Maagkanteling/torsie Tanja nu ontsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Maagkanteling/torsie Tanja nu ontsteking

**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Even een update over Tanja.

Ze maakt het erg goed. Is allert, opgewekt, eet weer als vanouds (aangepast menu uiteraard) en de ontsteking is volgens mij zo goed als verdwenen. :)

Ik besef steeds beter dat we heel erg veel geluk hebben gehad. Dat ik in mijn handen mag knijpen dat ze er nog is. Ik ben Esther en haar DA daar ook nog iedere dag dankbaar voor :-*

Natuurlijk blijf ik me dingen afvragen waar ik nooit een antwoord op zal krijgen maar daar leg ik me al te graag bij neer.
Maar goed, zelfs 12dagen na de operatie loopt ze nog altijd rond, en op een manier alsof er nooit wat gebeurd is. Jawel, ze heeft gisteren even heel diep/zwaar geblaft toen ze iets vreemds hoorde/zag :D :) Dus dat zit wel goed met mijn meisje, die voeld zich volgens mij kiplekker :)
Door dit voorval ben ik wel allerter geworden en houd ik haar beter in de gaten dan voorheen. Ik kijk tussendoor veel vaker even bij haar en als ik een aantal uur van huis ben voel ik me niet meer op mijn gemak, omdat ik haar dan niet in de gaten kan houden.

Tanja moet nu alleen nog een beetje bijkomen want ze is de afgelopen 2 weken wel wat afgevallen. Vanavond krijgt ze voor het eerst een stukje orgaan (runderhart) bij het vlees en ik wil de komende 2-3weken dan alleen vlees en orgaan voeren.
Jacqueline1968
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jacqueline1968 »

wat een fijn nieuws  :)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

super dat het zo goed met haar gaat!!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat heerlijk dat het zo goed met Tanja gaat. :-*
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

Heerlijk dat het zo goed met Tanja
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Goed zeg!!

Geniet maar lekker van haar!!  :D
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Fijn dat het goed gaat met Tanja. :)
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Nou  >:( Ik post hier niet meer dat het goed met haar gaat en alles weer eet :-\
Juffie liet net even haar hertenvlees staan, uiteindelijk (na een kwartier) heeft ze het wel op gegeten. De yoghurt heeft ze vandaag ook niet helemaal opgegeten :(  Runderhart heeft ze wel fijn opgegeten en volgens mij smaakte haar dat goed.

Ennnn, ze heeft volgens mij vandaag naar me gegromt :-\ :D
Dat was zo stom; ik loop de tuin in om te kijken of ze misschien heeft overgegeven, Tanja blijft nog net op het terras staan en net op het moment dat ik me om gedraait heb om terug te lopen gromt ze eens diep en redelijk lang :o
Ik stond op 10meter afstand ongeveer, maar wat dat nou was?? Geen idee. Dat heeft ze nog nooit gedaan en er zit ook werkelijk geen kwaad in haar, dus ik denk/hoop dat ze iets hoorde of meende te zien waardoor ze gegromt heeft...Ze kwam ook al vrij snel en vrolijk aangelopen om een aai van me te krijgen en 'aan me te plakken'. Vreemd iets hahaha.

Oh ja, als jullie niks meer van me horen gaat het goed met haar he ;) Ik ga het namelijk niet nog eens zeggen met gevolg dat ze weer eens niet fatsoendelijk eet ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Die gekke tanja toch... Ik kan me niet voorstellen hoe die zou grommen... hihihi..

Ik durf bijna niet meer te vragen hoe het met haar gaat!!
Dikke kus voor dr SMMMAAKKK
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Vandaag weer bij de DA geweest, infectie is nog niet over. Er komt nog altijd wondvocht naar buiten :-\ Eten gaat de ene keer goed, de andere keer minder. Voor 5 dagen antibiotica gekregen en weer Rymadil. Maandag moet ik terug met Tanja zodat de DA weer even kan kijken.

De ontlasting is langzaamaan erg zwart geworden en ook dunner. Vandaag heb ik boekmaag gehaald en dat heeft ze net (als het goed is) gegeten. Wanneer de ontlasting daarmee niet beter word zal ik toch eerder dan geplant wat eierschaalpoeder gaan geven.

Hoe Tanja gromt?  :D ;D Past niet bij haar maar ze doet het echt hoor, ze kan zelfs blaffen :D ;D Waken doet ze echt goed, de eerste keer dat ik haar zag (bij de vorige eigenaar) was geen goede eerste indruk zullen we maar zeggen, eenmaal in huis was het een knuffelbeer ;) :biggrin2:
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Wederom beterschap voor Tanja!!  :bigarmhug: :bigarmhug:
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

voor haar ontlasting, kan je aan fytomix/kruidenmix komen.dat helpt altijd zo goed.
beterschap met Tanja
Jacqueline1968
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jacqueline1968 »

he, gaat een beetje op en neer, het zijn ook zulke zware operaties.
hopelijk doet deze ab zijn werk, en wordt ze echt weer helemaal zichzelf.

beterschap  :)
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Beterschap voor Tanja.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ik hoop voor jullie dat het nog steeds goed gaat. 90 % van de honden die een maagkanteling krijgen overleeft het niet. Ik heb 3 Duitse Herders veloren aan een torsie. Dus jullie hebben heel veel geluk.

Plaats reactie