Behandeling grote niet hechtbare wond

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Re: Behandeling grote niet hechtbare wond

Natasja22
1-ster
1-ster

Bericht door Natasja22 »

Honing bandages!! ;)
diergedrag
3-sterren
3-sterren

Bericht door diergedrag »

De grote wond is weer bloederig wondvocht gaan lekken dus ik heb hem even laten controleren. Er zit een fistelgang in vanuit een holte tussen de spieren en een kweek heeft uitgewezen dat er een multiresistente bacterie zit. Shit!
Sella

Bericht door Sella »

Verdorie dat is niet wat je wil horen.
Ik ben even blanko qua tips.
Heel veel succes en sterkte met de behandeling.
diergedrag
3-sterren
3-sterren

Dank je Sella! Ze geeft inmiddels veel over maar dat hoeft geen verband te houden.
Utrecht schijnt trouwens meer antibiotica-opties te hebben, hoorde ik. Dat geeft weer moed.
Sella

Bericht door Sella »

Voor het spugen nux vomica of okugest. Ik heb bv ook nux vomica in huis omdat het ook voor erge stress werkt.
Kus voor je kanjer
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Bericht door Paula1976 »

Hoe gaat het nu met je hond? Met de wonden en met het braken?

Wat een gebed zonder eind lijkt dit! Heel veel sterkte gewenst en ik bewonder je doorzettingsvermogen!

Hopelijk zit er nu spoedig verbetering in.

Geen idee of men dat bij de diergeneeskunde doet hoor maar het schiet me ineens te binnen -> huidtransplantatie.

Voor de wond bij de voet niet geschikt denk ik maar de wond aan de achterpoot misschien wel. Met een drain na de operatie voor evt. vocht en dan de te transplanteren huid op een plek bij de hond weghalen waar huid genoeg zit en het ook makkelijk te hechten is. Op de foto van een maand geleden lijkt de wond van het achterbeen inderdaad heel mooi, je zou echt denken huid aan elkaar en klaar! Maar ja, dat is al wel gebleken dat dat niet zo eenvoudig is.

Maar een evt. operatie hangt natuurlijk wel af van de huidige conditie van de hond en als ze veel braakt....tja.....

Nogmaals sterkte!
diergedrag
3-sterren
3-sterren

Tegen de regels in heb ik het verband er weer af gelaten en doe er af en toe honingzalf op. Mijn punt met verband is dat het warm en vochtig wordt daaronder en dat is voor de meeste bacterieen veel te fijn. Nu is in elk geval de fistelgang dicht, Yes!
Voor het mag en kan gaan dichtgroeien moet eerst de bacterie eruit.

Omdat ik niet de goede homeopatische middelen in huis had geef ik nu een maagbeschermer erbij en het lijkt wat beter te gaan.
Sella

Bericht door Sella »

Gelukkig dat ze wat opknapt.

Plaats reactie