Net begonnen met Barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Net begonnen met Barf

Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Die van mij voer ik gewoon binnen. Hij eet alles heel netjes op. Het botwerk houdt ik meestal aan één kant vast. Niet omdat hij schrokt trouwens, maar als ik het zo in z'n bak leg kijkt ie me een beetje niet begrijpend aan en zit hij er wat aan te likken. Als ik het dan op pak, pakt hij het keurig aan de andere kant en kauwt hij het allemaal heel goed naar binnen. Orgaan- en spiervlees en vis gaat zo z'n bak in en dat eet hij allemaal keurig boven z'n bak op.
Maar misschien dat jouw hond eendennekken gewoon niet zo lekker vind? Probeer anders eens kippennekken of kwartelkarkas. Het plat slaan deed ik in het begin ook en het vasthouden van het botwerk dus nog steeds. 
Marinus
1-ster
1-ster

Bericht door Marinus »

Bedankt voor jullie reacties! Vanavond heeft hij voor het eerst 4! eendenekken gegeten. Morgen weer een dagje KVV en overmogen weer wat anders proberen. Ben echt al een week of 3 bezig met die nekken en vandaag had hij het ineens door. Je blijft je verbazen met die hond...
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Gaaaaf is dat he  ;) en verslavend  ::)

Twee van mijn kinderen hebben onlangs katjes aangeschaft, allebei van 'daar heb je ma weer met d'r versvoer'  >:( maar vers gaan voeren om van het gezeur af te zijn, vervolgens is dat toch wel heel leuk, zelfs met kvv, dus een keer een kippennekje (griezelend, de watjes  >:() en dan is het hek van de dam  ;D
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

... we hebben weer een barfer!!  8)
Marinus
1-ster
1-ster

Bericht door Marinus »

Haha inderdaad en zeker na vandaag ook zijn eerste penslap! Kga nu snel kijken voor een dikke vrieskist en dan een menu samenstellen. Ander vraagje, Hoe barfen jullie op vakantie?
Arline
3-sterren
3-sterren

Bericht door Arline »

Ik laat ze buiten barfen. In mijn tuin heb ik een carport en daaronder staan van die metalen benches. Geen gedoe om eten (een van mijn honden gaat namelijk enorm schrokken omdat ze bang is dat de ander het afpakt) De metalen bodem kun je ook weer enorm makkelijk schoonmaken.

Ik ben nog maar een keer op vakantie geweest met een barfende hond (1 hond). Toen was het niet erg heet. Ik heb een aantal karkassen meegenomen in een koelbox met koelelementen en in het huisje in de koelkast gelegd, daar kon ze een paar dagen mee doen. Daarnaast kocht ik wat spiervlees in de supermarkt en verder niet al te moeilijk gedaan, want het was maar voor een weekje. Je hoeft je dan niet druk te maken over tekorten oid.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Rien van Bruchem schreef: Haha inderdaad en zeker na vandaag ook zijn eerste penslap! Kga nu snel kijken voor een dikke vrieskist en dan een menu samenstellen. Ander vraagje, Hoe barfen jullie op vakantie?
Met vlees wat voor handen is en makkelijk te koop. In ons geval niet zo lastig want we zijn vaak in Nederland. Bij de supermarkt koop je rundergehakt, alles van kip, runderhart enz. enz. Meestal kijk ik van tevoren of er ergens een slachthuis in de buurt zit....

Plaats reactie