wil dit zeggen dat een rund bv 30 dagen voor ze geslacht word geen ivermectine meer inkrijgen dan?Orb schreef: Voor elk middel geldt een wachttijd. Na die wachttijd is het dier/vlees weer schoon en mag er geslacht worden voor consumptie.
Van internet geplukt:
Werkzame stof: ivermectine. Dosering: 1 ml. per 50 kg.
Wachttijd: rund: V: 42 dagen, schaap: V: 63 dagen.
Zalm staat hier niet bij natuurlijk. Heb ook geen idee hoevaak zalm wordt behandeld en er zal vast wel een wachttijd voor staan. Maar waar?
zalmolie en ivermectine
Moderator: Lizzy
Re: zalmolie en ivermectine
Ja een rund, paard, schaap wordt enkele keren per jaar eenmalig behandeld. Daarna treedt de wachttijd in. Voor een rund 42 dagen. Na die 42 dagen mag er weer geslacht worden voor menselijke consumptie.dookia schreef: wil dit zeggen dat een rund bv 30 dagen voor ze geslacht word geen ivermectine meer inkrijgen dan?
Las net ergens dat ivermectine bij zalm wordt gebruikt om het water "schoon" te maken van bv luizen en allerlei andere dingen die de productie van de zalm hindert.
Van 100% ivermectine wordt 75% niet eens opgenomen door de zalm, maar komt wel in het water terecht. Wat dus het biologisch evenwicht enorm verstoort.
ahzo thx voor de infoOrb schreef: Ja een rund, paard, schaap wordt enkele keren per jaar eenmalig behandeld. Daarna treedt de wachttijd in. Voor een rund 42 dagen. Na die 42 dagen mag er weer geslacht worden voor menselijke consumptie.
Las net ergens dat ivermectine bij zalm wordt gebruikt om het water "schoon" te maken van bv luizen en allerlei andere dingen die de productie van de zalm hindert.
Van 100% ivermectine wordt 75% niet eens opgenomen door de zalm, maar komt wel in het water terecht. Wat dus het biologisch evenwicht enorm verstoort.
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja, waarschijnlijk wel.dookia schreef: duuh
heb jij wel mijn vraag gelezen?
Jouw hond is DRAGER, dus geen LIJDER.
Strikt volgens de regels zou ik me kunnen voorstellen dat je daar onderscheid in maakt; jouw hond heeft het bewuste gen-defekt niet, maar kan het wel doorgeven aan zijn kinderen. Jouw hond is dus niet -/- maar +/-
Overigens; ik heb shelties en 1 collie, die kunnen daar ook problemen mee hebben. Ik behandel ze alle drie als LIJDER, hoewel ik ze nog geen van allen getest heb.
Voor het geven van vis ben ik nog niet bang geweest, wel hou ik medicatie altijd 3 dubbel in de gaten (al ging dat niet altijd) en weet ik het voor het geval ze onder narcose moeten; ik laat ze dan behandelen als lijder, gewoon, voor alle zekerheid.
Maar, jouw hond is dus drager en kan dus van geen van de "beruchte" medicaties ziek worden al zou ik er persoonlijk ontzettend op letten en niets geven wat niet goed is voor lijders. In dat kader kan ik me je vraag dus goed voorstellen, maar wees blij, hij is "maar" drager!
Suzanne
waarom doe je niet de test? zou toch voor jou misschien simpeler makenSuzanne schreef: Ja, waarschijnlijk wel.
Strikt volgens de regels zou ik me kunnen voorstellen dat je daar onderscheid in maakt; jouw hond heeft het bewuste gen-defekt niet, maar kan het wel doorgeven aan zijn kinderen. Jouw hond is dus niet -/- maar +/-
Overigens; ik heb shelties en 1 collie, die kunnen daar ook problemen mee hebben. Ik behandel ze alle drie als LIJDER, hoewel ik ze nog geen van allen getest heb.
Voor het geven van vis ben ik nog niet bang geweest, wel hou ik medicatie altijd 3 dubbel in de gaten (al ging dat niet altijd) en weet ik het voor het geval ze onder narcose moeten; ik laat ze dan behandelen als lijder, gewoon, voor alle zekerheid.
Maar, jouw hond is dus drager en kan dus van geen van de "beruchte" medicaties ziek worden al zou ik er persoonlijk ontzettend op letten en niets geven wat niet goed is voor lijders. In dat kader kan ik me je vraag dus goed voorstellen, maar wees blij, hij is "maar" drager!
Suzanne
mijn vraag gaat hem niet rond de genetica van mdr1 of over welke medicatie gevaarlijk zijn maar over zalmolie waar blijkbaar ivermectine in zit, maar niet alleen in zalmolie maar ook in de volledige zalm dus.Suzanne schreef: Ja, waarschijnlijk wel.
Suzanne
[quote="Orb"]
Ja een rund, paard, schaap wordt enkele keren per jaar eenmalig behandeld. Daarna treedt de wachttijd in. Voor een rund 42 dagen. Na die 42 dagen mag er weer geslacht worden voor menselijke consumptie.
[/quote]
zou het ook gebruikt worden bij de fok van andere soorten vissen? of enkel bij zalm? want ik kan anders wel aan kabeljauwolie geraken
Ja een rund, paard, schaap wordt enkele keren per jaar eenmalig behandeld. Daarna treedt de wachttijd in. Voor een rund 42 dagen. Na die 42 dagen mag er weer geslacht worden voor menselijke consumptie.
[/quote]
zou het ook gebruikt worden bij de fok van andere soorten vissen? of enkel bij zalm? want ik kan anders wel aan kabeljauwolie geraken
[quote="dookia"]
[/quote]
Zalm wordt gekweekt, maar er is ook wilde zalm. Kabeljauw komt zover ik weet gewoon uit zee. Zonder ivermectine.
Weet niet waarom je olie wil geven, want gewoon een vette vis zou ook kunnen toch? Of visoliecapsules?
[/quote]
Zalm wordt gekweekt, maar er is ook wilde zalm. Kabeljauw komt zover ik weet gewoon uit zee. Zonder ivermectine.
Weet niet waarom je olie wil geven, want gewoon een vette vis zou ook kunnen toch? Of visoliecapsules?
[quote="Orb"]
[/quote]
Wachttijd of geen wachttijd. Ik heb ze naar de slager zien gaan daags na een ivermectinespuit. Wat niet weet wat niet deert
[/quote]
Wachttijd of geen wachttijd. Ik heb ze naar de slager zien gaan daags na een ivermectinespuit. Wat niet weet wat niet deert
Tja, er kan altijd iets misgaan natuurlijk, hoewel ik me het niet voor kan stellen bij vee.pike schreef: Wachttijd of geen wachttijd. Ik heb ze naar de slager zien gaan daags na een ivermectinespuit. Wat niet weet wat niet deert![]()
Bij een paard zou het kunnen. Wel heel onverantwoordelijk gedrag van de eigenaar.
Heb je zeker wel melding van gemaakt?
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Hm... mijn redenatie op dit moment:dookia schreef: waarom doe je niet de test? zou toch voor jou misschien simpeler maken
Voor de fok is het voor mij op dit moment niet belangrijk. Ik hou nu met alles rekening met medicatie e.d. en dat is prima op te lossen. Waar ze niet tegen kunnen krijgen ze niet.
Als ik laat testen kost dat geld (en dat is op zich het probleem niet) maar voor mij is het 'nutteloos'... als ik erachter kom dat ze -/- zijn dan blijft mijn medicijn'prolbeem'. Als ik erachter komt dat ze +/- of +/+ zijn kan ik makkelijker doen, maar ja... ik ben het inmiddels zo gewend. Een echt probleem heeft zich nog niet voorgedaan; behale op het moment dat Guinnie (en de rest) behandeld moest worden tegen de schurft. Als ik de uitslag had geweten had het probleem er niet minder om geweest...
Dus, daarom geen test. Mocht ooit voor Tristan voor de fok eea belangrijk worden, zal ik het testen (en dan test ik de rest mee)
Groetjes,
Suzanne
http://www.grizzlypetproducts.eu/lang-n ... on-oil.htm
dit vond ik op internet. is interessant voor de mensen die zich zorgen baren erover
dit vond ik op internet. is interessant voor de mensen die zich zorgen baren erover
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
ik denk ook niet aan zalmolie, maar meer aan makreel, anjovis, haring, sardinedookia schreef: ja maar dat is het hem ook net. Heel wat dieren worden ontwormd met ivermectine. niet alleen zalm maar bijna alle dieren die door ons en onze honden kunnen geconsumeerd worden. Als dit bij de zalm in het vet geraakt is de kans groot dat het ook in het vet geraakt van de koeien, kippen, runderen, enz die wij aan onze honden geven.