zalmkop

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: zalmkop

debbieD
2-sterren
2-sterren

Bericht door debbieD »

Ik heb 2 weken geleden mambo voor het eerst een zalmkop gegeven en die is toe hij vol zat zelf gestopt met eten. Ik heb nog geen wildschaar dus doormidden krijgen vond ik teveel gehannes..
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Zagen met en ijzerzaagje  :biggrin2:
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Aquillo schreef: Zagen met en ijzerzaagje :biggrin2:
Hé bah  :P ;D
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

hier word ook niets meer gezaagd of gehakt hoor ;). Didge krijgt normaal rond 550 gram eten per dag en heeft vorige week een hertekop gehad van 1200 gram. Wel veel maar zag het niet zitten om te gaan hakken in zo'n bambikoppie :-\
De dag erna heeft hij alleen wat groente en spiervblees gekregen.
Grotere zalmkoppen gaan hier ook zo naar binnen
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Bericht door Paula1976 »

Tico eet ook zalmkop. Krijg ik vers van de visboer en dan knip ik ze met een goede keukenschaar in stukken. Hij is er gek op en ik heb de laatste keer de kop in grotere stukken gelaten. Zo heeft hij nu een keer de volledige onderkaak met wangen zeg maar, gehad. Ging prima en hij heeft echt maar een klein bekkie!!

Mijn ervaring is wel bij zowel mijn wijlen Airedale als bij Tico dat ze het ff moeten leren eten. Dus heb ik de eerste keren de kop in kleinere stukken aangeboden bij de gewone maaltijd. Niet lang daarna at mijn Airedale al heel snel de hele kop. Tico moest ook ff wennen aan de staart en vinnen maar het is eten hè, dus het gaat gewoon op!!

En de graat vinden ze ook super lekker! Zit ook nog lekker veel vlees aan! Een vriendin van mij die een Dalmaat heeft is ook voorzichtig aan een beetje bezig met kvv naast de Royal Konijn br#kken en voor haar heb ik laatst extra zalmkop gevraagd bij de visboer. Ook voor Elmo eerst in kleinere stukken geknipt en ze heeft nu een mooi voorraadje thuis met kop en graat. Eén kop heel gelaten, als hij het goed eet kan ze hem een hele geven.

Ze leest ook af en toe stiekem mee op het forum! En ik hoop dat ze ooit in de toekomst ook volledig of gecombineerd met kvv gaat barfen!
Ze moet nog ff een paar drempeltjes over zeg maar......

Plaats reactie