nee dacht ik ook eerstLizzy schreef: Oh bah, dat is balen zeg. Bedoel je dat je Cortaphen krijgt? Ik heb dat ook een tijd aan Brutus gegeven. En daar deed hij het beter op dan op tramadol + prednison en prednison alleen.
deze zouden ze zelf (laten?) maken
ha, ik weet het weer... zou hetzelfde zijn als Arthri-dog
(bron)Arthri-dog is een pijnstiller die in de Benelux niet meer te verkrijgen is. Het geneesmiddel is meer dan 20 jaar te verkrijgen geweest in Nederland.
Het bestaat uit Vitamine C, een 1,79 mg Prednisolon en 80,86 mg Phenylbutazon.
In onze kliniek werden vrijwel alle gewrichtsproblemen met dit middel behandeld. De werking ervan was heel goed te noemen. In de praktijk bleek het namelijk helemaal niet nodig om volgens de voorgeschreven dosering te werken. In lagere dosering werkte het middel heel goed. Als het gedurende langere tijd toegepast werd kon, zelf bij jarenlange toepassing, geen biochemische bloedparameterveranderingen worden vastgesteld.
Waarom dan niet meer verkrijgbaar?
De firma vroeg voor dit geneesmiddel geen Nederlandse registratie aan. Derhalve mocht het niet meer gebruikt worden na het verlopen van de tijdelijke registratie.
Een trieste zaak omdat op deze wijze honden goed en goedkoop geholpen konden worden zonder bijwerkingen.
Maar regelgeving en goede diergeneeskunde gaan helaas niet altijd hand in hand.