.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Rovanna schreef: Ik voer mijn honden twee keer per dag: 's morgens nadat ik me aangekleed heb en voordat ik koffie drink en 's avonds voordat ik zelf ga eten. Dat wisselt dus nog weleens. Verder maak ik het super makkelijk voor mijzelf: ik voer dus 14 maaltijden per week dat is 7x vleesbot, 3x spiervlees, 2x orgaan en 2x groente. Ik combineer niets want dan raak ik weer de draad kwijt.
Zo doe ik het ook, lekker makkelijk  8)
Arline
3-sterren
3-sterren

Bericht door Arline »

Ik voer Fenja 1x per dag. Sting krijgt voorlopig nog 2x per dag (is 10 maanden).
Ik voer maar 1 of als ze ergens weinig van krijgen 2 soorten per keer. Als ik alles op een dag moet voeren moet ik zoveel verdelen. Nu werp ik ze gewoon bijvoorbeeld een kilo spiervlees of een kilo bot toe, lekker makkelijk  :)
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Ik voer 1x per dag.
De helft vleesbot en de andere helft orgaan of spier.
Dan heb ik nog wat mixjes van Herby die ik zo nu en dan geef omdat het zo gemakkelijk is.
En geregeld een kivo-compleet maaltijd.

Ik reken 1x per maand uit wat ik nodig heb, dat komt binnen en bestel weer als het nodig is. Zo weet ik dat ze over een maand genomen alles binnen krijgen wat ze nodig hebben.
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

ik voer 2 keer per dag en vleesbot altijd savonds,vaak combineer ik,maar niet altijd.
smorgens krijgen ze een lichte maaltijd en savonds voer ik wat meer.

Plaats reactie